Οι γυάλινες οροφές είναι το μέλλον. Είναι το κόστος ή άλλοι λόγοι που δεν τις θέλουμε;

Οι γυάλινες οροφές είναι το μέλλον. Είναι το κόστος ή άλλοι λόγοι που δεν τις θέλουμε;

(26/2/2009)

Το ανοιχτό αυτοκίνητο είναι ο πόθος κάθε οδηγού. Ο ουρανός πάνω από το κεφάλι του δημιουργεί αίσθημα ελευθερίας, απέραντη ευρυχωρίας και πραγματική ένωση με τη φύση. Αν όμως τα κάμπριο δεν είναι για όλους, λόγω κατασκευής, τότε τις γυάλινες οροφές γιατί δεν τις προτιμάμε;

Αλήθεια είναι πως ένα κάμπριο αυτοκίνητο έχει αρκετούς περιορισμούς. Πρώτα από όλα δεν βρίσκεται στην κατηγορία αυτοκινήτου που καλύπτει τις ανάγκες μας. Ειδικά όταν υπάρχει οικογένεια. Οι πίσω θέσεις είναι το πολύ για δύο και τον χώρο αποσκευών συνήθως τον τρώει η κουκούλα ή η αναδιπλούμενη οροφή.
Μετά είναι η πρακτικότητα ενός ανοιγόμενου αυτοκινήτου, που δεν ταιριάζει στους γοργούς ρυθμούς της πόλης. Επίσης οι συμβιβασμοί λόγω κουκούλας, αν και λιγότεροι σήμερα, μετρούν και αυτοί. Γενικά το κάμπριο αυτοκίνητο είναι συνδυασμένο περισσότερο με τον ελεύθερο χρόνο παρά με το αυτοκίνητο ως μέσο μεταφοράς.
&&&& Όμως ο ανοιχτός ουρανός δεν είναι πλέον μόνο προνόμιο των κάμπριο αυτοκινήτων. Μικρά, μικρομεσαία, πολυμορφικά και αρκετά στέισον βάγκον αυτοκίνητα προσφέρονται με τις λεγόμενες πανοραμικές οροφές. Δε μιλάμε δηλαδή για μια απλή ηλιοροφή, αλλά για έναν γυάλινο ουρανό που αφήνει το φως να μπει, και το βλέμμα να ταξιδέψει.
&&&& Αυτές τις μέρες στη Γενεύη η Kia παρουσιάζει το δικό της μικρομεσαίο MPV με κωδικό Νο3 που με εξαίρεση μια λοξή τραβέρσα από την εμπρός κολώνα του συνοδηγού στη μεσαία του οδηγού, παρμπρίζ και ουρανός δημιουργούν έναν ενιαίο ανοιχτό γυάλινο σύνολο. Χάρμα οφθαλμού το λιγότερο, όμως φαίνεται πως στην Ελλάδα, παρά το μεράκι μας για τα κάμπριο, τις γυάλινες οροφές δεν τις προτιμάμε.
&&&& Σαφώς το κόστος μιας πανοραμικής οροφής μπορεί να αυξήσει την τιμή του μοντέλου που θέλουμε να αγοράσουμε ίσως και 2.000 ευρώ. Ποσό καθόλου μικρό. Όμως πρόκειται για το αυτοκίνητο μέσα στο οποίο θα ζούμε για τα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια, και μια τέτοια προσθήκη θα κάνει σημαντική διαφορά.
&&&& Όμως δεν είναι λίγοι που διστάζουν όχι για το οικονομικό, αλλά το «φυσιολογικό». Τον μόνιμα καλοκαιρινό ελληνικό καιρό. Η λιακάδα στην Ελλάδα είναι σχεδόν 300 μέρες το χρόνο και ειδικά τους θερινούς μήνες κυριολεκτικά ψήνεται το σύμπαν από τη ζέστη. Μια γυάλινη οροφή θα κάνει το αυτοκίνητο φούρνο και θα φέρει τον κλιματισμό στα όριά του. Αν και οι περισσότερες από αυτές τις οροφές έχουν μηχανισμό σκίασης, συνήθως το απλό «κουρτινάκι» στην καλοκαιρινή ζέστη η μόνωση που παρέχει η αδιαφανής μεταλλική οροφή δε συγκρίνεται.
&&&& Δεκτό μεν, όμως η επιλογή αυτοκινήτου σύμφωνα με το κλίμα της χώρας μας δεν απασχολεί και τόσο πολύ, κάτι που φαίνεται από τα μάλλον σκούρα χρώματα που προτιμούμε τόσο στο εξωτερικό όσο και μέσα. Αιτίες που προκαλούν υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι πολύ πιο έντονα από μία γυάλινη οροφή.
&&&& ¶ρα γιατί δεν τις θέλουμε; Είναι η ζέστη; Είναι το κόστος; Είναι μήπως ο φόβος μη σπάσει, ή μήπως δε μας προστατεύσει σε πιθανό ντεραπάρισμα; Εσείς δε θα θέλατε το επόμενο αυτοκίνητό σας να έχει μια μεγάλη γυάλινη οροφή;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

citroen
test center