mono-sto-autotriti
Δοκιμή μεταχειρισμένου: Peugeot 208 με 82 ίππους
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Peugeot 208 με 82 ίππους

6.399 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2022)

To πρώτης γενιάς Peugeot 208 σημείωσε αξιοσημείωτη εμπορική πορεία σε Ελλάδα και Ευρώπη, με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 82 ίππων να παίρνει την μερίδα του λέοντος.

Πόσο καλό ήταν το πρώτο Peugeot 208 με τους 82 ίππους;

To πρώτης γενιάς Peugeot 208 αποτέλεσε το αντίπαλο δέος του Toyota Yaris από τις αρχές του 2012 μέχρι το 2019 όταν και σταμάτησε η παραγωγή του για χάρη της δεύτερης γενιάς που βρίσκεται σήμερα στις αντιπροσωπείες της φίρμας. Το πρώτο 208 αναπτύχθηκε υπό την κωδική ονομασία A9 και βασίστηκε στην PF1 πλατφόρμα του PSA Group που του επέτρεψε να γίνει έως 173 κιλά πιο ελαφρύ από το 207 που αντικατέστησε και την ίδια στιγμή να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους. Πάμε να δούμε ποια ήταν τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου και σε ποιους τομείς υστερούσε στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα των 82 ίππων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Σχεδίαση: Συμβατική σχεδίαση χωρίς εκπλήξεις

To πρώτο 208 ήταν μοντέρνο όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και παραμένει νεανικό έως ένα βαθμό ακόμη και σύμερα χάρη στις καμπύλες του, κυρίως στο πίσω μέρος. Ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd του Peugeot 208 πρώτης γενιάς ήταν 0,29 Cd, αρκετά καλύτερος από αυτόν του προκάτοχό του 207 που είχε 0,30 Cd. To μήκος του αυτοκινήτου είναι 3.973 χιλιοστά, το πλάτος του 1.829 χιλιοστά, το ύψος του 1.460 χιλιοστά και το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.538 χιλιοστά.

Εσωτερικό: Λιτό και μοντέρνο, επαρκής ο χώρος αποσκευών

To εσωτερικό του Peugeot 208 εφαρμόζει την πρώιμη i-cockpit λογική της σχεδίασης η οποία διακρίνεται για τον ευχάριστο και σύγχρονο διάκοσμο που συνθέτει. Οδηγοκεντρικό και σπορτίφ είναι το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, όμως η θέση του σε συνδυασμό και με τη ρύθμιση του καθίσματος δεν θα «βολέψει» ψηλά άτομα που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι του. Η εργονομία αν και απαιτεί αρκετό χρόνο εξοικείωσης κρίνεται καλή, η οθόνη φτάνει σε μέγεθος ακόμη και τις 7 ίντσες, ενώ όπως και σε όλη την οικογένεια του 208, οι χώροι του είναι καλοί για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος 285 λίτρα). 

Κινητήρας: Τα καταφέρνει παρά τα 82 άλογά του

Μπορεί να μην είναι diesel, μπορεί να μην φέρει turbo, όμως στο δια ταύτα ο 1,2 PureTech των 82 ίππων περνάει τη βάση. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο (κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και το 60-100 σε 12,4 δλ), όμως δεν προβληματίζει στην καθημερινή χρήση έχοντας δύναμη ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Στην εθνική, ωστόσο, αποκαλύπτεται ο μικρός κυβισμός και τα μικρά αποθέματα ροπής του (118 Nm στις 2.750 σ.α.λ.). Από την άλλη, αν και 3κύλινδρος δεν ηχεί άσχημα, ούτε έχει ενοχλητικούς κραδασμούς. Τέλος, στο κομμάτι της κατανάλωσης, σύμφωνα με την Peugeot η μέση κατανάλωση είναι 4,5 λίτρα, ωστόσο εσείς υπολογίστε κάπου στα 6,6 λτ./100 χλμ., νούμερο και πάλι αρκετά ικανοποιητικό για το αστικό προφίλ του μοντέλου.

Στον δρόμο: Ανετο αλλά και απολαυστικό

Όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το Peugeot 208 είναι γνήσιος εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής αφού καταφέρνει και ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και οδηγικής απόλαυσης. Πιο αναλυτικά, η ανάρτηση είναι μαλακή και απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου, οι κλίσεις του αμαξώματος όταν το πιέσεις γίνονται αντιληπτές, όμως ακόμη και όταν ανεβάσεις οδηγικούς ρυθμούς το γαλλικό μικρό καταφέρνει και διατηρεί την τροχιά του όντας απολαυστικό καμπή με καμπή. Επιπλέον, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή πληροφόρηση, σε αυτό συμβάλλει και το μικρής διαμέτρου τιμόνι, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το μόνο στο οποίο θα ήθελες λίγη βελτίωση είναι η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων.

Τιμές: Mεγάλες οι διακυμάνσεις

Οι τιμές για το πρώτης γενιάς Peugeot 208 στην αγορά των μεταχειρισμένων ξεκινούν χαμηλά από τις 5.600 ευρώ για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα, όμως οι τιμές ανεβαίνουν αρκετά για οχήματα που κατασκευάστηκαν κατά τα τελευταία χρόνια παραγωγής του μοντέλου, φτάνοντας ακόμη και τις 12.000 ευρώ, ανεξαρτήτως κινητήριου συνόλου. Το 208 λοιπόν «παίζει» σε ένα ευρύ φάσμα τιμών ανάλογα με το πόσα χρήματα μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενους να δώσει και έτσι είναι πιο εύκολο να βρεθούν «ευκαιρίες».

Ο γαλλικός αντίπαλος του Yaris
- Λιτό και μοντέρνο, επαρκής ο χώρος αποσκευών
- Τα καταφέρνει παρά τα 82 άλογά του ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης
- Άνετο αλλά και απολαυστικό στον δρόμο
- Από 5.600 έως και 12 χιλιάρικα οι τιμές του
Τι γνώμη έχετε για το προηγούμενο Peugeot 208; Πόσο καλό ήταν; Πόσα θα δίνατε για ένα καλό μεταχειρισμένο;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
TEST THERINON FALKEN &
TOP 3 MINI