Όταν ο κινητήρας βρίσκεται στο πίσω μέρος, είναι απαραίτητη η σχεδίαση ειδικών αυλών για την ψύξη του.

Κεντρομήχανα, πισωμήχανα και κινητήρας εμπρός

88.658 Επισκέψεις στο άρθρο

Όπως ήδη θα έχετε παρατηρήσει, μπορεί η κίνηση στον εμπρός άξονα να κυριαρχεί, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό που συναντάμε τον κινητήρα στο εμπρός μέρος. Αν εξαιρέσουμε την πλειονότητα των supercars, θα δούμε ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα έχουν στο εμπρός μέρος τον κινητήρα.

Οι σημαντικότεροι λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι χωροταξικοί και πρακτικοί, δηλαδή δίνεται η δυνατότητα κατασκευής μεγαλύτερων χώρων για τους επιβάτες, ενώ η κατασκευή και η πρόσβαση των μηχανικών κατά τη διάρκεια επισκευών και εργασιών συντήρησης είναι πολύ πιο εύκολη. Επίσης, η ψύξη του κινητήρα όταν αυτός βρίσκεται στο εμπρός μέρος είναι πολύ ευκολότερη, μιας και δεν απαιτείται σχεδίαση ειδικών αυλών στο αμάξωμα ώστε να δημιουργηθεί ροή αέρα που θα τον ψύχει.

Βέβαια, όταν αναζητούμε την απόλυτη δυναμική συμπεριφορά, η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο του οχήματος (mid-engine) αποτελεί τη «χρυσή τομή» και σε συνδυασμό με την κίνηση στον πίσω άξονα προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο και τη μέγιστη αποτελεσματικότητα ενός αυτοκινήτου.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Hyundai
vw