Δεν φταίει η ηλεκτροκίνηση αλλά το Euro 7 που κόβονται βενζίνη-diesel

3.683 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2024)
Ποιος φταίει που κόβονται βενζίνη-diesel; Τα ηλεκτρικά ή το Euro 7;

Ποιος φταίει που κόβονται βενζίνη-diesel; Τα ηλεκτρικά ή το Euro 7;

- Οι ρύποι του Euro 7, που ήταν να γίνει υποχρεωτικό από το 2025, είναι αδύνατον να επιτευχθούν χωρίς νέα μοτέρ
- Πίεζαν νωρίτερα οι κατασκευαστές για παράταση ώστε να μην σταματήσουν την παραγωγή συμβατικών, χωρίς αποτέλεσμα
- Εκνευρισμό έφερε η παράταση για το 2030 σε όσους έκοψαν μοντέλα ακολουθώντας το προηγούμενο όριο
- Η Τοyota επέμενε υβριδικά, ενώ η Mercedes συνεχίζει την Α-Class

Οι ρύποι του Euro 7, που ήταν να γίνει υποχρεωτικό από το 2025, είναι αδύνατον να επιτευχθούν χωρίς νέα μοτέρ

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να σηκώνει το βάρος των αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι αυτά που φαίνεται πως «σκοτώνουν» τον συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως το πρόβλημα δεν ήταν ποτέ αυτό. Το πρόβλημα ήταν οι αυστηροί ρύποι του Euro 7 που ήταν να τεθούν σε ισχύ το 2025. Γιατί;
 
Το Euro 6, ειδικά μετά από τις τελευταίες πιο αυστηρές τροποποιήσεις, «σκότωσε» το diesel. Και μετά ήταν η σειρά του Euro 7 που προοριζόταν να τελειώσει τον βενζινοκινητήρα. Ο λόγος φυσικά έχει να κάνει με το ότι για να πετύχουν τους ρύπους που απαιτούνται, χρειάζονται νέα μοτέρ. Αυτό δεν είναι καινούργιο. Κάθε φορά που η νόρμα Euro άλλαζε, τα μοτέρ με τη σειρά τους άλλαζαν και αυτά. Μόνο που αυτές ήταν οι μόνες αλλαγές, και η μόνη «σκοτούρα» των κατασκευαστών. Όταν το Euro 6 τέθηκε σε εφαρμογή, ήταν ήδη ξεκάθαρο πως τα χρήματα που θα χρειάζονταν για να σχεδιαστούν και να κατασκευαστούν νέα diesel μοτέρ ήταν αδύνατο να επενδυθούν. Εξάλλου, η κούρσα για τα ηλεκτρικά είχε ήδη ξεκινήσει και όλοι οι πόροι ήταν προς αυτή την κατεύθυνση. Βάλε τώρα πως για τους βενζινοκινητήρες η ίδια ριζική αλλαγή θα γινόταν το 2025 με το Euro 7, και είναι ξεκάθαρο πως καμία μάρκα δεν θα έφτιαχνε νέα μοτέρ με ορίζοντα ζωής τα 5 χρόνια.

Πίεζαν νωρίτερα οι κατασκευαστές για παράταση ώστε να μην σταματήσουν την παραγωγή συμβατικών, χωρίς αποτέλεσμα

Με την ηλεκτροκίνηση αβέβαιη το 2020 και το ξαφνικό πάγωμα πωλήσεων λόγω της πανδημίας, οι κατασκευαστές βρέθηκαν σε δύσκολη θέση. Από τη μία δεν θα μπορούσαν να λανσάρουν νέα συμβατικά μετά το 2025, εκτός και αν ήταν Euro 7, από την άλλη τα ηλεκτρικά ακόμη δεν είχαν «τσιμπήσει» πωλήσεις, ενώ πολλές μάρκες δεν είχαν λανσάρει ακόμη τις πλήρεις γκάμες ηλεκτρικών. Η παράταση δεν δόθηκε όμως και μέχρι σήμερα τα σχέδια των κατασκευαστών πιέστηκαν να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά. Πόσες μάρκες είπαν πως μέχρι το 2030 τα μοντέλα που θα πουλάνε θα είναι μόνο ηλεκτρικά; Και πόσες μάρκες απέσυραν ήδη μοντέλα αφού ήξεραν πως δεν θα τα αντικαταστήσουν;

Εκνευρισμό έφερε η παράταση για το 2030 σε όσους έκοψαν μοντέλα ακολουθώντας το προηγούμενο όριο

Πράγμα που σημαίνει πως με την παράταση που αποφασίστηκε για τουλάχιστον μέχρι το 2030, αυτή τη στιγμή κάποιες μάρκες βρέθηκαν χωρίς συμβατικά στις βασικές κατηγορίες, ενώ άλλες βρέθηκαν να έχουν μεταφέρει πλέον όλους τους πόρους στην ηλεκτροκίνηση, και δεν θα είναι σε θέση να καλύψουν τη ζήτηση συμβατικών μέχρι το 2030. Μάρκες όπως η Renault, η Ford αλλά και η VW έχουν εκφράσει την δυσφορία τους για την παράταση. Όχι γιατί δεν τους ικανοποιεί, αλλά γιατί φαίνεται να «τιμωρεί» όσους έσπευσαν να προχωρήσουν όπως η Ε.Ε. είχε αποφασίσει. Για σκέψου, η Ford, για παράδειγμα, αποφάσισε να κλείσει το κεφάλαιο του Fiesta και του Focus εν όψει Euro 7 του χρόνου.

Η Τοyota συνεχίζει υβριδικά, ενώ η Mercedes δεν κόβει την Α-Class

Η παράταση έτσι αλλάζει και την αντιμετώπιση των εταιρειών απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα η Mercedes ήδη ανακοίνωσε πως η A-Class, που είχε ανακοινωθεί πως θα ολοκληρώσει την παραγωγή της (χωρίς αντικαταστάτη) φέτος, θα συνεχίσει πλέον κανονικότατα τουλάχιστον μέχρι το 2026. Είναι μια αλλαγή στρατηγικής, που ξεφεύγει από την αρχική που τα ήθελε «όλα ηλεκτρικά». Στην ίδια στρατηγική στρέφονται τώρα και άλλες μάρκες, ακολουθώντας το παράδειγμα της Mercedes αλλά και της Toyota νωρίτερα, η οποία εστίασε στα υβριδικά με τον Πρόεδρό της να είναι αιχμηρός απέναντι στα ηλεκτρικά.
 
Ποια άλλα μοντέλα θα δούμε να συνεχίζουν όμως, και ποια θα κοπούν όπως ήταν σχεδιασμένο αρχικά; Εσύ ποια μοντέλα θες να δεις, παρά τα χρόνια τους, να «τραβάνε» μέχρι το 2030 ώστε να έχεις συμβατικό να αγοράσεις;

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER