Η Plug-in υβριδική έκδοση του Volvo XC40 χρησιμοποιεί για την κίνησή της έναν 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα, που αντλεί την ενέργειά του από μια μπαταρία, η οποία φορτίζετα
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Plug-in υβριδική έκδοση του Volvo XC40 χρησιμοποιεί για την κίνησή της έναν 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα, που αντλεί την ενέργειά του από μια μπαταρία, η οποία φορτίζεται από εξωτερική πρίζα.

Volvo XC40 PHEV

2.664.467 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2020)

Η Volvo με το XC40 προσπάθησε να κάνει αισθητή την παρουσία της και να προσεγγίσει, μαζί με τους παραδοσιακούς αγοραστές των μοντέλων της, ένα πιο νεανικό κοινό, το οποίο είχε συσχετίσει τα μοντέλα της φίρμας με μεγαλύτερες ηλικίες. Πλέον με το ίδιο μοντέλο κάνει το άνοιγμα και σε ένα πιο εναλλακτικό κοινό, που θέλει να ξεφύγει από το δίπολο βενζίνης-diesel, προσφέροντας την καθαρότερη Plug-in υβριδική έκδοση του μικρότερου SUV της. Μια κίνηση που έχουν κάνει ήδη αρκετές φίρμες στην ελληνική αγορά και αναμενόμενη από τη στιγμή που την έχουμε δει και στα μεγαλύτερα μοντέλα της. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »




Αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον φυσικά είναι το κινητήριο σύνολο του XC40. Αυτό αποτελείται από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.500 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια της υπερσυμπίεσης αποδίδει 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 10,7 kWh, εκ των οποίων για ωφέλιμη χρήση είναι οι 8,5 kWh.

Οι δύο κινητήρες λειτουργούν τόσο ξεχωριστά, όσο και συνδυαστικά, ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξετε. Στο «Pure mode», οι μετακινήσεις σας γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με την θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 46 χλμ. από μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Στο «Hybrid mode» τα δύο μοτέρ συνδυάζονται για να πετύχουν την ιδανική σχέση απόδοσης – κατανάλωσης, ενώ στο «Power mode» χρησιμοποιείται η μέγιστη ισχύς και από τους δύο κινητήρες. Σε αυτή την κατάσταση έχουμε και την μέγιστη απόδοση, με συνδυαστική ισχύ 262 ίππων και 445 Nm ροπής.



Στην πράξη τώρα, μεταφέροντας τις απόψεις μας απο τη δοκιμή του μοντέλου, χρησιμοποιώντας το «Hybrid mοde», o συγκεκριμένος συνδυασμός λειτουργεί αρμονικά, σε σημείο που δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ηχητικά ποιο από τα δύο (ή και τα δύο) μοτέρ λειτουργεί/ούν. Παίζει το ρόλο της και η καλή ηχομόνωση, όπως και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του βενζινοκινητήρα. Ψηλά και σε απότομες επιταχύνσεις θα αποκαλυφθεί η φύση του, από τη χαρακτηριστική χροιά των τριών κυλίνδρων, ωστόσο δεν το λες ενοχλητικό επ΄ ουδενί.



Το σύνολο συμπληρώνεται εύστοχα από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο συνεισφέρει στα πολιτισμένα χαρακτηριστικά του συνόλου, με τις απαλές αλλαγές των σχέσεων. Εκεί στον επιλογέα (προτιμούμε τον δερμάτινο της βασικής και όχι τον κρυστάλλινο της Inscription που δοκιμάσαμε) επιλέγοντας τη θέση «Β» πετυχαίνετε ανάκτηση ενέργειας, όταν αφήνετε το γκάζι, φορτίζοντας την μπαταρία, όπως φυσικά και με το φρενάρισμα. Από εκεί και πέρα, με 262 ίππους και 445 Nm ροπής το XC40 επιταχύνει απολαυστικά, κάτι που επιβεβαίωσαν και οι μετρήσεις μας: 7,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ αντίστοιχα πολύ καλές ήταν και οι κρίσιμες ρεπρίζ, με το 60-100 και 80-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 3,9 και 5,0 δλ.. Αντίθετα δε μπορούμε να πούμε πως είμαστε ικανοποιημένοι και από την κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε γύρω στα 7,8 λτ./100 χλμ., λίγο πιο ψηλά από αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας. 


Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο κέντρο του πατώματος δεν επέφερε κάποια αλλαγή στις εσωτερικές διαστάσεις για τους επιβάτες ή τις αποσκευές, ωστόσο το έξτρα βάρος γίνεται αντιληπτό από τον τρόπο που αισθάνεσαι τις ανωμαλίες του δρόμου, όπως είδαμε στη δοκιμή του μοντέλου. Η ανάρτηση μοιάζει ένα «τσικ» πιο σφιχτή, με αποτέλεσμα το Plug-in υβριδικό XC40 να είναι πιο νευρικό σε λακκούβες και κακοτεχνίες. Προς αποφυγή παρεξηγήσεως, εξακολουθεί να παίρνει υψηλό βαθμό στον τομέα της άνεσης, απλά όχι τόσο όσο οι συμβατικές εκδόσεις. Εξίσου αποτελεσματικό είναι βέβαια στο στιβαρό τρόπο που πατάει στο δρόμο και την κορυφαία ποιότητα κύλισης. Σε πιο πιεστικές καταστάσεις οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι ουδέτερες και προβλέψιμες διαχειρίζοντας αποτελεσματικά την ισχύ του μοντέλου, ωστόσο το σπορτίφ στοιχείο δεν είναι πεδίο δράσης του. Το ελαφρύ τιμόνι του και τα 211 χλστ. απόστασης από το έδαφος, με ότι συνεπάγεται για το κέντρο βάρους του, δεν είναι σύμμαχοι του δυναμισμού. Γενικότερα θα λέγαμε πως το XC40 σου δίνει μια αίσθησης σιγουριάς και ασφάλειας στο δρόμο, όντας φιλικό και ξεκούραστο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στο μοντέλο που σας ενδιαφέρει)

Δειτε και τα 98 μοντέλα της Εκθεσης

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda