Κινητήρας: Γραμμική απόδοση της δύναμης, σχετικά μικρή μπαταρία για ταξίδι
(31/7/2025)
Η μπαταρία σύμφωνα με τις μετρήσεις μας προσφέρει μέση αυτονομία γύρω στα 350 χλμ. και γύρω στα 280 χλμ. στο ταξίδι, κάτι που απαιτεί καλό προγραμματισμό.
Το Atto 3 προσφέρεται αποκλειστικά με συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και μπαταρίας 60,48 kWh (62 kWh ονομαστική), η οποία σύμφωνα με τη BYD έχει διάρκεια ζωής πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης).
Στην πράξη, τα 204 άλογα και τα 310 Nm ροπής είναι άμεσα διαθέσιμα και κινούν σβέλτα τα 1.750 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνοντας με ένα γραμμικό τρόπο και όχι απότομα ή άτσαλα. Με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα λειτουργίας, βέβαια, η αρχική επιτάχυνση είναι αρκετά πιο έντονη, αν και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα η αίσθηση αμβλύνεται, όπως σε όλα τα mainstream ηλεκτρικά, άλλωστε. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 7,4 δλ. και προσπέρασμα 60-100 σε 3,7 δλ.. Επιπλέον, το 80-120 γίνεται σε 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά στην αυτονομία, όπως αναφέραμε και παραπάνω, η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 17,1 kWh/100 χλμ. κάτι που με δεδομένη την ωφέλιμη χωρητικότητα των 60,48 kWh μας δίνει μια αυτονομία περί των 350 χλμ. (420 υπόσχεται η BYD). Στην πόλη, η κατανάλωση πέφτει στα 15,1 kWh/100 χλμ., το οποίο μεταφράζεται σε 400 χλμ., ενώ στα ταξίδι, με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία οριακά πλησιάζει τα 300 χλμ. (288), το οποίο για ένα οικογενειακό SUV που το θες και για ταξίδια είναι αρκετά περιορισμένη.
Τέλος, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι ρυθμιζόμενο και προσφέρει λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (έντονη επιβράδυνση στο σήκωμα του ποδιού από το δεξί πεντάλ), όχι όμως τόσο έντονη όσο χρειάζεται και έτσι αναπόφευκτα θα χρειαστεί να πατήσεις φρένο.