• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Η Citroen DS, από το γαλλικό Déesse, δηλαδή «Θεά», ήρθε και έφυγε από τη ζωή μέσα σε 20 χρόνια.
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Citroen DS, από το γαλλικό Déesse, δηλαδή «Θεά», ήρθε και έφυγε από τη ζωή μέσα σε 20 χρόνια.

Citroen DS: «Θεά» και «Βάτραχος» μαζί

14.662 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2021)

Η Citroen DS φημολογείται ότι θα επιστρέψει και το autotriti.gr κάνει μία σύντομη αναδρομή στη «Θεά» που έγινε... «Βάτραχος».

Είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα στον πλανήτη ακόμα και αν έχει σταματήσει να παράγεται εδώ και 46 χρόνια. Έχει αποτελέσει το αυτοκίνητο των φιλοσόφων όσο και των προέδρων, ενώ προκάλεσε (και προκαλεί) αίσθηση από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του το μακρινό 1955. Ο λόγος για «Θεά» της Citroen, που στην Ελλάδα βαφτίστηκε «βάτραχος». Ο λόγος για την «θρυλική» Citroen DS!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

1.455.746 DS σε 20 χρόνια 

Η Citroen DS, από το γαλλικό Déesse, δηλαδή «Θεά», ήρθε και έφυγε από τη ζωή μέσα σε 20 χρόνια, όμως κατάφερε να μείνει αθάνατη και να σημαδέψει την ιστορία τόσο της γαλλικής μάρκας όσο και της αυτοκίνησης. Κάνοντας σύντομα τον απολογισμό της ζωής της, να πούμε πως η DS, που αποτέλεσε την έμπνευση για να δημιουργηθεί η DS Automobiles, ήταν ένα καινοτόμο πολυτελές αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από τον Οκτώβριο του 1955 έως τις 24 Απριλίου 1975. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα DS, καθώς και Citroën ID, όπως ονομαζόταν η φθηνότερη εξοπλιστικά εκδοχή της DS.
 

12.000 παραγγελίες σε μία ημέρα

Όταν αποκαλύφθηκε στο κοινό το 1955, η Citroen DS ήταν πραγματικά συγκλονιστική. Μια απρόσκοπτη σύντηξη καινοτόμου μηχανικής, νέων υλικών και ευφάνταστου σχεδιασμού, τράβηξε τα βλέμματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Citroen να λάβει 12.000 παραγγελίες την πρώτη ημέρα της Έκθεσης στο Παρίσι. Ερχόμενη για να αντικαταστήσει το Traction Avant, η DS ήταν σχεδιασμένη από  Ιταλό ζωγράφο και γλύπτη, Flaminio Bertoni, που ήταν υπεύθυνος και για τον σχεδιασμό του 2CV. Φυσικά τίποτα δε θα είχε γίνει αν δεν υπήρχε στη διεύθυνση των Γάλλων ο André Lèfebvre, ένας πρώην μηχανικός αεροπορίας, οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων.
 

Πολύ μπροστά από την εποχή της 

Ο τελευταίος ήταν υπεύθυνος για να εφαρμόσει μία σειρά από... «πολύ μπροστά από την εποχή τους» καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως η υδροπνευματική ανάρτηση μεταβαλλόμενου ύψους, που ανέβαζε εκατοστά το αυτοκίνητο όταν ενεργοποιούνταν ο κινητήρας για να αναβαθμίσει το επίπεδο της άνεσης, ενώ όταν το αυτοκίνητο σταματούσε σε φανάρια κατέβαινε και πάλι, για να ξανανέβει στη συνέχεια. Η DS ήταν το αυτοκίνητο που έδινε την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες του να αλλάζουν ταχύτητες χωρίς συμπλέκτη (ημιαυτόματο υδραυλικό κιβώτιο ταχυτήτων, γνωστό ως BVH), έφερε στην ζωή των ανθρώπων τα άγνωστα ως τότε δισκόφρενα και σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, το μινιμαλιστικό εσωτερικό και το εκκεντρικό τιμόνι με την μία ακτίνα, ανάγκασε τον Γάλλο φιλόσοφο Roland Barthes να αναφέρει το 1957 πως η «νέα Citroen έχει πέσει από τους ουρανούς»!
 

Προβολείς κατευθυνόμενοι το 1967

Με την πιο οικονομική έκδοση ID, που αναφέραμε και νωρίτερα, ο «τσιμπημένος» στην τιμή «βάτραχος» κατάφερε να γίνει πιο προσιτός οπότε και βρήκε στέγη σε περισσότερες οικογένειες με χαμηλότερη οικονομική επιφάνεια, συμβάλλοντας έτσι στην μεγαλύτερη αύξηση της δημοτικότητάς του. Στο πέρασμα των χρόνων η DS δεν σταμάτησε να προσθέτει και νέα καινοτόμα συστήματα, όπως το 1967 που κατά τη διάρκεια ενός facelift, πρόσθεσε στη φαρέτρα του τους αεροδυναμικούς, κατευθυνόμενους μπροστινούς προβολείς. Αποτελούνταν από δύο διαφορετικά στρογγυλά σώματα, με αυτό στο εσωτερικό να στρίβει έως και 80 μοίρες ανάλογα με τη φορά του τιμονιού!