" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι πόρτες του Ford B-Max αλλά και του Fiat 500L υπόσχονται ότι, η πρακτικότητα συνδυάζεται με το καθημερινό στιλ.

Ψηλό, με καλή ποιότητα κύλισης και μαλακές ρυθμίσεις, στο 500L αρέσει να κινείται πιο ράθυμα από το Ford.

Ακριβές, σφιχτό και με πιο χαμηλό κέντρο βάρους, το B-Max έχει σαφώς πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό από το Fiat.

Η έλλειψη μεσαίας κολόνας στο B-Max καθιστά εξαιρετικά εύκολη την πρόσβαση στο εσωτερικό.

Με την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού σε οριζόντια θέση, η φόρτωση μακριών αντικειμένων γίνεται παιχνιδάκι.

Τα μεγάλα ανοίγματα κάνουν εύκολη την πρόσβαση στο 500L.

Στo 500L τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται τελείως.

Στο εσωτερικό του 500L ξεχωρίζει η νεανική αισθητική και η δυνατότητα customization.

Τo εσωτερικό του B-Max είναι πιο καλοφτιαγμένο από του Fiat, αλλά ο διάκοσμος είναι μουντός.

«Έξυπνα» πίσω φώτα που δένουν με τη ράγα της πίσω πόρτας στο Ford.

Αισθητική παρμένη από το Fiat 500 και έντονοι χρωματισμοί τραβούν την προσοχή στο 500L.

Ο βενζινοκίνητος 1,0 EcoBoost του Ford είναι ελαφρύς, οικονομικός και αποδοτικός.

O 1.600άρης diesel του 500L με την πλούσια ροπή, έχει να «παλέψει» με το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.

Fiat 500L 1,6 JTD vs Ford B-Max 1,0 EcoBoost

Διαβάστηκε από 19339 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/3/2013

Η πολυμορφικότητα και η πρακτικότητα είναι δύο στοιχεία που οι κατασκευαστές προσεγγίζουν με διαφορετικούς τρόπους στα σύγχρονα μοντέλα που καλούνται να εξυπηρετήσουν αυτό το σκοπό.

 
Το πεδίο είναι ελεύθερο για δημιουργικότητα και ευρηματικότητα, με γνώμονα πάντα την επίτευξη, με ασφαλή τρόπο, της μέγιστης εξυπηρέτησης των μεταφορικών αναγκών. 

Τα μοντέλα της δοκιμής είναι από τα πιο αξιοπρόσεκτα παραδείγματα του είδους. Το Fiat 500L αποφάσισε ότι, η πρακτικότητα πάει παρέα με το lifestyle, ενώ το Ford B-Max αφαίρεσε την κεντρική κολόνα και προσέθεσε δύο συρόμενες πίσω πόρτες για να κάνει τη διαφορά. Στις εκδόσεις της δοκιμής, τα μοντέλα εκπροσωπούνται από τα κορυφαία σύνολα που τα εξοπλίζουν, το Fiat με το νέο 1.600άρη diesel κινητήρα των 105 ίππων και το Ford με τον 1.000άρη EcoBoost των 120 ίππων. Η προσέγγιση είναι ενδιαφέρουσα και το αποτέλεσμα αμφίρροπο. 

Πρακτικότητα – χώροι: 4 πόρτες, διαφορετικό περιεχόμενο
Το Β-Max (δεν) έχει κάτι μοναδικό. Του λείπει η μεσαία κολόνα. Εδώ, για πρώτη φορά υπάρχει συνδυασμός ανοίγματος των πλαϊνών θυρών με κλασσικό άνοιγμα, προς τα έξω για τις εμπρόσθιες και συρόμενο για τις οπίσθιες, χωρίς να παρεμβάλλεται κεντρική κολόνα. Η διάταξη αυτή δημιουργεί ένα ανεμπόδιστο και μεγάλο άνοιγμα για την έξοδο και είσοδο, από και προς το εσωτερικό. Η παραδοσιακή δομή της κεντρικής κολόνας είναι ενσωματωμένη στις μπροστινές και πίσω πόρτες, αντί να αποτελεί τμήμα του αμαξώματος δημιουργώντας άνοιγμα μήκους μεγαλύτερου του 1,5 μέτρου. Στην ουσία του, το σύστημα λειτουργεί. 

Οι πόρτες ανοίγουν ταυτόχρονα και δε «θηλυκώνει» η μία με την άλλη, αλλά οι πίσω συρόμενες θέλουν δύναμη για να ανοίξουν και προσοχή για να «κουμπώσουν» στη θέση τους, ώστε να μην παρασύρουν χέρια ή ό,τι άλλο βρουν. Οι πόρτες αυτές προσφέρουν εύκολη πρόσβαση σε ένα εσωτερικό με μέτριους χώρους επιβατών και αποσκευών, ενώ η μόνες άλλες χρηστικές λεπτομέρειες είναι και η επίπεδη θέση στην οποία μπορεί να ρυθμιστεί η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, αλλά και οι ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες του πίσω καθίσματος. 

Από την άλλη, το 500L δεν έχει κάτι εμφανώς ξεχωριστό. Εδώ, οι σχεδιαστές δούλεψαν με τους όγκους κάνοντας μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες και πολύ ψηλό το εσωτερικό. Έτσι ο επιβάτης μπαίνει και βγαίνει πολύ εύκολα χωρίς να σκύψει, περιβάλλεται από μεγάλα παράθυρα, ενώ η (προαιρετική) τεράστια ηλιοροφή χαρίζει επιπλέον φώς και αέρα. Από εκεί και πέρα, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται τελείως με ένα μοχλό μεγαλώνοντας το χώρο αποσκευών. 

Αυτός είναι σημαντικά μεγαλύτερος του Ford, αν και η τεράστια πόρτα του δυσκολεύεται να ανοίξει σε πιο στενά σημεία. Το 500L προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, ειδικά στο χώρο για τα γόνατα πίσω, ενώ το τετραγωνισμένο σχήμα του ευνοεί ιδιαίτερα το εσωτερικό πλάτος. Πιο πανοραμική και με καλύτερη περιφερειακή ορατότητα είναι και η θέση οδήγησης, ωστόσο τα καθίσματα του 500L στερούνται στήριξης και μπορεί να γίνουν κουραστικά.

Εσωτερικό: Εντυπωσιάζει το 500L με το σχεδιασμό του
Στο εσωτερικό, οι εντυπώσεις που δημιουργεί το Fiat εξωτερικά, ολοκληρώνονται. Η αισθητική δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, αλλά αναβαθμίζεται από τους συνδυασμούς υλικών και χρωμάτων σε ταμπλό, ταπετσαρίες και λεβιέ ταχυτήτων. Η εργονομία, με εξαίρεση τη χαμηλή τοποθέτηση των χειριστηρίων του κλιματισμού, είναι καλή, ενώ η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι μέτρια. 

Η ποιότητα φινιρίσματος και συναρμογής στο B-Max είναι καλύτερη του Fiat, αλλά εδώ η εικόνα δείχνει μουντή και έχει αρχίσει να ξεπερνιέται, καθώς τα μοτίβα τα βλέπουμε από τη νέα γενιά Fiesta προ ανανέωσης. Η εργονομία είναι απλά καλή, ενώ ο διάκοσμος δεν έχει κάτι να προσθέσει. 

Σχεδιασμός: Τα βλέμματα πέφτουν πάνω στο Fiat
Το 500L, όπως φανερώνει και το όνομα του, είναι μια μεγεθυμένη εκδοχή του Fiat 500. Με διαστάσεις μεγαλύτερες από του Ford, το 500L ενσωματώνει όλες τις λεπτομέρειες που έχουμε δει και στο μίνι μοντέλο, όπως είναι τα εμπρόσθια φώτα και οι ζάντες, ενώ, όπως και το 500, διατίθεται με πλήθος χρωματικών συνδυασμών (στην οροφή, τους καθρέπτες και το αμάξωμα). 

Από την άλλη, το B-Max είναι μοντέρνο αλλά όχι κραυγαλέο. Αποτελώντας την πολυμορφική έκδοση του Fiesta, έχει πολλές αναφορές σε αυτό, ενώ το πιο ξεχωριστό του σημείο είναι ο τρόπος που «δένουν» τα πίσω φώτα με τη ράγα της συρόμενης πίσω πόρτας.

Οδική συμπεριφορά: Πιο οδηγοκεντρικό το B-Max
Η παραδοσιακή προσέγγιση της Ford, όσον αφορά στο στήσιμο των αυτοκινήτων της, αποτελεί ξεχωριστό γνώρισμα και του B-Max. Τo Ford έχει ένα πλαίσιο που δε μοιάζει να ταλαιπωρείται από την έλλειψη της μεσαίας κολόνας, είναι υπάκουο, σφιχτό και ακριβές στις στροφές. Το τιμόνι του είναι σωστά ζυγισμένο και μεταφέρει καλές πληροφορίες από το δρόμο, αλλά τα φρένα του έχουν μέτρια απόδοση. Στον ανοιχτό δρόμο είναι αρκετά σταθερό, ενώ δεν υποφέρει από αεροδυναμικούς θορύβους. Το Fiat έχει ρυθμιστεί με στόχο την άνεση.

Έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης από το Ford και είναι λιγότερο σφιχτό, αλλά γέρνει και πλέει αισθητά περισσότερο. Αυτό επηρεάζει και την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες. Το τιμόνι του έχει σωστή αίσθηση και είναι πιο βολικό στην πόλη από του Ford, λόγω του κουμπιού City, ενώ τα φρένα του είναι ελαφρώς καλύτερα, αλλά και πάλι δεν αριστεύουν. Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι, το πλαίσιο του ζορίζεται περισσότερο με το δυνατό diesel κινητήρα κάτω από το καπό.

Κινητήρες: Aλλο καύσιμο, ίδιο αποτέλεσμα
Εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο διαφορετικά είδη κινητήρων. Το Fiat εξοπλίζεται με 1.600άρη diesel κινητήρα 105 ίππων, με κορυφαία ροπή 320 Nm. Το Ford έχει 3κύλινδρο 1.000άρη turbo με 120 ίππους και μέχρι 200 Nm (με overboost). Η σύγκριση μοιάζει ανέφικτη, αλλά τα νούμερα είναι απρόσμενα κοντινά. Η βασική διαφορά είναι ότι, το Fiat είναι βαρύτερο κατά σχεδόν 200 κιλά του Ford και αυτό φαίνεται στις επιδόσεις. 

Έτσι, το 0-100 είναι σχεδόν ταυτόσημο, ενώ τα νούμερα των ρεπρίζ είναι καλά και διαφοροποιούνται μόνο από το γεγονός ότι, το B-Max εξοπλίζεται με 5άρι κιβώτιο και το 500L με 6άρι. Το 5άρι έχει ελαφρώς μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ και τα δύο μοτέρ θέλουν τις στροφές τους για να αισθανθούν καλύτερα, ενώ τραβάνε δυνατά μέχρι ψηλά. Η ποιότητα λειτουργίας είναι ανάλογη, ενώ ανάλογα είναι και τα νούμερα της κατανάλωσης. Έτσι και τα δύο μοντέλα έχουν χαμηλά πάγια έξοδα. 

Συμπέρασμα
Το βασικό ερώτημα σε αυτό συγκριτικό είναι η χρηστικότητα δια μέσου της διαφορετικότητας και ποιος το κάνει καλύτερα. Επί της ουσίας και τα δύο μοντέλα μπορούν να γίνουν πολύ χρηστικά. Συνολικά, το Fiat μοιάζει να έχει πετύχει πιο πολύ το σκοπό του, αφού ο όγκος δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την έλλειψη της μεσαίας κολόνας, ενώ η συνολική εμπειρία στο εσωτερικό του είναι πιο ξεκούραστη και λιγότερο κλειστοφοβική. 

Στην πληθωρικότητα του 500L, το B-Max έχει να παρατάξει πιο έξυπνο και ευέλικτο packaging που ολοκληρώνεται από έναν εξίσου compact κινητήρα.
Αν, λοιπόν, δεν έχετε τα επιπλέον χρήματα και υποστηρίζετε ένα πιο χαμηλό προφίλ, το Ford είναι πιο ουσιαστικό σαν επιλογή.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  500L
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  B-MAX
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

 

6 έξυπνα tips στην αγορά ελαστικών (+vid)

Προστατεύει ο συναγερμός το αυτοκίνητο;

Στο κλέβουν με ένα laptop!(vid)

Τι προσέχεις στα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά

Η κίνηση στους δρόμους

Πού να πας το μεγαλύτερο σ/κ του χρόνου!

Πιστός με αιτία;

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

«Ηλέκτρισε» το Α6 η Audi

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »