Συμπεράσματα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Συμπεράσματα

695.994 Επισκέψεις στο άρθρο (14/6/2019)

Ποια λάστιχα ανταποκρίνονται καλύτερα στα ζόρια; Ποια φρενάρουν γρηγορότερα; Ποια αποφεύγουν καλύτερα τον κίνδυνο; Τόσο σε στεγνό, όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα; Οι απαντήσεις δόθηκαν στις προηγούμενες σελίδες, εδώ θα βρείτε την τελική κατάταξη και μερικά κρίσιμα συμπεράσματα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Συμπέρασμα 1ο
Στο «κοκκάλωμα» από τα 80 χλμ./ώρα, τα καλύτερα ελαστικά της δοκιμής κατάφεραν να σημειώσουν ίδια ουσιαστικά επίδοση σε στεγνό και σε βρεγμένο. Όσο απρόσμενο, άλλο τόσο εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα αυτό σε ένδειξη της σχετικής εξέλιξης, η οποία στοχεύει στην υψηλή πρόσφυση ακόμα και σε οδόστρωμα με μειωμένο συντελεστής τριβής. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως θα έχουμε ίδια αποτελέσματα με ταχύτητα 100, 120 ή 150 χλμ./ώρα, με τις αποστάσεις ακινητοποίησης να αυξάνονται εκθετικά.
 
Συμπέρασμα 2ο
Πλανηθήκαμε πλάνην οικτράν πιστεύοντας πως η διαφορά ενός ελαστικού στη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, σε στεγνό και βρεγμένο, θα ήταν μεγάλη. Φίλοι και γνωστοί μάλιστα πριν το test έκαναν λόγο για μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα στο βρεγμένο. Τελικά αποδείχθηκε πως αναλόγως ελαστικού η διαφορά στεγνού βρεγμένου ήταν 2-4 χλμ./ώρα υπέρ του στεγνού φυσικά.
 
Συμπέρασμα 3ο
Καλή επίδοση στο φρενάρισμα  επί βρεγμένου οδοστρώματος δε σημαίνει αυτόματα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο ρόλο πέρα από την γόμα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης.
 
Συμπέρασμα 4ο

Ακόμα και όταν μιλάμε για ίδιας κατηγορίας ελαστικά, δεν είναι όλα ίδια. Καθένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, τα οποία και εμφανώς επηρεάζουν την επίδοσή του σε συγκεκριμένες δοκιμασίες.
 
Συμπέρασμα 5ο
Τα αποτελέσματα της δοκιμής ελαστικών αφορούν το αυτοκίνητο αναφοράς, το νέο Ford Focus που έχει την κορυφαία  συμπεριφορά στην κατηγορία του. Δεν σημαίνει πως «φορώντας» κάποιο από τα ελαστικά της δοκιμής σε ένα μοντέλο 10ετίας (ακόμη και σε παλιό Focus) θα πετύχει κάποιος ανάλογα αποτελέσματα φρεναρίσματος ή αποφυγής κινδύνου.
Το ακριβότερο δεν είναι κατά συνθήκη και καλύτερο ελαστικό. Απόδειξη το εξαιρετικό Falken Ziex ZE310, το οποίο ήταν το πιο προσιτό σε αγορά  ελαστικό ανάμεσα από αυτά που δοκιμάσαμε.
 
Συμπέρασμα 6ο

Δίκαιη η ποινή σε όσα μοντέλα κάνουν ELK TESΤ με τροχούς μεγαλύτερους από αυτούς που «φορά» η δημοφιλέστερη μεσαία έκδοση. Το Ford Focus με τροχούς 17 ιντσών είχε καταφέρει στο Elk Test 76 χλμ./ώρα, ενώ το Focus που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή ως αυτοκίνητο αναφοράς είχε τροχούς 16 ιντσών και κατάφερε 74 χλμ./ώρα.

Πάτωσαν τα Pirelli
Γιατί Pirelli P7 και όχι Cinturato Pirelli P7 Blue;
«Γιατί δεν έχουν διαφορά στις επιδόσεις, ούτε στο στεγνό, ούτε στο βρεγμένο», σύμφωνα με την Pirelli.
H όλη ιστορία: H Pirelli δεν ήθελε να συμμετάσχει στην δοκιμή. Δεν απάντησε ποτέ στην πρόσκληση που της στείλαμε.
Επειδή αυτό μας φάνηκε περίεργο, αποφασίσαμε να αγοράσουμε ένα σετ ελαστικά Cinturato Pirelli P7 Blue για να τα περιλάβουμε στην δοκιμή.
Απευθυνθήκαμε σε ένα κατάστημα του δικτύου της Pirelli, χωρίς φυσικά να πούμε ποιοι είμαστε και γιατί θέλουμε τα ελαστικά.
Εκεί μάθαμε ότι δεν έχει τα συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά τηλεφώνησε μπροστά μας, στην Pirelli, η οποία πρότεινε να πάρουμε τα P7, αφού είναι εξίσου καλά τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο.
Μια και λοιπόν αυτό έγινε στο επίσημο δίκτυο της Pirelli και ήταν η Pirelli που πρότεινε (μπροστά μας) να πάρουμε τα P7, ακολουθήσαμε την συμβουλή της.
Έτσι αγοράσαμε τελικά τα P7 (από άλλο κατάστημα), αφού ελέγξαμε ότι είναι κατασκευασμένα πριν μερικούς μήνες, δεν είναι δηλαδή πολυκαιρισμένα.
Τα P7 τελικά πατώσανε στην δοκιμή αυτή, οπότε ισχύει ένα από τα δύο:
- είτε μας είπε την αλήθεια η Pirelli, δηλαδή και το νέο μοντέλο της Cinturato Pirelli P7 Blue είναι ακριβώς το ίδιο λάστιχο και του αλλάξανε απλώς το όνομα,
- είτε η Pirelli είπε ψέματα σε ένα πελάτη της, που ήθελε να αγοράσει τα λάστιχα της και του πούλησε χειρότερο προϊόν, από αυτό που ήθελε.
Είτε το ένα ισχύει, είτε το άλλο, η γνώμη μας είναι ότι δικαιολογημένα πάτωσε η Pirelli στην δοκιμή.

Γιατί επιλέξαμε το Ford Focus;
Η επιλογή του αυτοκινήτου με το οποίο θα γίνει μια τέτοια δοκιμή είναι κρίσιμη. Αλλάζοντας διαρκώς ελαστικά και μετρώντας διαφορές και μεταβολές σε εκατοστά απαιτούν από το όχημα συγκεκριμένα στοιχεία. Το Focus έχει δείξει από τις αυτόνομες και τις συγκριτικές δοκιμές, όχι μόνο ότι αποτελεί ένα απόλυτα σύγχρονο τεχνολογικά πακέτο αλλά και τη δέσμευση που το διακατέχει για την παροχή τοπ οδικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η απουσία κόπωσης στο αυτοκίνητο, η δυνατότητα να επαναλαμβάνει και να επαληθεύει το εκάστοτε αποτέλεσμα δίνουν βασικούς πόντους. Έτσι το αυτοκίνητο συμβάλει στο να δημιουργηθούν πραγματικές συνθήκες εργαστηρίου, όσο αυτό είναι εφικτό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
NISSAN