Αντίθετη στην σταδιακή απαγόρευση πωλήσεων για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 είναι η Γαλλία, η οποία επίσης θέλει να τεθούν πιο «χαλαροί» στόχοι και να υποστηριχτούν περισσότερο τα plug-in υβριδικά. Η γαλλική κυβέρνηση θέλει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα κατά 55% έως το 2030 και να παραμείνουν τα υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με αξιωματούχο του γραφείου του προέδρου της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν.
Από την πλευρά της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει την Τετάρτη σχέδια που απαιτούν την μείωση των εκπομπών κατά 65% το 2030 και να φτάσουν στο μηδέν έως το 2035. Θυμίζουμε πως ο τρέχων στόχος για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι η μείωση των εκπομπών από το 2030 κατά 37,5%, οπότε όπως καταλαβαίνετε, η διαφαινόμενη αύξηση του στόχου στο 65% θα αναγκάσει τις εταιρείες να «τρέξουν» ακόμα πιο γρήγορα σε πράσινες λύσεις κινητικότητας και κυρίως στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer προειδοποίησε επίσης την Κομισιόν να μην θέσει υπερβολικά αυστηρούς στόχους λέγοντας:«Πιστεύω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών γνωρίζουν ότι έρχονται αυστηρότερες προδιαγραφές. Αλλά πρέπει να είναι τεχνικά εφικτές», δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο Τύπου DPA. Ο Scheuer υποστηρίζει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά για τα επιβατικά αυτοκίνητα, όταν καταργηθούν οι θερμικοί κινητήρες, ενώ για τα βαρέα φορτηγά δήλωσε πως «πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στο υδρογόνο».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οι αντίθετες θέσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια μάχη στο εσωτερικό της ΕΕ σχετικά με τους νέους κλιματικούς στόχους και πώς αυτοί θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία.