Με επεμβάσεις σε καίρια σημεία που βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά του, το νέο Mazda3 MPS εκφράζει άμεσα τον ειδικό του χαρακτήρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με επεμβάσεις σε καίρια σημεία που βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά του, το νέο Mazda3 MPS εκφράζει άμεσα τον ειδικό του χαρακτήρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi

Mazda 3 MPS

(5/11/2009)

Βασισμένο πάνω στα νορμάλ Mazda3, το MPS αναλαμβάνει να εξάπτει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ένα Mazda3. Οι επεμβάσεις σε πλαίσιο, αναρτήσεις, κινητήρα, κιβώτιο και εμφάνιση σκιαγραφούν το απόλυτο οδηγικό προφίλ αυτής της έκδοσης. Εκ πρώτης όψεως, ο καθένας θα καταλάβει ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου Mazda, κάτι που οφείλεται αρχικά στο μεγάλο εμπρός αεραγωγό, στον ανασχεδιασμένο με σπορτίφ στοιχεία και μεγάλη εισαγωγή αέρα προφυλακτήρα, στις 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου στα τονισμένα μαρσπιέ και, τέλος, στις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και στην ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος. Όλα αυτά τα σχεδιαστικά στοιχεία της έκδοσης MPS δένουν απόλυτα με το αρμονικό σχήμα του χάτσμπακ πεντάθυρου αμαξώματος και το βασικότερο είναι, ότι αν και εκφράζουν την απαιτούμενη διαφορετικότητα της έκδοσης, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν κραυγαλέα. Το εσωτερικό του MPS ακολουθεί τη νέα σχεδίαση και των υπολοίπων εκδόσεων του Mazda3, εμπλουτισμένο με τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές. Στις αλλαγές που εντοπίζονται στο μοντέλο συγκαταλέγεται και η αναβάθμιση της ποιότητας στο εσωτερικό, που σκιαγραφείται από τα πολύ καλά ποιοτικά υλικά με το προσεγμένο φινίρισμα. Στην έκδοση MPS ο διάκοσμος έχει σπορτίφ καταβολές, περιλαμβάνοντας πινελιές χρωμίου, πιο σπορ αισθητικής πίνακα οργάνων, ενώ ανάμεσα στο ταχύμετρο και στο στροφόμετρο βρίσκεται μία νέα ένδειξη για την πίεση του υπερσυμπιεστή (turbo boost gauge) με φωτισμό LED. Ανασχεδιασμένα είναι και τα δερμάτινα-υφασμάτινα καθίσματα, που προσφέρουν σχετικά καλή στήριξη. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το σχετικό χώρο για εκείνες να ανέρχεται στα 340 λίτρα.


Έχει ξεχωριστό χαρακτήρα αλλά δεν είναι κραυγαλέο

Έχει ξεχωριστό χαρακτήρα αλλά δεν είναι κραυγαλέο

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Στο δρόμο, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σκληρή, παρουσιάζοντας έτσι νευρικότητα σε διαδοχικές ανωμαλίες και χτυπήματα σε εγκάρσιες, ωστόσο φροντίζει για την πολύ καλή σταθερότητά του και τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές. Η αυξημένη ισχύς και ροπή του κινητήρα περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός πολύ καλού σε αίσθηση και κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου, που συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD. Το Mazda3 MPS με όλα αυτά καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορο σε κάθε είδους δρόμο, ενώ, σε αντίθεση με το παρελθόν, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά την πορεία του μπροστινού, ακόμα και σε υπερβολές του οδηγού. O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,3 λίτρων (260 ονομαστικών ίππων) της σειράς MZR (Direct Injection Spark Ignition), που εφοδιάζει το νέο MPS, είναι ο ίδιος που συναντούμε και στο προγενέστερο μοντέλο, o oποίος ωστόσο έχει δεχθεί βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης και στο 6τάχυτο κιβώτιο (πιο αραιή κλιμάκωση), περιορίζοντας ελάχιστα την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (αλλά και τις επιδόσεις). Στην πράξη ο DISI κινητήρας, με την πίεση υπερπλήρωσης να ανέρχεται σε 1,0 bar σε κατάσταση over boost και σε 0,4 bar σε σταθερή, χαρίζει στο αυτοκίνητο βάρους 1.460 κιλών κορυφαίες επιδόσεις(6,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική 250 χλμ./ώρα). H τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 33.890 €.

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center