Η GLC, το best seller SUV μοντέλο της Mercedes, έγινε ηλεκτρική.
Το 1ο μοντέλο με τη νέα φωτιζόμενη γρίλια «iconic» που έχει 942 κυψέλες & 140 LED.
Πολυτελής και άκρως high-tech καμπίνα με το MBUX Hyperscreen οθόνη 39,1 ιντσών.
Ηλεκτρική με 489 άλογα και αυτονομία έως και 713 χλμ. (WLTP).
Ο κωδικός GLC αποτελεί μια άκρως επιτυχημένη ιστορία για τη Mercedes-Benz από το 2015, όταν και έκανε ντεμπούτο παίρνοντας τη σκυτάλη από την GLK. Για πολλά χρόνια, η GLC υπήρξε το δημοφιλέστερο μοντέλο της premium φίρμας κερδίζοντας τον τίτλο του παγκόσμιου best seller της. Πλέον, περνά στην ηλεκτρική εποχή με την GLC electric ως αντικαταστάτρια της EQC, της πρώτης ever ηλεκτρικής Mercedes.
Αισθητικά, η ηλεκτρική GLC διαφοροποιείται από τη θερμική αδελφή της. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα Sensual Purity εκφράζεται μέσω της ολοκαίνουργιας φωτιζόμενης iconic γρίλιας, η οποία συνδυάζει το κλασικό μοτίβο πλέγματος των παλαιότερων μοντέλων της μάρκας που ξεκίνησε από το Simplex του 1902, με τη μοντέρνα αισθητική του σήμερα. Αυτό το πλέγμα απαρτίζεται από 942 κυψέλες, οι οποίες φωταγωγούνται από 140 LED, με τη διαδικασία για την παραγωγή της να ακολουθεί δύο διαφορετικές μεθόδους ανάλογα με το αν ο αγοραστής θέλει γυαλιστερό νίκελ ή ματ αποτέλεσμα. Από εκεί και έπειτα, ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς με τη φωτιστική υπογραφή του αστεριού και ο συνδυασμός από ακμές και καμπύλες που χαρίζουν μια εκλεπτυσμένη εικόνα στην electric GLC. Στο πίσω μέρος, μία φωτιζόμενη μαύρη φάσα με διπλά κυκλικά σώματα διατρέχει σε πλάτος το αμάξωμα, αντλώντας έμπνευση από το πρωτότυπο Mercedes-AMG GT XX. Στους εσωτερικούς δακτύλιους δίνει το «παρών» η ίδια τριάκτινη υπογραφή με τους εμπρόσθιους προβολείς, ενώ χαμηλότερα πίσω παρατηρούμε διακοσμητικά αεροδυναμικά στοιχεία σε μια προσπάθεια μίμησης απολήξεων εξάτμισης. Συνολικά, η ηλεκτρική Mercedes GLC αποπνέει πρεστίζ, πολυτέλεια και δυναμισμό ενώ αν την κοιτάξει κανείς από το πλάι, η τετραγωνισμένη μύτη ψηλά στη μάσκα παραπέμπει στην αρκετά μεγαλύτερη GLS. Μιλώντας για μεγέθη, η electric GLC έχει μεταξόνιο 2.972 χλστ., ήτοι 84 χλστ. μεγαλύτερο από την θερμική GLC, και υπόσχεται 47 χλστ. περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
Ο επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Mercedes Gorden Wagener που μετρά σχεδόν 30 χρόνια στους κόλπους της μάρκας (σ.σ. εντάχθηκε στο δυναμικό της το 1997) ήταν ενθουσιασμένος κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στην τεράστια έκθεση της Mercedes στη Στουτγκάρδη, δίπλα ακριβώς από το μουσείο της Mercedes-Benz, με το νέο σχεδιαστικό κεφάλαιο της μάρκας το οποίο παίρνει σάρκα και οστά αρχικά στις ηλεκτρικές GLC και C-Class που κάνουν πρεμιέρα στο Μόναχο και θα συνεχίσει με την επέλαση από 18 νέα μοντέλα σε 2 χρόνια.
Περνώντας στο εσωτερικό της ηλεκτρικής Mercedes GLC είναι δύσκολο να μην αναφωνήσει κανείς «ουάου»! Τόσο για την υψηλή ποιότητα και την αψεγάδιαστη συναρμογή, όσο και για την τεχνολογία αιχμής με την οποία εφοδιάζεται. Αντί του κλασικού ταμπλό, δεσπόζει από άκρη σε άκρη μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια 99,3 εκατοστών ή αλλιώς 39,1 ιντσών με περισσότερα από 1.000 LED τα οποία συντελούν σε ένα υψηλής ευκρίνειας αποτέλεσμα. Πρόκειται για την εξέλιξη του MBUX Hyperscreen που είδαμε στη νέα γενιά της CLA χωρίς όμως τα διαχωριστικά πάνελ μεταξύ των τριών οθονών που απαρτίζουν αυτό το ομολογουμένως εντυπωσιακό κατασκεύασμα: μία 10,3 ιντσών ως ψηφιακό πίνακα οργάνων, την κεντρική οθόνη 14 ιντσών ως πύλη για την 4η γενιά του MBUX συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης και άλλα μία 14 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό (σ.σ. στη «βασική» έκδοση η οθόνη μπροστά από το συνοδηγό θα δείχνει κάποια στάνταρ γραφικά). Στην πράξη, το αποτέλεσμα θυμίζει περισσότερο τη χρήση ενός tablet ή smartphone όσον αφορά την ταχύτατη απόκριση, την αφή και την εξατομίκευση (σ.σ. υπάρχουν 11 προεπιλεγμένα προφίλ με διαφορετικά background και χρωματισμούς) ενώ μέσω AI η GLC μπορεί να απαντήσει σε σχεδόν όλες τις απορίες των επιβατών της. Πέρα από το infotainment όμως, χρήση τεχνητής νοημοσύνης γίνεται σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης και ελέγχου του ηλεκτρικού SUV της Mercedes. Ο «εγκέφαλος» MB.OS (Mercedes-Benz Operating System) αναλαμβάνει να μάθει το οδηγικό προφίλ, να προσαρμόσει ό,τι χρειάζεται σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες και να πάρει αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, μέσω ισχυρών επεξεργαστών, ικανών να διαχειριστούν 254 τρισεκατομμύρια (!) λειτουργίες το δευτερόλεπτο.
Μικρή σχεδιαστική λεπτομέρεια, το ντιζάιν των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα που θυμίζουν ουρά φάλαινας. Με αφορμή αυτή την ομοιότητα με το συμπαθές θηλαστικό αξίζει να αναφερθεί πως η electric GLC και κατ΄ επέκταση η Mercedes-Benz γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο και η πρώτη εταιρεία που παίρνει έγκριση από τον ανεξάρτητο οργανισμό «The Vegan Society» για την επιλογή του vegan πακέτου, όπου όλες οι επενδύσεις και τα υλικά είναι vegan.
Σηκώνοντας το κεφάλι ως επιβάτης, ο «ουρανός» της GLC παίρνει μια κάπως πιο κυριολεκτική σημασία, καθώς στη γυάλινη πανοραμική οροφή της καμπίνας μπορούν να ανάψουν 162 αστέρια σε 64 διαφορετικούς χρωματισμούς μέσω του συστήματος Sky Control. Το τελευταίο είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των 9 ζωνών, όπου ανάλογα με τα... κέφια οδηγού και επιβατών μπορούν να είναι διαφανείς ή μη.
Στον τομέα των χώρων αποσκευών της GLC electric, το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 570 λίτρα, ενώ υπάρχει και έξτρα χώρος 128 λίτρα (100 λίτρα κατά ISO 3832) μπροστά κάτω από το καπό (frunk), το οποίο ανοίγει πιέζοντας το «αστέρι» που βρίσκεται στο κέντρο του, και έχει σχήμα ικανό να χωρέσει μια βαλίτσα καμπίνας, σύμφωνα με τους ανθρώπους της φίρμας.
Ηλεκτρική με 489 άλογα και αυτονομία έως και 713 χλμ. (WLTP)
Καθώς, ελέω ηλεκτρισμού, δεν υπάρχει κινητήρας κάτω από το καπό, οι ηλεκτροκινητήρες της
GLC 400 4MATIC με
EQ Technology βρίσκονται σε εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα, αποδίδοντας ονομαστική ισχύ
489 ίππων. Το ηλεκτρικό σύστημα είναι δομημένο σε
αρχιτεκτονική 800V και πηγή ενέργεια είναι η
μπαταρία ιόντων λιθίου
χωρητικότητας 94 kWh, με τους ανθρώπους της Mercedes να υποστηρίζουν ότι κατασκευάζεται in-house και δεν είναι κινεζικής κατασκευής όπως σε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα ανεξαρτήτως μάρκας. Η θεωρητική
αυτονομία της GLC ορίζεται στα
713 χλμ. (WLTP), κάτι στο οποίο συνδράμει τόσο η αεροδυναμική σχεδίαση του μεσαίου SUV (σ.σ. αεροδυναμικός συντελεστής cd= 0,26), όσο και το σύστημα αναγεννητικής πέδησης One-Box που «επιστρέφει» έως 300 kW στο D- δίνοντας την αίσθηση one-pedal (σ.σ. υπάρχουν 4 προγράμματα ανάκτησης: D- (μέγιστη ανάκτηση), D (standard ανάκτηση), D+ (καθόλου ανάκτηση) and D Auto (έξυπνη ανάκτηση)).
Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, η ηλεκτρική GLC μπορεί να κερδίσει
αυτονομία 300 χλμ. με
10 λεπτά φόρτισης (WLTP), καθώς μπορεί να αντλήσει ενέργεια
έως και 330 kW σε συνθήκες ταχυφόρτισης DC. Επιπλέον, σε συγκεκριμένες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, θα υπάρχει εγκατεστημένος ένας μετατροπέας DC ο οποίος θα επιτρέπει την ταχυφόρτιση σε τάση 400V.
Στο κάθισμα του συνοδηγού της Mercedes GLC electric
Οι άνθρωποι της Mercedes κρατούν ερμητικά κλειστά τα χαρτιά τους αναφορικά με τα οδηγικά χαρακτηριστικά της νέας GLC, ωστόσο είχαμε την
αποκλειστική ευκαιρία να συνοδηγήσουμε το αυτοκίνητο των δοκιμών εξέλιξης, το οποίο είχε έντονο καμουφλάζ εξωτερικά και σχεδόν τα πάντα καλυμμένα στο εσωτερικό, και να συζητήσουμε με τα στελέχη που βρίσκονται πίσω από το project. Αρχικά, η ηλεκτρική GLC «έγραψε»
πάνω από 7.200 χλμ. σε Σουηδία, Ισπανία, Αμερική, Μαρόκο, Νότια Αφρική και άλλες χώρες προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα. Το μοντέλο με το οποίο περιηγηθήκαμε στο περιαστικό περιβάλλον της Στουτγκάρδης ήταν εφοδιασμένο με
αερανάρτηση Airmatic, δάνειο από την S-Class, και
τετραδιεύθυνση (σ.σ. σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα στρίβουν έως 4,5 μοίρες σε αντίθετη κατεύθυνση, ενώ σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα έως 2,5 μοίρες προς την ίδια κατεύθυνση) και στην πράξη «σιδέρωσε» τις ανωμαλίες από τα διαδοχικά σαμαράκια που ήταν μέρος της επιλεγμένης διαδρομής. Η λειτουργία του συστήματος ανάκτησης είναι τόσο smooth όσο υπόσχεται το γερμανικό στρατόπεδο ακόμα και στο μέγιστο D-, τουλάχιστον όπως τη βιώσαμε από το κάθισμα του συνοδηγού, την ίδια στιγμή που η
μεικτή κατανάλωση περιορίστηκε στις
16 kWh/100 χλμ., σύμφωνα πάντα με την ένδειξη του digital cockpit τις ημέρες των δοκιμών στη Στουτγκάρδη. Η επιτάχυνση είναι ακαριαία με το σώμα να βυθίζεται στα αναπαυτικά και με εξαιρετική πλευρική στήριξη καθίσματα, κάτι που διαπιστώσαμε σε κάποια κομμάτια όπου ο οδηγός ένιωσε την αυτοπεποίθηση να επιδιώξει το κάτι παραπάνω στις στροφές και στα οποία δε νιώσαμε περιττές κλίσεις. Σημειωτέον πως η
ανάρτηση της νέας GLC βασίζεται σε τέσσερις συνδέσμους μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την ευελιξία η ηλεκτρική GLC έχει
κύκλο στροφής 11,2 μέτρα, όσο δηλαδή SUV μοντέλα μικρότερου μεγέθους (π.χ. Nissan Qashqai).
Επιπλέον, η νέα GLC εφοδιάζεται με τη
σουίτα συστημάτων υποβοήθησης MB.Drive τα οποία χρησιμοποιούν έως και 10 εξωτερικές κάμερες, 5 αισθητήρες ραντάρ και 12 υπερηχητικούς αισθητήρες για να προσφέρονται άμεσα όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο «εγκέφαλος» MB.OS για να πάρει αποφάσεις ώστε να βοηθήσει τον οδηγό.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως η GLC 400 4MATIC με EQ Technology αποτελεί την κορυφαία έκδοση της νέας ηλεκτρικής GLC, ωστόσο σε δεύτερο χρόνο θα προστεθούν στην γκάμα
τέσσερις ακόμα εκδόσεις μικρότερης ισχύος.