
Στο στόχο θέλουν να βάλουν τα diesel Euro 5 και τα βενζινοκίνητα Euro 3.
Αυτό σημαίνει πως θα την «πληρώσουν» τα μισά από τα παλιά αυτοκίνητα της Ελλάδος.
Οι έλεγχοι θα γίνονται με μπλόκα. Θα είναι όμως επαρκείς ή θα είναι σαν αυτοί για το δακτύλιο;
Πολλοί το θεωρούν αδικία, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αδικία για τα dieselάκια 9 ετών.
Στο στόχο θέλουν να βάλουν τα diesel Euro 5 και τα βενζινοκίνητα Euro 3
Αν η Αθήνα βαλθεί να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων πρωτευουσών, τότε τα παλιότερα αυτοκίνητα τεχνολογίας μέχρι Euro 3 για τη βενζίνη και μέχρι Euro 5 για τα diesel θα έπρεπε να απαγορευτούν από το κέντρο. Αυτά είναι τα όρια που ισχύουν για το Λονδίνο και άλλες πόλεις της Ευρώπης και η λογική που έχουν τεθεί βασίζεται στα σωματίδια που εκπέμπουν. Η βενζίνη παραδοσιακά έχει πολύ λιγότερα σωματίδια και έτσι ακόμη και μοντέλα 20+ ετών εκπέμπουν πολύ λιγότερα απ’ότι πολύ νεότερα μοντέλα diesel. Το Euro 5 τελείωσε το 2016, που σημαίνει πως η απαγόρευση θα «κόψει» μοντέλα ηλικίας κάτω των δέκα ετών, αν είναι diesel, ενώ θα αφήσει αυτοκίνητα 20ετίας (βενζίνης) να κυκλοφορούν.
Αυτό σημαίνει πως τα μισά από τα παλιά αυτοκίνητα της Ελλάδος θα την «πληρώσουν»
Φυσικά οι άλλες χώρες δεν έχουν το πρόβλημα της Ελλάδας σε ό,τι αφορά την ηλικία του στόλου αυτοκινήτων. Όταν η Αγγλία «κόβει» τα Euro 5 diesel, αυτά είναι ήδη παλιά αυτοκίνητα εκεί. Στην Ελλάδα όμως αυτά τα αυτοκίνητα επιτρέπεται να εισάγονται κανονικά ως μεταχειρισμένα από τους εμπόρους, και ακόμη θεωρούνται καινούργια. Ένα τέτοιο «τσεκούρι» θα άφηνε πάνω από τα μισά αυτοκίνητα της Ελλάδας εκτός κέντρου, κάτι που φυσικά ακούγεται και είναι παράλογο.
Οι έλεγχοι θα γίνονται με μπλόκα. Θα είναι όμως επαρκείς ή θα είναι σαν αυτοί για το δακτύλιο;
Ακόμη πιο παράλογος θα ήταν ο τρόπος εφαρμογής και αστυνόμευσης του μέτρου. Η Αθήνα δεν έχει και πιθανώς δεν θέλει να έχει τα μέτρα αστυνόμευσης που απαιτούνται, δηλαδή χιλιάδες κάμερες, δίκτυα ελέγχου, αυτόματη φωτογράφιση και αποστολή κλήσεων. Επιπλέον σε καμία πόλη δεν έχουν απαγορευτεί τα παλιά αυτοκίνητα, αλλά τους επιβάλλονται διόδια εισόδου, κάτι που απαιτεί όλα αυτά τα τεχνικά μέσα εφαρμογής και αστυνόμευσης, συν φυσικά τον τρόπο πληρωμής τους. Αν στην Αθήνα περιμένουν να τα καταφέρουν όλα αυτά με ένα ή δύο μπλόκα και αντί διοδίων να αποκλείσουν το 70% των αυτοκινήτων από το κέντρο, εκτός του ότι ο παραλογισμός είναι ακόμη μεγαλύτερος, απλά… καλή τύχη.
Πολλοί το θεωρούν αδικία, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αδικία για τα dieselάκια 9 ετών
Φυσικά ο αέρας που αναπνέουμε είναι ότι πιο σημαντικό και πρέπει να παρθούν μέτρα προστασίας του και της υγείας μας. Όμως αυτά δεν μπορεί να είναι αποσπασματικά και σπασμωδικά. Ειδικά όταν στην Ελλάδα τα diesel επετράπησαν στην Αθήνα μετά το 2011, είναι αδιανόητο να απαγορευτούν όλα όσα πουλήθηκαν μέχρι και το 2017, ή ακόμη περισσότερο όταν ακόμη επιτρέπεται να εισάγονται κανονικά και πολύς κόσμος τα αγοράζει σήμερα. Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για αυτοκίνητα που ξεφορτώνονται άλλες χώρες λόγω των δικών τους απαγορεύσεων, σε χαμηλή τιμή, αλλά εδώ πωλούνται σε υψηλές τιμές και ο κόσμος τα πληρώνει χρυσά.
Εσύ τι λες; Μπορεί να εφαρμοστεί ο αποκλεισμός των παλαιότερων μοντέλων από το κέντρο της Αθήνας; Ακόμη και αν είναι τόσο άδικος; Και μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο απλά με ένα μπλόκο; Ή μήπως είμαστε 15-20 χρόνια μακριά από ένα τέτοιο μέτρο;