ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι ανταλλακτικό να βάλω; Γνήσιο, ΟΕΜ, After market ή «κινέζικο»;

72.262 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2024)
Τι ανταλλακτικό να βάλω; Γνήσιο, ΟΕΜ, After market ή «κινέζικο»;
2 Φωτογραφίες »

- 100 ευρώ για γνήσιο ανταλλακτικό με το σήμα της μάρκας ή
- 85 ευρώ για OEM (δηλαδή ίδιο με το γνήσιο χωρίς τη στάμπα της μάρκας) ή
- 70 ευρώ για καλό «After market» (πχ. Valeo ή magnetti-Marelli κ.λπ.) ή
- 50 ευρώ για «κινέζικο»

100 ευρώ για γνήσιο με το σήμα της μάρκας, σχεδιασμένο και δοκιμασμένο στο αυτοκίνητό σου

Ψάχνεις για ανταλλακτικό και για το ίδιο προϊόν βρίσκεις τιμή από 50 έως 100 ευρώ. Προφανώς λοιπόν και δεν είναι ίδιο, αλλά παρόμοιο και διαφορετικής ποιότητας, για αυτό άλλωστε και η διαφορά στην τιμή. Τι παίζει;
 
Τα πιο ακριβά -και λογικό- είναι τα «γνήσια ανταλλακτικά». Κατασκευάζονται από κορυφαίες εταιρείες (π.χ. Bosch), οι οποίες εταιρείες αυτές προμηθεύουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
 
Το σημαντικότερο πλεονέκτημά τους είναι πως έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για το αυτοκίνητό σου, πληρούν δηλαδή τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, και έχουν δοκιμαστεί «σκληρά» για να εξασφαλιστεί η ποιότητά τους. Δηλαδή τα υλικά κατασκευής είναι σύμφωνα με την μάρκα τα καλύτερα σε αντοχή και ποιότητα. Τα ανταλλακτικά αυτά μάλιστα έχουν πάνω τους και το λογότυπο της εταιρείας-ομίλου που ανήκει το αυτοκίνητο και φυσικά το όχημα παραμένει γνήσιο 100%.

85 ευρώ για ΟΕΜ (δηλαδή ίδιο με το γνήσιο χωρίς τη στάμπα της μάρκας)

Οι παραπάνω κατασκευαστές που προμηθεύουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, πουλάνε τα ίδια ακριβώς ανταλλακτικά, αλλά με το δικό τους λογότυπο και όχι της μάρκας του αυτοκινήτου στην ελεύθερη αγορά, τα λεγόμενα OEM (Original Equipment Manufacturer). Κατασκευάζονται στα ίδια εργοστάσια, έχουν δοκιμαστεί επίσης και είναι ποιοτικά, είναι ακριβώς τα ίδια με τα γνήσια, ωστόσο επειδή δεν υπάρχει το σήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας κοστίζουν συνήθως 15% φθηνότερα.

70 ευρώ για καλό «After market» (π.χ. Valeo ή Magnetti-Marelli κ.λπ.)

Μια οικονομική και αξιόπιστη λύση είναι τα ανταλλακτικά επώνυμων εταιρειών, συνήθως ευρωπαϊκών ή κινέζικων (π.χ. Magnetti Marelli), οι οποίες όμως δεν συνεργάζονται απευθείας με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές οι εταιρείες έχουν τη δική τους σειρά ανταλλακτικών και είναι ποιοτικά αντίγραφα των γνήσιων, τα οποία στην αγορά θα τα βρείτε 25-30% φθηνότερα από τα γνήσια. Σε κάποιες περιπτώσεις εταιρείες που συνεργάζονται επίσημα με μια μάρκα φτιάχνουν ανταλλακτικά και για άλλες μάρκες (π.χ. η Bosch είναι OEM για το VW Group, αλλά φτιάχνει και για πολλές άλλες μάρκες, οπότε για τα αυτοκίνητά τους θεωρείται after market).

50 ευρώ για «κινέζικο», αλλά..

Τα πιο φτηνά ανταλλακτικά που θα βρείτε στο εμπόριο, είναι τα ιμιτασιόν «κινέζικα» (κατ΄ ευφημισμό, αφού μπορεί να έχουν και άλλη προέλευση), δηλαδή φτηνά αντίγραφα που κοστίζουν τα μισά λεφτά σε σχέση με ένα γνήσιο. Τα χαμηλότερης ποιότητας υλικά κάνουν αρκετά οικονομικό το ανταλλακτικό, αλλά υστερούν σε αντοχή και δεν είναι λίγες οι φορές που δεν είναι απόλυτα συμβατά με το μοντέλο για το οποίο έχουν κατασκευαστεί. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο τομέα της αξιοπιστίας και της ασφάλειας, ενώ πάντα υπάρχει ο κίνδυνος σε μια «βδομάδα» να χρειαστείς και άλλο.

Τελικά να δώσω;
100 ευρώ για γνήσιο ανταλλακτικό με το σήμα της μάρκας ή
85 ευρώ για OEM (δηλαδή ίδιο με το γνήσιο χωρίς τη στάμπα της μάρκας) ή
70 ευρώ για καλό «After market» (πχ. Valeo ή magnetti-Marelli κλπ.) ή
50 ευρώ για «κινέζικο»;
 
Εσείς τι ανταλλακτικό θα βάζατε;

HUYNDAI
NISSAN