Πλήρωση με AdBlue σε σύγχρονο πετρελαιοκίνητο όχημα.

Ψεκασμός AdBlue στην εξάτμιση.

Πως αντιμετωπίζονται τα NOx;

23.007 Επισκέψεις στο άρθρο

Στους μοντέρνους κινητήρες πετρελαίου έχουμε λίγο-πολύ τρεις τρόπους. Αυτοί είναι η ανακυκλοφορία καυσαερίων υψηλής πίεσης, η ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης και η επιλεκτική καταλυτική αναγωγή ή στα ελληνικά, το AdBlue.

Η ανακυκλοφορία καυσαερίων έχει το σκεπτικό να «μολύνουμε» τον κινητήρα με ένα ποσοστό καυσαερίων ώστε αυτός να εισάγει λιγότερο φρέσκο αέρα. Λιγότερος φρέσκος αέρας συνεπάγεται και λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου και δυστυχώς μειωμένη συγκέντρωση ισχύος, η οποία όμως σε σύγχρονους diesel, αντιμετωπίζεται μέσω ισχυρής και ανάλογα την περίπτωση, με πολυβάθμιες υπερπληρώσεις. Η ανακυκλοφορία καυσίμου υψηλής πίεσης και άρα θερμοκρασίας λειτουργεί κυρίως όταν ο κινητήρας είναι κρύος και τον βοηθά να έρθει γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας ώστε να λειτουργεί καλύτερα και ο καταλύτης. Στην ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης και άρα θερμοκρασίας, τα καυσαέρια πριν επιστρέψουν στον κύλινδρο περνούν από ένα ψυγείο ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία τους. Θυμηθείτε ότι στην προηγούμενη παράγραφο είπαμε ότι υψηλή θερμοκρασία και πίεση=NOx.

Ο τρίτος και πιο πρόσφατος τρόπος είναι η επιλεκτική καταλυτική αναγωγή, το γνωστό μας AdBlue. Το AdBlue (αναλογία 32.5% ουρία και 67.5% νερό) ψεκάζεται στην εξάτμιση μέσω ενός μπεκ. Η υψηλή θερμοκρασία των καυσαερίων εξατμίζει το νερό και αντιδρά με την ουρία όπου τελικά καταλήγει μικρή ποσότητα οξειδίων του αζώτου στο περιβάλλον. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
NISSAN