Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να θεσπίσει ανώτατο όριο εκπομπής CO2 για τα επιβατικά οχήματα τα 95 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση τα 4 λτ./100 χλμ., με χρονικό ορίζοντα το 2020.
Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 95 γρ./χλμ. μέχρι το 2020;
2.393 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2013)
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να αποφασίσει το ανώτατο όριο εκπομπής ρύπων των επιβατικών οχημάτων, το οποίο δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 2020 τα 95 γρ./χλμ. και η κατανάλωση τα 4 λτ./100 χλμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών πιθανότατα θα συναποφασίσουν για τα ανώτατα όρια εκπομπών ρύπων των επιβατικών οχημάτων που θα κατασκευάζονται στο μέλλον.Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο είχε προταθεί το ανώτατο όριο να είναι στα 95 γρ./χλμ. για τα επιβατικά οχήματα και να αρχίσει να εφαρμόζεται από το 2020. Όμως, διάφορες κυβερνήσεις και αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν και υποστήριξαν ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος, ή μια σταδιακή προσαρμογή.Έτσι λοιπόν, παρόλο που έχει καθυστερήσει η τελική ψηφοφορία, φαίνεται ότι σύντομα, ίσως και μέσα στον Οκτώβριο, θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Σε αυτό μάλιστα συντείνει το γεγονός ότι ήδη ψηφίστηκε από το συμβούλιο της Ευρώπης ανάλογη οριοθέτηση για τα φορτηγά, τα οποία θα πρέπει να έχουν ανώτατη εκπομπή ρύπων τα 147 γρ./χλμ. μέχρι το 2020.Τέλος, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι θα υπάρξει ενδεχομένως ένα διάστημα προσαρμογής από το 2020 μέχρι το 2024, ώστε να υπάρξουν οι απαιτούμενες προσαρμογές σε εταιρείες και κυβερνήσεις, καθώς ο τελικός στόχος είναι και η μείωση της μέσης κατανάλωσης των οχημάτων στα 4 λτ./100 χλμ.