Πρώτα τρικύλινδρα, τώρα και δικύλινδρα μοτέρ. Εσείς θα αγοράζατε αυτοκίνητο με «μισό» κινητήρα;
(26/2/2010)
Μισό στο μάτι βέβαια, γιατί το νέο δικύλινδρο μοτέρ της Fiat αποδίδει όσο ένα πολύ καλό 1.400άρι και ας είναι μόλις 900 κυβικά. Το ερώτημα βέβαια είναι, θα μπορέσουμε να προσπεράσουμε τα διάφορα κλισέ και να το εμπιστευτούμε ή θα μας πέσει ιδιαίτερα «λίγο»;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ουσιαστικά πρόβλημα δεν υπάρχει. Μικρά μοτέρ έχουμε δει και έχουμε εμπιστευτεί και στο παρελθόν. Το πρώτο Smart είχε μόλις 700 κυβικά και παρόλα αυτά έγινε επιτυχία. Όμως το νέο μοτέρ της Fiat δε θα μπει σε τόσο μικρό αυτοκίνητο. Προορίζεται να αντικαταστήσει όλους τους κινητήρες του γκρουπ μέχρι τα 100 άλογα.Με απόδοση μεταξύ 65 και 105 ίππων θα καταργήσει τον παλιό καλό 1.200άρη αλλά και τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις του 1,4. Που σημαίνει ότι μπορεί να ξεκινήσει με το 500αράκι όμως θα περάσει τόσο στο αδελφό Panda όσο και στο μεγαλύτερο Punto Evo, και φυσικά σε ότι άλλο μικρό και μίνι θα μας φέρει η Fiat στο επόμενο διάστημα.
&&&& Εδώ είναι λοιπόν το ερώτημα ζεστό. Για ένα αυτοκίνητο 4 μέτρα και πάνω από 1.000 κιλά, μήπως τα 900 κυβικά και μόλις 2 κύλινδροι είναι λίγα; Από πλευράς επιδόσεων δεν είναι, έχουμε μάθει εξάλλου πως το τούρμπο μεταμορφώνει τα πάντα, και έτσι και ισχύς θα υπάρχει και ροπή.
Υπάρχει όμως και το αμερικανόφερτο αλλά πολύ αγαπητό στην Ελλάδα ρητό που θέλει τα κυβικά αναντικατάστατα. Για τον αριθμό των κυλίνδρων δε λέει τίποτα, είναι σίγουρο όμως πως στα πλαίσια του ίδιου κλισέ θα τoυς πάρει και αυτούς η μπάλα.
Και όμως το νέο μοτέρ στην πρώτη του ενσάρκωση, με 85 ίππους θα καίει 15% λιγότερο καύσιμο από τον 1,2 και 30% λιγότερο από τον 1,4. Και θα προσφέρει σχεδόν ίδιες επιδόσεις με τον 1.400άρη των 100 ίππων (εννοείται δηλαδή πολύ καλύτερες από τον 1,2). Και αυτά με ρύπους μόλις 95 γρ./χλμ. όσα και το πιο πράσινο υβριδικό.
Με τη βενζίνη να σπρώχνει το 1,5 ευρώ το λίτρο, και τα τέλη να συνδέονται με τους ρύπους, υπάρχει πραγματικά χώρος για κλισέ που σνομπάρουν τους μικρούς κινητήρες; Εσείς βρίσκετε κάποιον ουσιαστικό λόγο γιατί αυτό το μοτέρ δε μπορεί να γίνει δικό σας; Είναι κάποιο από τα χαρακτηριστικά του που σας βάζει σε σκέψεις και σας κάνει διστακτικό; Είναι πρόβλημα το ότι έχει μόνο δύο κυλίνδρους; Πως το βλέπετε τελικά;
Ο μόνος προβληματισμός μου αφορά την διάρκεια ζωής αυτού του κινητήρα, σε σχέση με έναν με περισσότερους κυλίνδρους. Και εδώ θα ήταν χρήσιμη μια τεχνική απάντηση από το περιοδικό. Μήπως λοιπόν ένας 2κύλινδρος κινητήρας γερνάει γρηγορότερα αφού ο κάθε κύλινδρος , ανά χιλιόμετρο κίνησης του αυτοκινήτου , θα κάνει διπλάσιες φορές καύση - κύκλο λειτουργίας - για να παραχθεί το ίδιο έργο με τον 4 κύλινδρο? μια τεχνική απάντηση από κάποιον γνώστη, θα ήταν θετική!
Χαιρομαι πολυ που η ανθρωποτητα αρχισε να σκεφτεται την σπαταλη και αρχισε να κανει οικονομια. Ασφαλως και θα το εμπιστευτω το δικυλινδρο μοτερ, αρκει να μην κανει πολυ θορυβο. Θα ειναι σιγουρα πιο οικονομικο και πιο ελαφρυ (αντε ρε παιδια να καταφερουμε επιτελους παλι - οπως παλια- να κατασκευασουμε αυτοκινητο 4 μετρων κατω απο 1000 κιλα - εκεί ειναι το κλειδι της μειωσης της καταναλωσης!) ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ αυτην την ακρατη επιθυμια του ανθρωπου για ολο και περισσοτερο μηκος , ολο και περισσοτερα κυβικα , ολο και περισσοτερο ογκο.. υπαρχουν και αλλα πραγματα στην ζωη...
Εφόσον ζούμε στην Ελλάδα και θέλουμε ξένους πάνω από τα κεφαλιά μας, είναι μια πολύ καλή λύση. Έχω ένα punto 1.4 για την πόλη. Επειδή συνέχεια κινούμαι μέσα στη πόλη θα ήθελα μικρότερη κατανάλωση. Αφού θα έχω,λοιπόν, τα ίδια στάνταρ σε λιγότερα κυβικά με μικρότερη κατανάλωση, είναι μια πολύ καλή λύση.
Οι ιταλοι δευτερολογουν στον 1.2tsi. Τα σχολια περι αξιοπιστιας τους τα αγνοω μια και απο την εμπειρια μου τα τελευταια 7 χρονια σε alfa δεν βλεπω να υπολειπονται των Γερμανων. Πιστευω οτι θα παει καλα σαν κινητηρας και αν ενδιαφερομουν για μικρο αυτοκινητο πολης μαλλον θα το ρισκαρα. Φινετσα-τεχνολογια-οικονομια, πιο πακετο αποτελεσματικοτερο απο αυτο.
Ετσι όπως πάει η κατάσταση θα βάλουν και πετάλια όπως στα μοτοποδήλατα.
TOO GOOG TO BE TRUE Παλι πρωτοι οι Ιταλοι!
Εφόσον η ισχύς του κινητήρα καλύπτει τις ανάγκες για σχετικά άνετη μετακίνηση, δεν βλέπω τι θα μπορούσε να είναι εμπόδιο σε μια μελλοντική αγορά ενός τέτοιου οχήματος.