Ο 1.000άρης DIG-T κινητήρας του Nissan Juke αποδίδει πλέον 114 ίππους και είναι πιο «καθαρός» και πολιτισμένος, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, συνθέτει ένα μοντέλο ευχάριστο στο δρόμο και ακόμα πιο εύκολο στην καθημερινότητα.
Το Nissan Juke των 114 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει κορυφαία απόδοση στα φρένα και ξεχωρίζει τόσο αισθητικά, όσο και οδηγικά. Από την άλλη βέβαια έχει το πιο στενό πίσω κάθισμα στην κατηγορία. Εσύ θα προτιμούσες το Juke ή το ευρύχωρο και άνετο, αλλά όχι σπορτίφ Citroen C3 Aircross;
Το Nissan Juke βρίσκεται στην αγορά εδώ και δύο χρόνια με τη Nissan εδώ και λίγους μήνες να έχει διαφοροποιήσει τη χαρτογράφηση του 1,0 λτ. κινητήρα του, ο οποίος πλέον αποδίδει 114 ίππους (από 117), αποκτώντας παράλληλα πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά και πιο οικονομική λειτουργία. Το εν λόγω μοτέρ το έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν με χειροκίνητο κιβώτιο, συνεπώς στις παρακάτω γραμμές θα διαβάσετε για το συνδυασμό του με το DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Nissan. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός προσφέρεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, το Acenta, με κόστος 22.400 ευρώ. Στο συγκεκριμένο επίπεδο ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με όλα τα απαραίτητα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, 8άρα οθόνη αφής και κάμερα οπισθοπορείας μεταξύ άλλων.
Το εσωτερικό του Nissan Juke είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά προβάλλοντας έντονα νεανικό χαρακτήρα. Παράλληλα ικανοποιεί με την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμά του.
Το Juke αν και δεν είναι τόσο ακραίο εμφανισιακά, όσο η προηγούμενη γενιά του, εξακολουθεί να είναι από τα πιο δυναμικά και ξεχωριστά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του είναι ο συνδυασμός έντονων ακμών με τις καμπύλες επιφάνειες, το μυώδες εμπρός μέρος με τα χαρακτηριστικά LED φανάρια και τις μικρές γυάλινες επιφάνειες πίσω, αλλά και η κουπέ λογική σχεδίασης που ακολουθεί η σχεδίαση της οροφής και το τελείωμα του πίσω μέρους.
Αντίστοιχα και στην καμπίνα θα συναντήσουμε ξεχωριστά στοιχεία όπως η κεντρική κονσόλα του σε σχήμα ντεπόζιτου μοτοσυκλέτας, η οποία δίνει πιο μοντέρνο αέρα στον ευχάριστο διάκοσμό του.
Οι χώροι όπως έχουμε δει, παρά το στενό πίσω κάθισμα, είναι επαρκείς για 2 επιβάτες στο πίσω κάθισμα τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα πόδια τους, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει όγκο 422 λίτρων, τιμή καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας..
Ο κινητήρας του Nissan Juke παρουσιάζει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και είναι ήσυχος, ενώ τραβάει θετικά από χαμηλά και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του.
Ο κινητήρας του Nissan Juke είναι ο γνωστός 1.000άρης DIG-T ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm ροπής. Αυτός ο κινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό με κεντρικά τοποθετημένο μπέκ, διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ειδική επίστρωση χιτωνίων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και φίλτρο σωματιδίων, στοιχεία που συναντάμε σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατασκευές.
Στην πράξη αν και τρικύλινδρος παρουσιάζει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και είναι ήσυχος, ενώ τραβάει θετικά από χαμηλά και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα του Juke εκμεταλλευόμενο και τη συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που φροντίζει για γρήγορες και απαλές αλλαγές. Λόγω kickdown οι ρεπρίζ παρουσιάζουν πολύ καλά νούμερα (6,3 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα και 8,0 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα) και η κατανάλωση έχει μειωθεί συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση των 117 ίππων στα 7,2 λτ./100 χλμ.. Αυξημένη συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση μόλις κατά 0,4 λτ./100 χλμ..
Καλή άνεση και ποιότητα κύλισης προσφέρει το νέο Nissan Juke, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματικό σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Το νέο Nissan Juke είναι από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας όσον αφορά στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του επιτρέπει να αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και να παρουσιάζει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ παράλληλα του εξασφαλίζουν περιορισμένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές και αμεσότητα. Ο οδηγός κάθεται σωστά και λαμβάνει βελτιωμένη αίσθηση από τα βασικά χειριστήρια τα οποία με τη σειρά τους προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση, με το Juke έτσι να παραμένει σε αυτή του τη γενιά ένα από τα πιο ευχάριστα μοντέλα της κατηγορίας. Η αυτόματη έκδοση προσθέτει στα παραπάνω και την μεγαλύτερη ευκολία χρήσης και γενικότερα μέσα στην πόλη το Juke θα ελιχθεί εύκολα πάντως.
Ιδιαίτερη αναφορά χρήζουν τα φρένα του Juke, καθώς στη δοκιμασία του 100-0 χλμ./ώρα, ακινητοποίησαν το ιαπωνικό SUV σε μόλις 35,2 μ., νούμερο που μπαίνει στο TOP3 της κλάσης, ενώ εκτός από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά συστήματα, διαθέτει επιπλέον και τα Active Ride Control (για βελτιωμένη άνεση) και Active Trace Control (για μείωση της υποστροφής και για πιο άμεσο χειρισμό), τα οποία φροντίζουν ώστε ο οδηγός να μην ανησυχεί για τίποτα όποιο ρυθμό κίνησης κι αν επιλέξει.
Ιδιαίτερη αναφορά χρήζουν τα φρένα του Juke, καθώς στη δοκιμασία του 100-0 χλμ./ώρα, ακινητοποίησαν το ιαπωνικό SUV σε μόλις 35,2 μ., νούμερο που μπαίνει στο TOP3 της κλάσης,
+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά & αίσθηση, κινητήρας-κιβώτιο, θέση οδήγησης - Ορατότητα προς τα πίσω, φάρδος πίσω καθίσματος
Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου είναι πιο πολιτισμένος και πιο οικονομικός συγκριτικά με το παρελθόν, ενώ εξακολουθεί να σε κερδίζει με τις επιδόσεις του και αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα μοντέλα στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διαμορφώνει ένα πιο ευκολοδήγητο και ενδιαφέρον πακέτο το οποίο ωστόσο έχει λίγο αλμυρή τιμή, καθώς προσφέρεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού.
Το Juke είναι από τα πιο δυναμικά και ξεχωριστά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του είναι ο συνδυασμός έντονων ακμών με καμπύλες επιφάνειες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
Κινητήρας*
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/Βαλβίδες
3/12
Τροφοδοσία
Αμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
114/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/3.000
Start/Stop
NAI
Βάρος με οδηγό (κιλά)
1.262
Eπιδόσεις
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
60-100 χλμ./ώρα με kd (δλ.)
6,3
80-120 χλμ./ώρα με kd (δλ.)
8,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
Μέση εργοστασιακή WLTP
6,1
Mέση δοκιμής
7,2
Ρεζερβουάρ (λτ.)
46
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
*εργοστασιακές μετρήσεις
Εξοπλισμός - τιμή
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
ESP
*
Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος
*
Αερόσακοι
6
Ηλ. παράθυρα Ε/Π
*/*
Κεντρικό κλείδωμα
*
Ηλεκτρικοί καθρέπτες/ Αναδίπλωση
*/*
Υποβοήση/ Ρύθμιση τιμονιού
*/*
Air Condition
*(Clima)
Ηχοσύστημα/Οθόνη
*/ αφής 8''
Cruise control
*
Ζάντες αλουμινίου
O
Προβολείς ομίχλης
*
Φώτα ημέρας
*
Εγγύηση μηχ. Μερών
3 χρόνια
Έκδοση
Acenta
Τιμή από (ευρώ)
22.400
*: στάνταρ, O: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS DCT
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.)
1.561/1.555
Στροφές τιμονιού
2,5
Κύκλος στροφής (μ.)
10,6
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)
172
Διαστάσεις (χλστ.)
Nissan Juke
Κεφάλι οδηγού
105
Κεφάλι πίσω
15
Πλάτος εμπρός
1.375
Πλάτος πίσω
1.270
Πόδια πίσω
138
Χώρος αποσκευών (λτ.)
422
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος
4.210x1.800x1.595
Μεταξόνιο
2.636
*Οι μετρήσεις έχουν γίνει με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. και βάρους 75 κιλών