Άκρως επιτυχημένη αποδείχτηκε η κίνηση της γερμανικής κυβέρνησης να ορίσει το μηνιαίο ενιαίο εισιτήριο για τα όλα ΜΜΜ στα 9 ευρώ! Δείτε τι κατάφεραν οι Γερμανοί!
Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Γερμανία έψαχνε έναν τρόπο να μειώσει την εξάρτηση του έθνους από τα αυτοκίνητα, αφού πλέον η εξεύρεση καυσίμων αλλά και φυσικού αερίου ήταν πιο δύσκολη. Στο πλαίσιο αυτό πρόσφερε στους πολίτες το μηνιαίο εισιτήριο για όλα τα ΜΜΜ στα 9 ευρώ! Για λόγους σύγκρισης να πούμε πως στην Ελλάδα η μηναία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τα ΜΜΜ κοστίζει σήμερα 27 ευρώ!
Πρόσβαση σε όλα τα ΜΜΜ, πλην των τρένων υψηλής ταχύτητας
Επιστρέφοντας στη Γερμανία, το εισιτήριο παρείχε το δικαίωμα στους χρήστες να έχουν πρόσβαση στο σύνολο των σιδηροδρομικών και δημόσιων συγκοινωνιακών δικτύων της χώρας, με εξαίρεση τα τρένα υψηλής ταχύτητας. Η ελπίδα ήταν ότι το σχέδιο θα ενθάρρυνε τους οδηγούς να κάνουν ταξίδια με τρένο αντί να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, όντας μέρος ενός πακέτου ανακούφισης, το οποίο σύμφωνα με τον προγραμματισμό της γερμανικής κυβέρνησης αναμένεται να τελειώσει.
38 εκατομμύρια εισιτήρια σε τρεις μήνες!
Σύμφωνα λοιπόν με τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης η κίνηση αυτή αποδείχτηκε άκρως δημοφιλής στον πληθυσμό. Οι αριθμοί αναφέρουν πως οι γερμανικές σιδηροδρομικές εταιρείες πούλησαν 38 εκατομμύρια εισιτήρια τους τελευταίους τρεις μήνες, που αντιστοιχεί περίπου στο μισό του πληθυσμού της χώρας. Μάλιστα η δημοτικότητα αυτή δημιούργησε στην αρχή κάποια προβλήματα αφού τα τρένα και οι σταθμοί γέμιζαν με κόσμο.
Μειώθηκε η κυκλοφορική συμφόρηση σε 23 από 26 πόλεις
Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου, το 35 τοις εκατό των ανθρώπων χρησιμοποιούσαν τραμ και λεωφορεία περισσότερο και το 22 τοις εκατό χρησιμοποίησαν τη δημόσια συγκοινωνία για πρώτη φορά, περίπου το ένα τέταρτο αυτών των ανθρώπων το χρησιμοποιούσαν τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα. Τα δεδομένα κυκλοφορίας από το Tomtom, εν τω μεταξύ, έδειξαν ότι η συμφόρηση μειώθηκε σε 23 από τις 26 πόλεις τη συγκεκριμένη περίοδο. Σε ότι αφορά την πόλη του Μονάχου, αναφέρεται πως η κυκλοφοριακή συμφόρηση μειώθηκε κατά περίπου 3%.
Απλοποιήθηκαν τα ταξίδια
Τέλος, οι χρήστες των ΜΜΜ σημείωσαν πως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του εισιτηρίου ήταν πώς απλοποίησε τα ταξίδια στη Γερμανία, ιδιαίτερα από τη στιγμή που σε πολλές περιπτώσεις χρειάζονταν να αλλάξουν ένα ή και δύο μέσα για να φτάσουν στον προορισμό τους. «Το εισιτήριο δείχνει ότι οι άνθρωποι θέλουν να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς — όταν είναι εύκολο στη χρήση και όταν είναι προσιτό», δήλωσε ο Lukas Iffländer, αντιπρόεδρος της Fahrgastverband Pro Bahn, μιας ένωσης επιβατών.
Το πείραμα πέτυχε!
- Αυξήθηκε η χρήση των ΜΜΜ από τους Γερμανούς με το 9ευρω μηνιαίο εισιτήριο!
- Μειώθηκε η χρήση των Ι.Χ.
- Μειώθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση.
- 9 ευρώ το μηνιαίο εισιτήριο για τα ΜΜΜ στη Γερμανία, 27 ευρώ στην Ελλάδα!
Αν το ταξίδι με τα ΜΜΜ απλοποιηθεί πιστεύεις πως θα τα προτιμήσει ο κόσμος από το ΙΧ; Εσύ τι θα έκανες;