Αξιόπιστος ο κινητήρας φυσικού αερίου του Skoda Kamiq G-TEC

5.125 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2024)
Αξιόπιστος ο κινητήρας φυσικού αερίου του Skoda Kamiq G-TEC

Οι κινητήρες που καταναλώνουν φυσικό αέριο είναι λιγότερο διαδεδομένοι από αυτούς που «καίνε» υγραέριο, και ως εκ τούτου η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να «ξενίζει» αρκετούς και να προκαλεί δικαιολογημένες απορίες σχετικά με την αξιοπιστία της. Ας τις λύσουμε!

Δεν υπάρχουν αναφορές για βλάβες και προβλήματα στον CNG κινητήρα της εν λόγω έκδοσης. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει διανύσει περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα σε 4 χρόνια, κάτι που «μεταφράζεται» σε 25.000 ετήσια χιλιόμετρα. Τα πάντα λειτουργούν όπως θα έπρεπε, χωρίς αρρυθμίες και κομπιάσματα, ενώ κατά τον οπτικό έλεγχο των μηχανικών μερών δεν παρατηρήθηκαν διαρροές λιπαντικών.

Ο κινητήρας αποδίδει 90 άλογα και 160 Nm ροπής, με την οικονομία καυσίμου να είναι το «φόρτε» του. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του μεταχειρισμένου Skoda Kamiq G-TEC η μέση κατανάλωση ήταν 4,1 κιλά CNG/100 χλμ. Αν λάβουμε υπόψη μας πως η τρέχουσα μέση τιμή του φυσικού αερίου είναι 1,10 ευρώ/κιλό, υπολογίζουμε πως το κόστος μετατρέπεται σε 4,5 ευρώ/100 χλμ.
Η δεξαμενή του φυσικού αερίου έχει χωρητικότητα 13,8 κιλά, και με ένα γέμισμα το Skoda Kamiq CNG μπορεί να διανύσει λίγο παραπάνω από 300 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοντά σας διαθέσιμο πρατήριο με CNG, μιας και το δίκτυο του συγκεκριμένου καυσίμου δεν είναι τόσο διευρυμένο όσο του υγραερίου, η Skoda έχει εφοδιάσει το Kamiq με ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων για παν ενδεχόμενο.

Οι αλλαγές ταχυτήτων στο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων γίνονται ομαλά και απροβλημάτιστα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 12,5 δευτερόλεπτα και συνολικά οι 90 ίπποι είναι αρκετοί για τις ανάγκες της καθημερινότητας.
Η συντήρηση του Skoda Kamiq G-TEC πρέπει να γίνεται από συνεργεία που είναι εξειδικευμένα σε συστήματα φυσικού αερίου. Η εταιρεία αναφέρει πως οι αλλαγές λιπαντικών πρέπει να γίνονται κάθε 12 μήνες ή κάθε 15.000 χιλιόμετρα.

Εκτός από το συγκεκριμένο μοτέρ, στη γκάμα του Skoda Kamiq περιλαμβάνονται μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, με το τελευταίο να μην είναι πλέον διαθέσιμο για αγορά ως καινούργιο. Οι αναφορές για βλάβες εστιάζουν στον TSI βενζινοκινητήρα με κωδικό EA211 και έχουν να κάνουν με την καδένα χρονισμού, η οποία μπορεί να επιμηκυνθεί. Επίσης, το DSG κιβώτιο ταχυτήτων ενδέχεται να είναι λίγο απότομο στις αλλαγές σχέσεων.

Σελίδα 1Δοκιμή μεταχειρισμένου: Skoda Kamiq με φυσικό αέριο
Σελίδα 2Το Skoda Kamiq είναι ευρύχωρο και έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Αξιόπιστος ο κινητήρας φυσικού αερίου του Skoda Kamiq G-TEC
Σελίδα 4Το εσωτερικό διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση, οι πίσω δίσκοι είναι φθαρμένοι
Σελίδα 5Τα μεταχειρισμένα Skoda Kamiq κοστίζουν από 17.000 έως 26.000 ευρώ
ETRANSIT VS ESPRINTER
test center