Οικονομία στην κατανάλωση
Ίδιο πάτωμα = ίδιο αυτοκίνητο; Μήπως όχι;

Ίδιο πάτωμα = ίδιο αυτοκίνητο; Μήπως όχι;

2.210 Επισκέψεις στο άρθρο (5/12/2022)

Τι λες; Αν δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο πάτωμα, μοτέρ, κιβώτιο, γενικό σχήμα και όγκο, ίδιο τύπο φρένων και γεωμετρία ανάρτησης, και φτιάχνονται ακόμη και στην ίδια γραμμή παραγωγής στο ίδιο εργοστάσιο, είναι ίδια;

Τα κοινά μηχανικά μέρη κάνουν δυο αμάξια ίδια;

 Τι καθορίζει το πόσο μοιάζουν δύο αυτοκίνητα που μοιράζονται το μεγαλύτερο μέρος των μηχανικών τους μερών; Θα έλεγε κανείς πως φυσικά θα είναι αυτά τα μηχανικά μέρη. Ειδικά όταν μιλάμε για τα πιο σημαντικά μέρη, δηλαδή το «πάτωμα», το μοτέρ, το κιβώτιο, τη γεωμετρία ανάρτησης και τα φρένα.
 
Όμως παρά τις ομοιότητες που φαίνονται με την πρώτη ματιά, και αν όχι, σίγουρα με την πρώτη ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, οι διαφορές δεν είναι τόσο εμφανείς. Τουλάχιστον όχι μέχρι τα δύο αυτοκίνητα να δοκιμαστούν και να μετρηθούν.
 
Και αυτή είναι και η δουλειά που κάνουμε στο AutoΤρίτη. Κάθε αυτοκίνητο εξετάζεται γι αυτό που είναι, όχι για τις συγγένειες, τις ομοιότητες και τα όσα θα μπορούσαν αυτές να μας κάνουν να εικάζουμε. Και όταν δοκιμάζονται ως διαφορετικά, συχνά δείχνουν και διαφορετικά και όχι πάντοτε όπως τα περιμένουμε.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Βλέπεις θα έλεγε κανείς πως αν μια ακριβή μάρκα και μια φθηνή μάρκα του ομίλου, μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη σε κάποια μοντέλα τους, αυτό έχει θετικά και για τα δύο μοντέλα. Από τη μία, το ακριβό μοντέλο μειώνει το κόστος του, και το φθηνό είναι απλά καλύτερο, αφού μοιράζεται τόσα με το ακριβότερο. Ή όχι;
 
Στη θεωρία, ναι, όμως οι δοκιμές είναι αυτές που αποκαλύπτουν την πραγματικότητα. Γιατί το πως έχει κάνει χρήση το κάθε μοντέλο αυτή την ίδια τεχνολογία, αυτό το ίδιο μηχανικό μέρος ή εξάρτημα, διαφέρει. Διαφέρει αν το ίδιο μέρος μια μάρκα το έχει εξελίξει η ίδια και το δανείζει προς τα πάνω (στην ακριβότερη). Διαφέρει αν το «δουλεύει» περισσότερο και ξέρει όλες τους τις δυνατότητες και τις αδυναμίες, σε σχέση με μια άλλη που απλά το χρησιμοποιεί για φθηνότερο. Διαφέρει επίσης αν η μία μάρκα είχε αρχικά κάτι ακριβότερο υπόψη της όταν σχεδίασε αλλά το αντικατέστησε με μια έτοιμη λύση, πιο φθηνή. Ενώ η άλλη μάρκα σχεδίαζε εξ’αρχής με αυτό, και γύρω από αυτό το μέρος. Και σίγουρα θα υπάρχουν και άλλοι λόγοι.
 
Όμως οι δοκιμές δείχνουν πως οι ομοιότητες που περιμένει κανείς από συγγενή μοντέλα, είναι λιγότερες από τις διαφορές. Δείχνουν επίσης ότι οι διαφορές αυτές δεν είναι όπως κανείς θα νόμιζε. Δηλαδή με τα ίδια μηχανικά, το ακριβότερο αυτοκίνητο δεν «κερδίζει» το φθηνότερο, αλλά ισχύει συχνά και το αντίθετο.
 
Εσύ όμως τι λες όταν βλέπεις κοινά μηχανικά; Θεωρείς πως το ακριβό θα είναι καλύτερο, παρά τις ομοιότητες; Πως δύο μοντέλα που διαφέρουν στην τιμή, θα διαφέρουν λίγο στην πράξη; Και πόσο πιθανό θεωρείς πως το φθηνότερο, παρά τα κοινά μηχανικά, μπορεί να είναι και το καλύτερο; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
MOPAR WINTER CHECK UP
MINETTA ELECTRIFY