• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το 2021 η επιβολή του «πράσινου» τέλους στο diesel

4.378 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/12/2020

Το χαράτσι του 0,03 ευρώ ανά λίτρο πετρελαίου κίνησης θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2021 ως αντικίνητρο επιλογής αυτού του καυσίμου.


Αυξημένες θα είναι οι τιμές του πετρελαίου κίνησης που θα δουν οι οδηγοί στα πρατήρια από την 1η Ιανουαρίου του 2021 καθώς από την πρώτη μέρα του νέου έτους ξεκινά η επιβολή του «πράσινου» τέλους των 0,03 ευρώ ανά λίτρο πετρελαίου. 

Η τροπολογία για αυτό το μέτρο κατατέθηκε στην Βουλή με το άρθρο να αναφέρει συγκεκριμένα «Επιβολή πράσινου τέλους στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (diesel) της παρ. 1 του αρ. 73 ν. 2960/2001 (Α1 265)

1. Επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) της παρ. 1 του άρθρου 73 του ν. 2960/2001 (Α` 265), εξαιρουμένου αυτού που χρησιμοποιείται ως καύσιμο θέρμανσης, επιβάλλεται πράσινο τέλος ύψους τριάντα ευρώ (30) ευρώ ανά χιλιόλιτρο.

Το πράσινο τέλος βεβαιώνεται και εισπράττεται κατά την ίδια χρονική στιγμή με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του προϊόντος αυτού.

2. Το άρθρο 56 του ν. 2960/2001 για το απαιτητό του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά τον χρόνο που το προϊόν τίθεται σε ανάλωση και το άρθρο 109 του ιδίου νόμου, αναφορικά με τη βεβαίωση και είσπραξη του ειδικού φόρου κατανάλωσης, εφαρμόζονται ανάλογα για το πράσινο τέλος.

3. Η απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης («diesel») της παρ. 1, σύμφωνα με την περ. β` της παρ. 1 του άρθρου 78 του ν. 2960/2001, εφαρμόζεται αναλογικά και για το πράσινο τέλος.»

Το χαράτσι αυτό προορίζεται για την ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.). Το μέτρο αυτό που είναι μια μορφή "Ειδικού φόρου άνθρακα» (Special Carbon Tax) ήδη εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της ΕΕ και υπολογίζεται ότι θα ενισχύει μόνιμα τις πράσινες δράσεις κατά 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση

Η απόφαση αυτή πάρθηκε στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ρόλου των ΑΠΕ στην «πράσινη» μετάβαση που συνδυάζονται με διαρθρωτικά μέτρα για τη σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς προς όφελος της οικονομίας που δρομολογεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Επιδιώκεται έτσι αφενός να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της οικονομικής στήριξης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) για τα επόμενα χρόνια (επιπτώσεις του κορωνοϊού αλλά και ευρύτερη οικονομική βιωσιμότητα του λογαριασμού). Και αφετέρου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ΑΠΕ με πιο ανταγωνιστικούς όρους στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η οργάνωση της χονδρεμπορικής αγοράς ενέργειας μέσω της εφαρμογής του Target Model από την 1η Νοεμβρίου.

Πριν από μερικές βδομάδες ο ΟΟΣΑ είχε κάνει συστάσεις στην χώρα μας να φορολογήσει περισσότερο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, προτείνοντας να μειωθεί η ψαλίδα σε φόρους μεταξύ της βενζίνης και του diesel ενώ ακόμα έθετε ζήτημα να απαγορευτεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα κέντρα των μεγάλων πόλεων.

Το χαράτσι αυτό αναμένεται να επηρεάσει την τσέπη πολλών χιλιάδων ιδιοκτητών diesel αυτοκινήτων στην χώρα μας, που είχαν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, στραφεί σε τέτοιου είδους κινητήρες λόγω της χαμηλής κατανάλωσης που έχουν και της φθηνότερης τιμής του καυσίμου στα πρατήρια.

Σχολιάστε