Η Ευρώπη αποσύρει τα αυτοκίνητα πριν το 2009. Στην Ελλάδα γιατί δεν μπορεί να γίνει το ίδιο:
Στην Ευρώπη αποσύρουν. Εδώ τι περιμένουμε;
21.706 Επισκέψεις στο άρθρο (12/1/2018)
Η Ευρώπη αποσύρει τα αυτοκίνητα πριν το 2009. Η Ελλάδα τι περιμένει; Γιατί δεν μπορούν οι εταιρείες να προχωρήσουν σε απόσυρση στη χώρα μας;
Σκάνδαλα, ρύποι, ηλεκτροκίνηση, λήζινγκ έχουν αλλάξει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια τελείως την εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Με το ντίζελ να οδεύει προς την έξοδο και τις μεγαλουπόλεις να περιορίζουν την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων οι αποσύρσεις έχουν ήδη αρχίσει. Στην Ελλάδα τι γίνεται;
Στην Γερμανία ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει προγράμματα αντικατάστασης όλων των μοντέλων παλαιότερων του Euro5. Στην Μ. Βρετανία ξεκινάει το ίδιο, με στόχο να φύγουν από τους δρόμους όλα τα αυτοκίνητα κατασκευής πριν το 2009.
Και φυσικά δεν περιμένει κανείς τις κυβερνήσεις να κάνουν τις αποσύρσεις. Τις κάνουν οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Έτσι η Ford στη Μ. Βρετανία δίνει από 2.500 ευρώ ως και 7.000 ευρώ για να αποκτήσεις ένα νέο μοντέλο της μάρκας, αποσύροντας ένα παλιό οποιουδήποτε κατασκευαστή. Και στην ίδια λογική είναι και τα προγράμματα άλλων κατασκευαστών.
Το ίδιο στη Γερμανία, με την Opel να προσφέρει ως και 8.000 ευρώ για ένα νέο Insignia αποσύροντας ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία ως και Euro4. Το ίδιο και η Mercedes, η Fiat και άλλοι. Ιδιωτικά. Το δημόσιο δεν απασχολείται με αυτά, αν και υπάρχει συνεννόηση με γνώμονα τη δημόσια υγεία και τα έσοδα.
Στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε να δούμε απόσυρση με τόσα παλιά αυτοκίνητα; Όχι μόνο θα τελειώναμε με τα παλιά, αλλά θα ανακόπταμε και την εισαγωγή σαβούρας από την Ευρώπη ως μεταχειρισμένα. Όμως στην Ελλάδα οι αντιπρόσωποι δεν μπορούν να κάνουν απόσυρση μόνοι τους. Ο λόγος φυσικά έχει να κάνει με την επιβολή του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, που κάνει το κράτος "συνέταιρο" των εισαγωγέων, σε ότι αφορά τα έσοδα.
Με το ΕΤΤ να αυξάνει τις τιμές των αυτοκινήτων 20-50%, οι εισαγωγείς απαιτούν από τα εργοστάσια ειδικές τιμές για την Ελλάδα ώστε να παραμείνουν τα μοντέλα τους προσιτά. Με αυτή την έκπτωση σε ευρύα εφαρμογή δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μείωση. Πως μπορεί να κόψει η Opel 8.000 ευρώ από το Insignia στην Ελλάδα όταν το δημόσιο επιμένει να απαιτεί τον ίδιο φόρο και να μην χάνει τίποτα από την απόσυρση; Είναι αδύνατον.
Αυτός είναι και ο λόγος που στις αποσύρσεις που έχουμε δει στην Ελλάδα, το δημόσιο είναι που τις οργανώνει, μειώνοντας τον ΕΤΤ και κάνοντας τις τιμές χαμηλές. Και αυτό πρέπει να γίνει και τώρα.
Αν δεν θέλουμε να βρεθούμε πάλι ουραγοί, με τον παλαιότερο στόλο, έναν νεκροταφείο αυτοκινήτων των άλλων, πρέπει το δημόσιο να ξεκινήσει γεναιόδωρη απόσυρση με στόχο την αντικατάσταση όλων των ρυπογόνων αυτοκινήτων και τη διακοπή εισαγωγή παλιών μεταχειρισμένων.
Εσείς πως το βλέπετε; Θα ήταν μία απόσυρση ικανή να σας κάνει να βγάλετε το παλιό σας αυτοκίνητο από την κυκλοφορία και να παρετε ένα λιγότερο ρυπογόνο; Τι άλλο θα θέλατε να δείτε να γίνεται για να προχωρήσετε;
Παιδιά υπομονή κάτι πήρε τ αυτί μου ότι οι θεσμοί θα το θέσουν σαν προαπαιτουμενο για να κλείσει κάποια μελλοντική αξιολόγηση γι αυτό υπομονή και αισιοδοξία.
Εμείς, τι περιμένουμε, τι περιμένουμε...?Μήπως περιμέναμε το μέρισμα του πινόκιο? Όχι. Μήπως να αποσύρουν πρώτα οι Αυστραλοί? Όχι. Μήπως να σκεπτόμαστε πριν επιλέξουμε? Όχι. Έ τότε, τι σκατά περιμένουμε? Απορία μέγιστη! :-)
Η απόσυρση πρέπει να γίνει μόνιμη. Δεν βλέπω, ούτε μπορώ να σκεφτώ κανένα λόγο που να μην είναι. Το αυτοκίνητο είναι μαζικό και απαραίτητο προϊόν, όλες οικογένειες έχουν τουλάχιστον ένα. Άρα και τα έσοδα του κράτους βασίζονται στην κατανάλωση του προϊόντος. Όση μεγαλύτερη, τόσο μεγαλύτερα τα έσοδα. Ούτε αυτό δεν μπορούν να σκεφτούν; Κάντε μόνιμη την απόσυρση! Και με μεγαλύτερο όφελος για τα πιο παλιά αυτοκίνητα, όσο πιο παλιό τόσο μεγαλύτερο το όφελος. Γιατί όσο πιο παλιό ρυπαίνει και περισσότερο.. Ακόμα θα μπορούσε να είναι standard το ποσό της έκπτωσης και να μην αλλάζει από αντιπροσωπεία σε αντιπροσωπεία.. Δλδ. έχεις αμάξι 10ετίας; 10%. 15ετίας; 15%. 20ετίας; 20% έκπτωση, ανεξαρτήτως ποσού. Δεν θα 'ταν κίνητρο; Και για ένα αυτοκίνητο των 30,000€, 4,500€ (15%) δεν είναι και λίγα.. Αλλά και για ένα πατινάκι των 12,000€, τα 1,800€ πάλι είναι αξιόλογα..
ΕΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ ΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΝΤΗΖΕΛ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ...ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΔΕΝ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ; Η ΕΠΕΙΔΗ ΘΑ ΤΙΣ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ...ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ; ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΠΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΟΥΝ 10.000 ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΝΤΙΡΥΠΑΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ; ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ 70.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ......ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ
Καλά ρε βλέπω τα σχόλια των απο πάνω...ή που είστε βαλτοί ή που είστε όλοι βλαμένοι.Δεν ειναι σύνθετη σκέψη ότι με τους μισθούς σήμερα, την ανεργία και την οικονομική σταθερότητα και σιγουρία για τον Έλληνσ μάλλον δεν είναι προτεραιότητα να αλλάξει αυτοκίνητο...πρώτα πρέπει να μπορείς να βάλεις πετρέλαιο στο καλοριφερ και μετά στο αμάξι.
Θα ηταν σιγουρα πολυ θετικο στην προωθηση της αγορας νεου αυτοκινητου(ιδιως με τα ποσα που προσφερουν οι εταιριες στο εξωτερικο για ανταλλαγη-αποσυρση παλαιου)
Εδώ στην τεταρτοκοσμική-ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ(ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ, ΟΥΤΕ UFO ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΟΜΕΣ...) δεν γίνονται αυτά, ΣΥΝ το ότι είμαστε ΜΟΝΙΜΩΣ ετεροχρονισμένοι σε σχέση με τους υπόλοιπους...
Εδώ έχουμε τώρα πια το λόμπι αυτών που νοικιάζουν οχήματα, οπότε σε λίγο θα ψηφιστεί η δεν ξέρω αν ψηφίστηκε, κ.τ.λ. νόμος που πλέον "απαγορεύει" την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων... επί της αρχής... κάνοντας την "δύσκολη" για τους πολλούς, κ.τ.λ. και εύκολη για "κάποιους γνωστούς-αγνώστους"...
Επίσης οι εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων, μπορούν να κάνουν και τα ταξί, παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά ταξί που γνωρίζαμε...
Είναι κάτι σαν το είμαστε πρώτοι στην ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ, έχουμε πλοία, κ.τ.λ. πιο μεγάλα από κράτη και οι πλοιοκτήτες, οι επιχειρηματίες του είδους... βάσει του ναυτικού δικαίου είναι ξεχωριστές έννοιες, βγάζουνε πολλά χρήματα και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΡΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΤΏΣΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΝΑΝΕ/ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ και άλλα πολλά, ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΦΤΑΡΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 1 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!!!
Συνήθως ακολουθείται η πεπατημένη του να κάνουμε "ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΕΣ"... εθελοτυφλώντας για τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΥΣ.-
Παιδιά υπομονή κάτι πήρε τ αυτί μου ότι οι θεσμοί θα το θέσουν σαν προαπαιτουμενο για να κλείσει κάποια μελλοντική αξιολόγηση γι αυτό υπομονή και αισιοδοξία.
Εμείς, τι περιμένουμε, τι περιμένουμε...?Μήπως περιμέναμε το μέρισμα του πινόκιο? Όχι. Μήπως να αποσύρουν πρώτα οι Αυστραλοί? Όχι. Μήπως να σκεπτόμαστε πριν επιλέξουμε? Όχι. Έ τότε, τι σκατά περιμένουμε? Απορία μέγιστη! :-)
Η απόσυρση πρέπει να γίνει μόνιμη. Δεν βλέπω, ούτε μπορώ να σκεφτώ κανένα λόγο που να μην είναι. Το αυτοκίνητο είναι μαζικό και απαραίτητο προϊόν, όλες οικογένειες έχουν τουλάχιστον ένα. Άρα και τα έσοδα του κράτους βασίζονται στην κατανάλωση του προϊόντος. Όση μεγαλύτερη, τόσο μεγαλύτερα τα έσοδα. Ούτε αυτό δεν μπορούν να σκεφτούν; Κάντε μόνιμη την απόσυρση! Και με μεγαλύτερο όφελος για τα πιο παλιά αυτοκίνητα, όσο πιο παλιό τόσο μεγαλύτερο το όφελος. Γιατί όσο πιο παλιό ρυπαίνει και περισσότερο.. Ακόμα θα μπορούσε να είναι standard το ποσό της έκπτωσης και να μην αλλάζει από αντιπροσωπεία σε αντιπροσωπεία.. Δλδ. έχεις αμάξι 10ετίας; 10%. 15ετίας; 15%. 20ετίας; 20% έκπτωση, ανεξαρτήτως ποσού. Δεν θα 'ταν κίνητρο; Και για ένα αυτοκίνητο των 30,000€, 4,500€ (15%) δεν είναι και λίγα.. Αλλά και για ένα πατινάκι των 12,000€, τα 1,800€ πάλι είναι αξιόλογα..
ΕΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΤΕ ΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΝΤΗΖΕΛ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ...ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΔΕΝ ΡΥΠΑΙΝΟΥΝ; Η ΕΠΕΙΔΗ ΘΑ ΤΙΣ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ...ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ; ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΠΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΟΥΝ 10.000 ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΝΤΙΡΥΠΑΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ; ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ 70.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ......ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ
μ αρεσει που ρωτατε, αναδιατυπωστε την ερωτηση, σε ποσα χρονια θ αποσυρθουν αραγε τα παλια αυτοκινητα; πιστευω οτι ειναι η σωστη διατυπωση.
Όταν το 2006 αγόρασα το audi α3 μου με 30.000 ευρώ και σήμερα είναι όπως το πήρα, γιατί να το αλλάξω;
Με τι θα ζουν τα κτεο;;; πως θα λαδωνονται;;;; ερειπια αυτοκινητα=κονομαααααααα
Αγόρασα το Opel Vectra το 1997 και μου βγήκε ένα πολύ πετυχημένο αμάξι, οπότε δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξω, ούτε να το αποσύρω
Καλά ρε βλέπω τα σχόλια των απο πάνω...ή που είστε βαλτοί ή που είστε όλοι βλαμένοι.Δεν ειναι σύνθετη σκέψη ότι με τους μισθούς σήμερα, την ανεργία και την οικονομική σταθερότητα και σιγουρία για τον Έλληνσ μάλλον δεν είναι προτεραιότητα να αλλάξει αυτοκίνητο...πρώτα πρέπει να μπορείς να βάλεις πετρέλαιο στο καλοριφερ και μετά στο αμάξι.
Θα ηταν σιγουρα πολυ θετικο στην προωθηση της αγορας νεου αυτοκινητου(ιδιως με τα ποσα που προσφερουν οι εταιριες στο εξωτερικο για ανταλλαγη-αποσυρση παλαιου)
....την Ανάσταση
Εδώ στην τεταρτοκοσμική-ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ(ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ, ΟΥΤΕ UFO ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΟΜΕΣ...) δεν γίνονται αυτά, ΣΥΝ το ότι είμαστε ΜΟΝΙΜΩΣ ετεροχρονισμένοι σε σχέση με τους υπόλοιπους... Εδώ έχουμε τώρα πια το λόμπι αυτών που νοικιάζουν οχήματα, οπότε σε λίγο θα ψηφιστεί η δεν ξέρω αν ψηφίστηκε, κ.τ.λ. νόμος που πλέον "απαγορεύει" την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων... επί της αρχής... κάνοντας την "δύσκολη" για τους πολλούς, κ.τ.λ. και εύκολη για "κάποιους γνωστούς-αγνώστους"... Επίσης οι εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων, μπορούν να κάνουν και τα ταξί, παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά ταξί που γνωρίζαμε... Είναι κάτι σαν το είμαστε πρώτοι στην ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ, έχουμε πλοία, κ.τ.λ. πιο μεγάλα από κράτη και οι πλοιοκτήτες, οι επιχειρηματίες του είδους... βάσει του ναυτικού δικαίου είναι ξεχωριστές έννοιες, βγάζουνε πολλά χρήματα και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΡΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΤΏΣΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΝΑΝΕ/ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ και άλλα πολλά, ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΦΤΑΡΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ 1 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!!! Συνήθως ακολουθείται η πεπατημένη του να κάνουμε "ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΕΣ"... εθελοτυφλώντας για τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΥΣ.-