
Η υφιστάμενη γέφυρα θα αντικατασταθεί από μια νέα ασφαλέστερη.
Οι κύριες εργασίες καθαίρεσης τα Σαββατοκύριακα, με 48ωρους αποκλεισμούς της Περιφερειακής.
Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού.
Η Συνολική Πρόοδος του Flyover.
Η υφιστάμενη γέφυρα θα αντικατασταθεί από μια νέα ασφαλέστερη
Ένα ακόμη κρίσιμο βήμα για την πρόοδο του Flyover στη Θεσσαλονίκη ξεκινά σήμερα, 29 Οκτωβρίου 2025, με την έναρξη των εργασιών για την κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος. Η υφιστάμενη γέφυρα θα αντικατασταθεί από μια νέα, σύγχρονη και ασφαλέστερη κατασκευή, στο πλαίσιο του μεγάλου έργου της Υπερυψωμένης Λεωφόρου. Οι πρόδρομες εργασίες σηματοδοτούν την έναρξη μιας περιόδου με σημαντικές κυκλοφοριακές προκλήσεις για την ανατολική πλευρά της πόλης, κυρίως για τις περιοχές της Πυλαίας και του Πανοράματος, με τις αρχές να θέτουν σε εφαρμογή ένα πλέγμα μέτρων για την ελάφρυνση της κατάστασης.
Οι κύριες εργασίες καθαίρεσης τα Σαββατοκύριακα, με 48ωρους αποκλεισμούς της Περιφερειακής
Η κατεδάφιση θα γίνει τμηματικά, καθώς η γέφυρα αποτελείται στατικά από δύο ξεχωριστά τμήματα (ανόδου και καθόδου). Η διαδικασία θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις, με τις κύριες εργασίες καθαίρεσης να προγραμματίζονται αποκλειστικά για Σαββατοκύριακα, απαιτώντας 48ωρους αποκλεισμούς της Περιφερειακής Οδού.
Πρώτη Φάση: Αρχικά, θα κατεδαφιστεί ο κλάδος της καθόδου (προς αεροδρόμιο/Πυλαία). Η κυκλοφορία θα διεξάγεται αμφίδρομα από τον κλάδο της ανόδου (προς Πανόραμα), ο οποίος έχει διαπλατυνθεί. Θα λειτουργούν τρεις λωρίδες: μία προς Πυλαία και δύο προς Πανόραμα. Η κατασκευή του νέου τμήματος υπολογίζεται να διαρκέσει περίπου πέντε μήνες.
Δεύτερη Φάση: Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος, η κυκλοφορία θα μεταφερθεί εκεί. Κατόπιν, θα ξεκινήσει η κατεδάφιση του κλάδου της ανόδου, μια διαδικασία που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει επίσης πέντε μήνες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η νέα, πλήρως λειτουργική γέφυρα αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία έως το τέλος του καλοκαιριού του 2026 (τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου).
Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
Η περιοχή του Πανοράματος και της Πυλαίας εξυπηρετεί μεγάλο πληθυσμό και φιλοξενεί το ένα τρίτο των ιδιωτικών σχολείων της πόλης (περίπου 5.000 μαθητές). Για την αποσυμφόρηση της κατάστασης, αποφασίστηκαν τα εξής μέτρα:
- Αυξημένη παρουσία της Τροχαίας: Για τη ρύθμιση της ροής των οχημάτων στα κρίσιμα σημεία.
- Νέα λεωφορειακή γραμμή εξπρές: Εντός των ημερών ανακοινώνεται η δρομολόγηση γραμμής (με λεωφορεία ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ) που θα συνδέει το Πανόραμα, μέσω Θέρμης, απευθείας με τον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Νέα Ελβετία. Στόχος είναι η μείωση του όγκου των ΙΧ κατά 10%.
- Κυλιόμενη κυκλοφορία σχολικών: Τα περίπου 120 σχολικά λεωφορεία θα ακολουθήσουν κυλιόμενο ωράριο άφιξης και αναχώρησης (ανά δεκάλεπτο) για να αποφευχθεί ο ταυτόχρονος συνωστισμός.
Η Συνολική Πρόοδος του Flyover
Η κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος εντάσσεται στη συνολική επιτάχυνση των εργασιών του Flyover. Ήδη, ολοκληρώνονται οι βάσεις για το δεύτερο μεταλλικό «μπλε καλούπι», το οποίο θα λειτουργεί παράλληλα με το υπάρχον, διπλασιάζοντας τον ρυθμό παραγωγής του έργου. Παράλληλα, για να διασφαλιστεί η υδροδότηση του Πανοράματος, εγκαταστάθηκε ήδη νέα μεταλλική γέφυρα απ' όπου διέρχεται ο νέος αγωγός ύδρευσης. Ο τελικός στόχος παραμένει η ολοκλήρωση του συνόλου του Flyover έως τον Μάιο του 2027. Οι οδηγοί καλούνται να συμβουλεύονται την εφαρμογή Drive Thess (κάνε κλίκ εδώ για να εγκατασατήσεις την εφαρμογή σε Android) (κάνε κλικ εδώ για να εγκαταστήσεις την εφαρμογή σε iOS) για δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο.
