
Το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στο αυτοκινήτο.
Η πρώτη καταγεγραμμένη πατέντα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι του 1904.
O Alfred Horner Munro ανέπτυξε το πρώτο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Η Επανάσταση της General Motors: Hydra-Matic (1940)
autotriti team
Το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στο αυτοκινήτο
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στην ιστορία του αυτοκινήτου. Στην πάροδο των χρόνων έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που είναι πιθανό σε λίγα χρόνια από τώρα να εξαφανίσει τα παραδοσιακά χειροκίνητα και το πεντάλ του συμπλέκτη από τα αυτοκίνητα που οδηγούμε. Πώς ξεκίνησε όμως αυτή η επανάσταση και ποιοι είναι οι πραγματικοί πρωτοπόροι;
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Η πρώτη καταγεγραμμένη πατέντα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι του 1904
Η πρώτη καταγεγραμμένη πατέντα για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ανήκει στους αδελφούς Charles και Frank Sturtevant από τη Βοστώνη των ΗΠΑ. Το 1904, παρουσίασαν ένα πρωτοποριακό κιβώτιο δύο ταχυτήτων, το οποίο άλλαζε ταχύτητα αυτόματα μέσω φυγοκεντρικών βαρών και συμπλεκτών.
Το Sturtevant Automatic Automobile ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίστηκε με αυτή τη μετάδοση, με κινητήρα 30 ίππων και μεταξόνιο 108 ιντσών. Το σύστημα λειτουργούσε με δύο συμπλέκτες και φυγοκεντρικά βάρη, τα οποία άλλαζαν τις σχέσεις ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Παρά τις καινοτομίες, το σύστημα είχε σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας: τα βάρη μπορούσαν να διαλυθούν σε υψηλές στροφές, ενώ το κόστος αγοράς ήταν εξαιρετικά υψηλό για την εποχή (3.500$ το 1904, δηλαδή πάνω από 119.000$ σε σημερινά χρήματα).

Το άλμα στην αυτόματη μετάδοση ήρθε από τη GM, που αγόρασε ένα σχέδιο από τους μηχανικούς Fernando Lehly Lemos και José Braz Araripe το 1932. Η GM, παρουσίασε το Hydra-Matic το 1940
O Alfred Horner Munro ανέπτυξε το πρώτο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Το 1921, ο Καναδός μηχανικός Alfred Horner Munro ανέπτυξε το πρώτο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο βασιζόταν σε πνευματικά συστήματα (με αέρα). Αν και καινοτόμο, το σύστημα αυτό δεν μπορούσε να μεταφέρει επαρκή ισχύ, με αποτέλεσμα να μην υιοθετηθεί εμπορικά. Το σημαντικό ήταν η λογική της αυτόματης αλλαγής με βάση τη θέση του γκαζιού και όχι μόνο τις στροφές του κινητήρα. Το σχέδιο του Munro άνοιξε το δρόμο για τα μελλοντικά υδραυλικά κιβώτια που θα ακολουθούσαν.
Η Επανάσταση της General Motors: Hydra-Matic (1940)
Το πραγματικό άλμα στην αυτόματη μετάδοση ήρθε από τη General Motors, που αγόρασε ένα νέο σχέδιο από τους Βραζιλιάνους μηχανικούς Fernando Lehly Lemos και José Braz Araripe το 1932. Η GM, εξελίσσοντας το πρωτότυπο, παρουσίασε το Hydra-Matic το 1940:
- Το Hydra-Matic χρησιμοποίησε υδραυλικό υγρό και υγρό συμπλέκτη, επιτρέποντας ομαλή και αποδοτική αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων.
Πριν το Hydra-Matic, υπήρχαν μεταβατικά ημιαυτόματα συστήματα:
- REO Self-Shifter (1933): Ένα ημιαυτόματο κιβώτιο που απαιτούσε συμπλέκτη για εκκίνηση, αλλά έκανε αυτόματες αλλαγές από εκεί και πέρα.
- Oldsmobile Automatic Safety Transmission: Προκάτοχος του Hydra-Matic, με χειροκίνητο συμπλέκτη και αυτόματη εναλλαγή ταχυτήτων.