«Απελευθερώνονται» και οι άδειες ταξί
(10/5/2010)
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, άλλα δύο «κλειστά» επαγγέλματα αναμένεται να «απελευθερωθούν». Νέες άδειες για ταξί ειδικών κατηγοριών, καθώς και διεξαγωγή πλειοδοτικών διαγωνισμών για τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ, είναι μερικές εκ των προτάσεων του υπουργείου.
autotriti team
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ηδη στο υπουργείο έχει ξεκινήσει ο διάλογος με τους αυτοκινητιστές ταξί, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να προγραμματιστεί και η πρώτη συνάντηση με τους εκπροσώπους των ΚΤΕΛ, των τουριστικών λεωφορείων αλλά και όλων των φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα.&&&& Σε ότι αφορά στους αυτοκινητιστές ταξί, το σχέδιο προβλέπει ότι τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα- το οποίο δεν έχει καθοριστεί ακόμη- η πολιτεία δεν θα χορηγήσει νέες άδειες σε «κίτρινα» ταξί, ο αριθμός των οποίων θεωρείται ήδη μεγάλοςΩστόσο, γρήγορα θα προωθηθεί σειρά άλλων αλλαγών που θα προβλέπουν:
-Τη χορήγηση νέων αδειών για ταξί 5-9 θέσεων, μίνι βαν και λιμουζίνες που θα λειτουργούν με ραντεβού ή τηλεφωνικές κλήσεις.
Προϋπόθεση για την χορήγηση των αδειών, θα είναι η σύσταση εταιρειών, ενώ η λειτουργία τους θα γίνεται με ραντεβού ή τηλεφωνικές κλήσεις και η κυκλοφορία τους χωρίς ταξίμετρο, αλλά με τιμοκατάλογο.
-Την παροχή νέων αδειών ταξί για οχήματα ειδικών προδιαγραφών, τα οποία θα εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες.
-Το δικαίωμα σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να νοικιάζουν τα οχήματά τους με οδηγό, όπως γίνεται ήδη σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
-Τη σύσταση υπηρεσιών ταξί πόρτα- πόρτα.
-Τον επανασχεδιασμό των υπηρεσιών μετακίνησης με ταξί για μαθητές.
-Την αναβάθμιση των εταιρειών ραδιοταξί, των οποίων τα οχήματα θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένα σημεία και θα προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες.
Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό του κανονισμού λειτουργίας των ταξί και στη θέσπιση κινήτρων για την ένταξη των σημερινών αυτοκινητιστών σε σύγχρονες εταιρείες.
Πρόκειται για αρκετά δύσκολο εγχείρημα, η υλοποίηση του οποίου προϋποθέτει ρήξεις.
Το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των ταξί είναι ο δεύτερος μεγάλος φάκελος που ανοίγει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά από αυτόν που αφορά στα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης.
Οι προτάσεις του υπουργείου έχουν παραδοθεί στα σωματεία ταξί, τα οποία θα έχουν στη διάθεσή τους 20 μέρες για να διατυπώσουν τα δικά τους σχόλια.
Παράλληλα μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να προσδιοριστεί η πρώτη συνάντηση και με τους εκπροσώπους των ΚΤΕΛ, το επιβατικό έργο των οποίων θα ανατίθεται πλέον μέσω της διεξαγωγής διεθνών πλειοδοτικών διαγωνισμών.