Κινητήρας: Καλές επιδόσεις με νορμάλ κατανάλωση και πολιτισμένος
1.033 Επισκέψεις στο άρθρο (10/5/2025)
H έκδοση με τα 138 άλογα στην πράξη έχει παρόμοιες επιδόσεις με το κατηργημένο 198άρι Kona, καθώς προσπερνάει σβέλτα, με το 60-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 6,9 και το 80-120 σε 13,8 δλ..
Το Kona κάτω από το καπό του, φέρει τον 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα (T-GDi), με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων, τον οποίο είχαμε πρωτοσυναντήσει με απόδοση 198 ίππων που μετέπειτα περιορίστηκε στα 170 άλογα. Πλέον για πρώτη φορά τον βλέπουμε και σε εκδοχή με 138 άλογα και 250 Nm ροπής, η οποία στην πράξη έχει παρόμοιες επιδόσεις με το 198άρι Kona, καθώς προσπερνάει σβέλτα, με το 60-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 6,9 και το 80-120 σε 13,8, (το 198άρι είχε 6,8 και 9,9 δλ. αντίστοιχα). Επιδόσεις που είναι αρκετά ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Μάλιστα χωρίς να έχει και τις ίδιες απαιτήσεις σε καύσιμο, καθώς το νέο σύνολο του Kona, έχει μέση πραγματική κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ.. Έτσι παρόλο που δεν έχει βοήθεια από κάποιο ήπια υβριδικό σύστημα καταφέρνει να είναι πιο οικονομικό από το 1,0 λτ. Kona με τα 120 άλογα και το 48V υβριδικό σύστημα. Στη χαμηλή κατανάλωση και δη στο ταξίδι (5,5 λτ./100 χλμ.), ουσιαστικό ρόλο παίζει το χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει μακριά 6η σχέση. Μειονέκτημα για το Hyundai Kona των είναι οι παραγόμενοι ρύποι (141-152 γρ. CO2/χλμ.), οι οποίοι για τα μοντέλα άνω των 145 γρ. CO2/χλμ. (εξαρτάται από την έκδοση και τον εξοπλισμό) θέτουν περιορισμούς στην κίνηση στο Δακτύλιο.
Σχετικά με τη λειτουργία του τώρα, μας άρεσε ο πολιτισμένος τρόπος που λειτουργούσε, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, όπως επίσης και το νεύρο του χαμηλά. Η δύναμη απλώνεται αρκετά γραμμικά στο φάσμα λειτουργίας του, χωρίς βίαια ξεσπάσματα, ενώ πιο έντονη είναι επιτάχυνση στο sport mode.