.jpg)
Με ένα update μπορούν να ανεβοκατεβάσουν την ιπποδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Test drive σε πίστα για να «ξεκλειδώσουν» οι οδηγοί την πλήρη ιπποδύναμη των 1.548 ίππων.
Έντονες αντιδράσεις από τους κατόχους: Βασικός λόγος αγοράς του Xiaomi SU7 ήταν οι επιδόσεις.
Η εταιρεία μετά την κατακραυγή αναγκάστηκε να ανακαλέσει την αναβάθμιση.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Με ένα update μπορούν να ανεβοκατεβάσουν την ιπποδύναμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ένα περίεργο συμβάν με πρωταγωνιστή τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Xiaomi, που είναι και ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, ήρθε στο φως της δημοσιότητας εγείροντας αντιδράσεις και ερωτηματικά. Με μια αναβάθμιση λογισμικού (update που λέμε και στα ελληνικά) στο SU7, το πρώτο αυτοκίνητο της Xiaomi, υποβαθμίστηκε η ιπποδύναμή του κατά 660 άλογα, κάτι που σημαίνει πως ανάλογα με τα κέφια της ομάδας των προγραμματιστών της κινεζικής εταιρείας μπορούν να ανεβοκατεβάσουν ανά πάσα στιγμή τις απόδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Test drive σε πίστα για να «ξεκλειδώσουν» οι οδηγοί την πλήρη ιπποδύναμη των 1.548 ίππων
Πρόσφατα η Xiaomi διέθεσε την έκδοση 1.7.0 του λογισμικού για το SU7 Ultra, η οποία περιόριζε την διαθέσιμη ισχύ του οχήματος σε 888 ίππους. Για να ξεκλειδώσουν την πλήρη απόδοση των 1.548 ίππων, οι ιδιοκτήτες έπρεπε να ολοκληρώσουν έναν γύρο σε εγκεκριμένη πίστα μέσω του συστήματος «Qualifying mode laptime assessment» όπως το λέει η Xiaomi για να αποδείξουν ότι μπορούν να διαχειριστούν τη δύναμη του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η λειτουργία launch control απαιτούσε αναμονή 60 δευτερολέπτων πριν την ενεργοποίηση, περιορίζοντας τη δυνατότητα άμεσης επιτάχυνσης που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 1,89 δευτερόλεπτα.

Η Xiaomi “έκοψε” 660 άλογα από το SU7 Ultra μέσω Αναβάθμισης Λογισμικού | autotriti.gr
Έντονες αντιδράσεις από τους κατόχους: Βασικός λόγος αγοράς του Xiaomi SU7 ήταν οι επιδόσεις
Η Xiaomi υποστήριξε ότι τα μέτρα αυτά ελήφθησαν για λόγους ασφαλείας, δεδομένης της εξαιρετικά μεγάλης ισχύος του οχήματος, που απαιτεί κατάλληλες συνθήκες και εμπειρία οδήγησης. Η απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι θεώρησαν ότι περιορίζονται οι δυνατότητες του αυτοκινήτου για τις οποίες πλήρωσαν. Ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, είχε παρουσιάσει το SU7 Ultra ως τεχνολογικό επίτευγμα που «ανταγωνίζεται την Porsche στην απόδοση και την Tesla στην καινοτομία». Το ηλεκτρικό sedan επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 1,98 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα άνω των 350 χλμ./ώρα.
Η εταιρεία μετά την κατακραυγή αναγκάστηκε να ανακαλέσει την αναβάθμιση
Μετά από πίεση και κριτική, η Xiaomi ανακάλεσε τις περιοριστικές ρυθμίσεις και δεσμεύτηκε για μεγαλύτερη διαφάνεια στις μελλοντικές αναβαθμίσεις λογισμικού.Το περιστατικό αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές σε ένα περιβάλλον όπου τα οχήματα καθορίζονται από λογισμικό. Η ισορροπία μεταξύ απόδοσης, ασφάλειας και εμπειρίας χρήστη γίνεται ολοένα και πιο κρίσιμη, καθώς οι καταναλωτές απαιτούν πλήρη πρόσβαση στις δυνατότητες των οχημάτων τους.