Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
6 φωτογραφίες »

Σε ένα PHEV εφόσον επιλέξετε να κινηθείτε ηλεκτρικά, στο σενάριο που ταξιδεύετε με 100 χλμ./ώρα η κατανάλωση ενέργειας είναι περίπου 18 με 20 kWh/100 χλμ., το οποίο σημαίνει πως θα έχετε ηλεκτρική αυτονομία για 50 με 60 χλμ..

Ταξιδεύοντας με diesel και plug-in

98.518 Επισκέψεις στο άρθρο (21/8/2021)

Στις μετρήσεις καταναλώσεων που κάνει το AutoΤρίτη Test Center, έχουμε καθιερώσει για κάθε μοντέλο να σημειώνουμε την τιμή της κατανάλωσης οδηγώντας με ταχύτητα 100 χ.α.ω.. Τα πράγματα για ένα μοντέλο diesel είναι απλά. Δεν υπάρχει κάποιου είδους «διακύμανση» στην κατανάλωση, με τα περισσότερα μοντέλα να καίνε από 4,5 έως 5,5 λτ./100 χλμ..

Τα diesel μοντέλα αποτελούν τα κατΆ εξοχήν τα πιο «ταξιδιάρικα» μοντέλα έχοντας το προτέρημα της αρκετά χαμηλής κατανάλωσης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Τα diesel μοντέλα αποτελούν τα κατΆ εξοχήν τα πιο «ταξιδιάρικα» μοντέλα έχοντας το προτέρημα της αρκετά χαμηλής κατανάλωσης σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Τώρα στα plug-in μοντέλα είναι λίγο πιο περίπλοκο. Στην αυτόματη επιλογή (hybrid) το σύστημα θα χρησιμοποιήσει και τους δύο κινητήρες. Από εκεί και πέρα σε τι ποσοστό θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας εξαρτάται αρκετών παραγόντων και σεναρίων. Στoν παραπάνω πίνακα μπορείτε να δείτε την κατανάλωση μερικών diesel μοντέλων και την αντίστοιχη των υβριδικών εκδόσεων με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.

Στα plug-in η κατανάλωση δεν εξαρτάται μόνο από τη φύση της διαδρομής (πόλη, Ε.Ο., κ.ο.κ.), αλλά και από την απόσταση που θα κάνεις.

Στα plug-in η κατανάλωση δεν εξαρτάται μόνο από τη φύση της διαδρομής (πόλη, Ε.Ο., κ.ο.κ.), αλλά και από την απόσταση που θα κάνεις.


Όπως θα δείτε η κατανάλωση στα PHEV έχει μεγάλη διακύμανση, ενώ αν συνυπολογίσουμε και το κόστος φόρτισης (περίπου 1 ευρώ, όπως αναφέραμε παραπάνω) συνολικά τα diesel φαίνεται να είναι πιο οικονομικά στο ταξίδι. Και ναι και όχι θα πούμε. Για αυτό ακριβώς το λόγο θα αναλύσουμε τι συμβαίνει όταν επιλέγετε εσείς το πότε θα κινηθείτε ηλεκτρικά και πότε όχι. 

Στα plug-in μοντέλα, στην hybrid επιλογή η τιμή της κατανάλωσης εξαρτάται από το ποσοστό που θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας.

Στα plug-in μοντέλα, στην hybrid επιλογή η τιμή της κατανάλωσης εξαρτάται από το ποσοστό που θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας.


Επιλέγεις μόνος σου με ποιον κινητήρα θα κινηθείς

Συγκριτικά με τα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, ο WLTP είναι ναι μεν πιο ρεαλιστικός, ωστόσο και πάλι υπάρχει μικρή απόκλιση σε σχέση με την πραγματικότητα.

Συγκριτικά με τα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, ο WLTP είναι ναι μεν πιο ρεαλιστικός, ωστόσο και πάλι υπάρχει μικρή απόκλιση σε σχέση με την πραγματικότητα.

Για να αναλύσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τι ισχύει σχετικά με την κατανάλωση σε ένα ταξίδι, ας δούμε τα δεδομένα στις τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις κίνησης.

Περίπτωση 1: Κίνηση στο Hybrid mode: Το σύστημα θα χρησιμοποιήσει και τους δύο κινητήρες. Από εκεί και πέρα σε τι ποσοστό θα χρησιμοποιηθεί ο ηλεκτροκινητήρας εξαρτάται αρκετών παραγόντων και σεναρίων, με το σύστημα πάντως να φροντίζει αυτόματα να κινηθεί όσο πιο οικονομικά μπορεί.

Περίπτωση 2: Κίνηση μόνο ηλεκτρικά: Επιλέγοντας χειροκίνητα το πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας (EV, E-Mode,κ.ο.κ.) το αυτοκίνητο θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρικά μέχρι να εξαντληθεί πλήρως η μπαταρία. Η λειτουργία επιτρέπεται μέχρι συγκεκριμένη ταχύτητα, η οποία συνήθως είναι 130 χλμ./ώρα το μέγιστο. Στο σενάριο που ταξιδεύετε με 100 χλμ./ώρα η κατανάλωση ενέργειας είναι περίπου 18 με 20 kWh/100 χλμ., το οποίο σημαίνει πως θα έχετε ηλεκτρική αυτονομία για 50 με 60 χλμ.. Αρα τα πρώτα 60 χλμ. του ταξιδιού σας θα έχουν κόστος γύρω στο 1 ευρώ που είναι η αξία του ρεύματος.

Περίπτωση 3: Κίνηση με άδειες μπαταρίες: Στην περίπτωση που αδειάσουν οι μπαταρίες, το αυτοκίνητο θα κινηθεί μέσω του θερμικού κινητήρα, συνεπώς η κατανάλωση θα είναι αντίστοιχη ενός βενζινοκίνητου μοντέλου. Το ίδιο ισχύει αν επιλέξετε εσείς να κρατήσετε τη στάθμη της μπαταρίας σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, για να τη χρησιμοποιήσετε μετά.

Περίπτωση 4: Κίνηση με ταυτόχρονη φόρτιση της μπαταρίας: Εφόσον το επιθυμείτε, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να φορτίσει εν κινήσει τη μπαταρία. Αυτή η επιλογή δεν ενδείκνυται για οικονομία, καθώς σχεδόν διπλασιάζει την κατανάλωση. Χαρακτηριστικά η Skoda Octavia iV με στα- θερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ενεργοποιώντας τη φόρτιση μέσω κινητήρα από τα 4,2 λτ./100 χλμ. έφτασε να καίει σχεδόν 8,0 λτ..

Εμείς στη δοκιμή μας αποφασίσαμε να κινηθούμε αμιγώς ηλεκτρικά (περίπτωση 2) μέχρι να αδειάσει η μπαταρία και έπειτα να κινηθούμε μόνο με τον συμβατικό κινητήρα (περίπτωση 3).

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ας δούμε τι καίει κάθε τύπος αυτοκινήτου: