• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Yaris HSD έχει μήκος μόλις 2 εκ. μεγαλύτερο από τις απλές του εκδόσεις.

Βασιζόμενο στην ίδια διάταξη ανάρτησης με το απλό, το Yaris HSD στο δρόμο βγάζει την ίδια ωριμότητα.

Το υβριδικό Yaris αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου, με τιμή γύρω στα 17.000 ευρώ.

Στο ποιοτικό εσωτερικό του μοντέλου η σχεδίαση είναι γνωστή, ενώ παντού υπάρχουν μπλε λεπτομέρειες και φωτισμός.

Στο πίσω μέρος τα φώτα είναι εντυπωσιακά.

Oδηγούμε το νέο Toyota Yaris HSD

Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/6/2012

Με 3,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, αστικές διαστάσεις, μεγάλη ευελιξία, φιλικό χαρακτήρα και οικολογικό προφίλ στο full, το νέο Toyota Yaris HSD αναδεικνύεται στο ιδανικό μέσο αστικής μετακίνησης.

 
Η παρουσίαση του νέου υβριδικού Yaris HSD είναι, για την Toyota, πιο σημαντική ακόμα και από την παρουσίαση του ίδιου του νέου Yaris. Και αυτό, όχι μόνο γιατί η συγκεκριμένη έκδοση αναμένεται να αποτελέσει το 20% των πωλήσεων του επιτυχημένου νέου μοντέλου. Πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι, με την υβριδική έκδοση, η γκάμα του Yaris γίνεται η μόνη της κατηγορίας με πλήρη εκπροσώπηση σε όλες τις κατηγορίες κινητήρων (υβριδικό, βενζίνης diesel και, για την  ελληνική αγορά, LPG). Επίσης, το νέο Yaris HSD είναι το πρώτο αμιγώς υβριδικό αυτοκίνητο πόλης. Θυμίζουμε ότι, το Honda Jazz με την παράλληλη υβριδική λειτουργία, δεν μπορεί ποτέ να κινηθεί αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια και άρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ακόμα μία σημαντική παράμετρος είναι ότι, το υβριδικό Yaris είναι το μικρό με τη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο (μόλις 3,1 λτ./100 χλμ.). ¶λλωστε, μετά το εργοστάσιο στην Αγγλία (TMUK) που παράγει το υβριδικό Auris, το εργοστάσιο της Toyota στη Νότια Γαλλία (TMMF) γίνεται το δεύτερο εργοστάσιο ικανό να  παράγει ένα πλήρως υβριδικό όχημα, καθιστώντας έτσι την Toyota τη μόνη εταιρεία με αυτό το χαρακτηριστικό επί ευρωπαϊκού εδάφους. 

Είναι υβριδικό και φαίνεται… 
Κατά την προσφιλή τακτική της Toyota, οι υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων της διαφέρουν στα σημεία από τις συμβατικές, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε πάντα η οικολογική φύση να είναι ευδιάκριτη. Επί του παρόντος, οι διαφορές εστιάζονται στο εμπρόσθιο μέρος, με το διαφορετικό προφυλακτήρα, που ασπάζεται τη λογική του «under priority». Έτσι εδώ δεσπόζει μία μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος, που χαμηλώνει και το οπτικό κέντρο βάρους. Αυτή πλαισιώνεται από διαφορετικούς προβολείς ομίχλης, αλλά και από διαφορετική, πιο minimal, μάσκα από τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου. Παράλληλα, τα φωτιστικά σώματα έχουν ένα σιρίτι από LED ημέρας στο πάνω μέρος τους. Πλευρικά, διακρίνονται οι αλουμινένιες ζάντες που έχουν σχέδιο μοναδικά διαμορφωμένο για το Yaris HSD, αλλά και τα διακριτικά της έκδοσης. Αυτά τοποθετούνται και στην πόρτα αποσκευών του μοντέλου, αν και στο πίσω μέρος εκείνο που ξεχωρίζει είναι τα φωτιστικά με λαμπτήρες LED. Φυσικά, τα σήματα της Toyota έχουν μπλε φόντο, ενώ, το πιο σημαντικό όλων, είναι η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή στο Cd:0,286. Αυτό είναι αποτέλεσμα μια συνολικής βελτίωσης όλων των εξωτερικών επιφανειών του αυτοκινήτου, αλλά και την προσεκτικής δουλειάς που έχει γίνει για την ομαλοποίηση του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το αμάξωμα είναι κατά 20 εκατοστά μακρύτερο από τα συμβατικά Yaris. 

Υβριδικές πινελιές και στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό, τα υβριδικά διακριτικά είναι λιγότερο ουσιώδη και έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Έτσι, εδώ διακρίνεται το μπλε φόντο του πίνακα οργάνων, με τα χαρακτηριστικά δαχτυλίδια και τους μπλε δείκτες στα όργανα, το μπλε τελείωμα στο λεβιέ ταχυτήτων, που θυμίζει την ύπαρξη του E-CVT κιβωτίου, αλλά και την εξτρά λειτουργία στο Toyota Touch & Go σύστημα infotainment που απεικονίζει τη λειτουργία, σε real time, του υβριδικού συστήματος. Παράλληλα, τα πλαστικά έχουν ανοιχτό γκι (ή Ice Grey) χρώμα, ενώ μπλε είναι και οι ραφές στην (προαιρετική) δερμάτινη ταπετσαρία, το δερμάτινο τιμόνι και το λεβιέ του χειρόφρενου. Φυσικά, το πιο σημαντικό επίτευγμα στο εσωτερικό είναι ότι, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (286 λτ.) δεν άλλαξαν καθόλου σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αφού οι πιο compact μπαταρίες είναι, εξ ολοκλήρου, τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα. Κατά τα λοιπά, η γενικότερη εικόνα στο εσωτερικό παραμένει ευχάριστη, ποιοτική και λειτουργική στα πρότυπα των απλών εκδόσεων του μοντέλου. 

Downsized Hybrid Synergy Drive
Το πιο σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα του νέου Yaris HSD δεν είναι η υβριδική του λειτουργία αυτή καθ΄ αυτή, αλλά η σμίκρυνση που υπέστη η συγκεκριμένη διάταξη για να μην… διαταραχθεί η «αστικότητα» του μοντέλου, αρχής γενομένης από το θερμικό μοτέρ, του οποίου η χωρητικότητα έχει πέσει στα 1,5 λίτρα (από τα 1,8 του μοτέρ των Prius και Auris HSD). Το μοτέρ αυτό είναι κατά 5 εκατοστά που κοντό και κατά 17 κιλά πιο ελαφρύ, συμβάλλοντας στον περιορισμό κατά 20% (περίπου 42 κιλά) του συνολικού βάρους του συστήματος HSD, συγκριτικά με το βάρος του στο Auris. Φυσικά, για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, περίπου το 70% όλων με των μερών του κινητήρα βενζίνης είναι, είτε νέα ή ανασχεδιασμένα. Έτσι η συνολική θερμική απόδοση του 1.500άρη βενζινοκινητήρα, έχει βελτιωθεί κατά 6% σε σχέση με τα νούμερα του Prius 2ης γενιάς (στον οποίο και βασίζεται), συμβάλλοντας έτσι στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. ¶λλωστε, το 16βάλβιδο μοτέρ κάνει χρήση του κύκλου Atkinson (που εξασφαλίζει αποτελεσματικότερη μετατροπή της ενέργειας που παράγεται κατά την διαδικασία της καύσης, σε κινητική ενέργεια ικανή να δώσει ώθηση στο αυτοκίνητο), ενώ έχει και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i). ¶λλες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας αποτελούν το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (ERG), η ηλεκτρική αντλία νερού, η καδένα χρονισμού χαμηλής τριβής, η ελαφριά πολλαπλή εισαγωγής (με ρητίνες), καθώς και η πολλαπλή εξαγωγής compact διαστάσεων. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός πιο compact E-CVT συστήματος μετάδοσης, αλλά και ενός πιο «μαζεμένου» ηλεκτρικού κινητήρα, το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος του Yaris έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά σε σχέση με το σύστημα του Auris HSD. 
Σμίκρυνση έχει υποστεί και η συστοιχία των μπαταριών υβριδίου-μετάλλου. Ο αριθμός των κελιών έχει περιοριστεί από τα 168 (του Auris HSD) στα 120, μία μείωση της τάξης του 20%, με ένα πλεονέκτημα βάρους 11 κιλών. Παράλληλα, έχει περιοριστεί κατά 67% και ο χρόνος επαναφόρτισής τους (σε σχέση με το Auris Hybrid). 
Το αποτέλεσμα όλων αυτών δίνει μια συνδυαστική ισχύ της τάξης των 100 ίππων, με πλούσια διαθέσιμη ροπή, μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές μόλις 79 γρ./χλμ. , με τη βοήθεια συστημάτων όπως το Star&Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. 

Ιδανικό για την πόλη 
Σύμφωνα με την Toyota, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι, αναφορικά με τη χρήση του συστήματος Hybrid Synergy Drive, η κίνηση με μηδενικές εκπομπές αφορά στο 66% του μήκους της μέσης διανυθείσας διαδρομής και στο 58% του χρόνου στο οποίο διεξάγεται το συνολικό ταξίδι. Στο νέο υβριδικό Yaris, η κίνηση με μηδενικές εκπομπές  (EV mode) λειτουργεί αυτόματα με το που ξεκινάει το αυτοκίνητο και για ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα. Φυσικά, ο οδηγός μπορεί να εμπλέξει το EV mode και χειροκίνητα. Παράλληλα, στο Eco Mode η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού μετριάζεται, η λειτουργία του κλιματιστικού ρυθμίζεται για πιο οικονομική απόδοση, με απώτερο σκοπό, την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης κατά 10% σε σχέση με τη λειτουργία του αυτοκινήτου στο Normal mode. 
Με μήκος μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο (σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου), όλο στον μπροστινό πρόβολο για να χωρέσει το υβριδικό σύστημα από κάτω, με χαμηλό κέντρο βάρους, καλή κατανομή του βάρους στους δύο άξονες, μικρό κύκλο στροφής και, κοντή (κοντύτερη των απλών εκδόσεων) κρεμαγιέρα, το υβριδικό Yaris δε στερείται οδηγικής αίσθησης.  Βασιζόμενο στην ίδια διάταξη ανάρτησης με το απλό, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το Yaris HSD στο δρόμο βγάζει την ίδια ωριμότητα. Ασφαλές και ουδέτερο στις στροφές, το Yaris σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης, που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αλλά και τη συγκρότηση που διαχειρίζεται τις εδαφικές ανωμαλίες. Ακόμα και ως υβριδικό, έχει καλό τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα, ενώ διαφορές στην απόδοση δε φαίνονται ούτε από την τοποθέτηση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης που βοηθούν στην οικονομία καυσίμου. 

Tags: TOYOTA YARIS