• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Όπως όλα δείχνουν στη θέση του προηγούμενου Clio RS θα δούμε ένα Zoe RS.

Γιατί εξαφανίζονται τα μικρά GTi;

2.546 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/11/2019

Μετά την «κούρσα» που έφερε τα μικρά GTi μέχρι και στα 200 άλογα, το ένα μοντέλο μετά το άλλο φαίνεται να εξαφανίζονται με κάθε γενιά μικρών που κάνει και ένα βήμα πιο κοντά στα ηλεκτρικά. Γιατί τα GTI μας αφήνουν πρώτα;


Τα μικρά GTi αγαπήθηκαν πολύ και για πολλά χρόνια ήταν η αγαπημένη υποκατηγορία, ειδικά των νέων, αλλά όπως όλα δείχνουν το μέλλον δεν είναι με το μέρος τους.
 
Πρώτα η Peugeot εκδήλωσε την πρόθεσή της να αποσύρει το θρυλικό GTi από τη γκάμα του 208 και να μην το ξαναλανσάρει στην ολοκαίνουργια γενιά του μοντέλου. Τώρα ακόμη μια γαλλική εταιρεία ανακοινώνει πως το γρήγορο Clio δεν θα επανέλθει στη γκάμα του μικρού Renault, αφήνοντας μόνο το Megane με έκδοση RS.
 
Και οι δύο Γάλλοι κατασκευαστές είναι μόνο η αρχή. Μαζί με το 208 είναι βέβαιο ότι ούτε και το συγγενές πλέον Opel Corsa θα δει έκδοση OPC, οπότε ακόμη ένα μικρό θα μείνει χωρίς γρήγορη έκδοση.
 
Στη VW τόσο το Polo όσο και το Seat Ibiza έχουν προς το παρόν γρήγορες εκδόσεις, όμως το  μέλλον τους δεν είναι ξεκάθαρο. Και στην Ιαπωνία τα γρήγορα μικρά είναι μόλις ένα. Το Yaris. Και αυτό είναι πρότζεκτ του αγωνιστικού τμήματος της μάρκας, και λιγότερο μοντέλο ευρείας παραγωγής.
 
Τι συμβαίνει; Δύο πράγματα συγχρόνως. Από τη μία το WLTP, ο νέος τρόπος υπολογισμού κατανάλωσης και ρύπων «πιάνει» τις υψηλές τιμές τόσο στο καύσιμο, όσο και κυρίως στις εκπομπές από την εξάτμιση και «κόβει» τα μοντέλα αυτά φορολογικά. Ακόμη χειρότερα, ακόμη και με τα μικρά νούμερα παραγωγής που έχουν, ανεβάζουν τον μέσο όρο ρύπων της γκάμας εκθέτοντας έτσι σε κίνδυνο ολόκληρη τη μάρκα, να πληρώσει ρήτρες διοξειδίου του άνθρακα.
 
Το ισοζύγιο μεταξύ εσόδων και άρα κέρδους, τόσο άμεσου, από τις πωλήσεις των γρήγορων εκδόσεων, όσο και έμμεσου, από τη δημιουργία θετικής εικόνας γύρω από το μοντέλο συνολικά, και κόστους για όλη τη μάρκα, κάνει το όλο εγχείρημα ασύμφορο. Η Renault είπε ξεκάθαρα πως το Clio RS είναι εμπορικά αδύνατο να συμβεί.
 
Και λογικό, αφού πρέπει να αναλογιστούμε και το κόστος εξέλιξης. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν μεν μαζικά παραγόμενο σασί, όμως κινητήρες, κιβώτια και τα υποσυστήματά τους (φρένα, ανάρτηση κλπ) είναι μοναδικά, κάτι που απαιτεί ξεχωριστή εξέλιξη και φυσικά τεράστιο κόστος (που μεταφέρεται και στην τιμή).
 
Την ίδια στιγμή επιδόσεις ίδιες και καλύτερες μπορούν αν επιτευχθούν χωρίς κόπο από ηλεκτροκίνητα γρήγορα μοντέλα. Μια μεγαλύτερη μπαταρία και απόδοση του ηλεκτροκινητήρα απαιτεί πολύ λιγότερο κόστος εξέλιξης σε σχέση με ένα GTi. Βάλε και το «περιβαλλοντολογικό» συμφέρον, και δεν είναι καθόλου περίεργο που τόσο το νέο 208 όσο και το Corsa θα δουν ηλεκτρικές γρήγορες εκδόσεις. Και στη θέση του Clio θα δούμε ένα Zoe RS για τον ίδιο λόγο.
 
Μήπως όμως τα ηλεκτρικά είναι απλά υποκατάστατα; Εσείς ποιό μικρό GTi θα θέλατε να αγοράσετε για να κρατήσετε; Και ποιό θα λείψει;