Πρώτα τρικύλινδρα, τώρα και δικύλινδρα μοτέρ. Εσείς θα αγοράζατε αυτοκίνητο με «μισό» κινητήρα;

Πρώτα τρικύλινδρα, τώρα και δικύλινδρα μοτέρ. Εσείς θα αγοράζατε αυτοκίνητο με «μισό» κινητήρα;

(26/2/2010)

Μισό στο μάτι βέβαια, γιατί το νέο δικύλινδρο μοτέρ της Fiat αποδίδει όσο ένα πολύ καλό 1.400άρι και ας είναι μόλις 900 κυβικά. Το ερώτημα βέβαια είναι, θα μπορέσουμε να προσπεράσουμε τα διάφορα κλισέ και να το εμπιστευτούμε ή θα μας πέσει ιδιαίτερα «λίγο»;

Δύο λόγια πρώτα για το μοτέρ αυτό. Έχει μόνο δύο κύλινδρους, έχει 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, έχει τεχνολογία MultiAir με μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων και φυσικά τούρμπο. Έχει επίσης και έναν ιδιαίτερα βαρύ αντικραδασμικό άξονα που το κάνει τόσο απαλό στη λειτουργία όσο και ένα μοντέρνο τετρακίνητο σύνολο. ¶ρα που είναι το πρόβλημα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ουσιαστικά πρόβλημα δεν υπάρχει. Μικρά μοτέρ έχουμε δει και έχουμε εμπιστευτεί και στο παρελθόν. Το πρώτο Smart είχε μόλις 700 κυβικά και παρόλα αυτά έγινε επιτυχία. Όμως το νέο μοτέρ της Fiat δε θα μπει σε τόσο μικρό αυτοκίνητο. Προορίζεται να αντικαταστήσει όλους τους κινητήρες του γκρουπ μέχρι τα 100 άλογα.
Με απόδοση μεταξύ 65 και 105 ίππων θα καταργήσει τον παλιό καλό 1.200άρη αλλά και τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του 1,4. Που σημαίνει ότι μπορεί να ξεκινήσει με το 500αράκι όμως θα περάσει τόσο στο αδελφό Panda όσο και στο μεγαλύτερο Punto Evo, και φυσικά σε ότι άλλο μικρό και μίνι θα μας φέρει η Fiat στο επόμενο διάστημα.

&&&& Εδώ είναι λοιπόν το ερώτημα ζεστό. Για ένα αυτοκίνητο 4 μέτρα και πάνω από 1.000 κιλά, μήπως τα 900 κυβικά και μόλις 2 κύλινδροι είναι λίγα; Από πλευράς επιδόσεων δεν είναι, έχουμε μάθει εξάλλου πως το τούρμπο μεταμορφώνει τα πάντα, και έτσι και ισχύς θα υπάρχει και ροπή.
Υπάρχει όμως και το αμερικανόφερτο αλλά πολύ αγαπητό στην Ελλάδα ρητό που θέλει τα κυβικά αναντικατάστατα. Για τον αριθμό των κυλίνδρων δε λέει τίποτα, είναι σίγουρο όμως πως στα πλαίσια του ίδιου κλισέ θα τoυς πάρει και αυτούς η μπάλα.
Και όμως το νέο μοτέρ στην πρώτη του ενσάρκωση, με 85 ίππους θα καίει 15% λιγότερο καύσιμο από τον 1,2 και 30% λιγότερο από τον 1,4. Και θα προσφέρει σχεδόν ίδιες επιδόσεις με τον 1.400άρη των 100 ίππων (εννοείται δηλαδή πολύ καλύτερες από τον 1,2). Και αυτά με ρύπους μόλις 95 γρ./χλμ. όσα και το πιο πράσινο υβριδικό.
Με τη βενζίνη να σπρώχνει το 1,5 ευρώ το λίτρο, και τα τέλη να συνδέονται με τους ρύπους, υπάρχει πραγματικά χώρος για κλισέ που σνομπάρουν τους μικρούς κινητήρες; Εσείς βρίσκετε κάποιον ουσιαστικό λόγο γιατί αυτό το μοτέρ δε μπορεί να γίνει δικό σας; Είναι κάποιο από τα χαρακτηριστικά του που σας βάζει σε σκέψεις και σας κάνει διστακτικό; Είναι πρόβλημα το ότι έχει μόνο δύο κυλίνδρους; Πως το βλέπετε τελικά;
SEAT GNHSIA ANTALLAKTIKA
ETRANSIT VS ESPRINTER