6 φωτογραφίες »

W116 (1972-1980): Εφάρμοσε το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ABS

66 χρόνια καινοτομίας

39.110 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2020)

Μετά από 6 χρόνια εξέλιξης, η πρώτη S-Class (W116) κυκλοφόρησε το 1972 (υπήρχαν τρείς γενιές πριν από αυτήν με διαφορετική ονοματολογία οι οποίες θεωρούνται ως προκάτοχοι) και «βαφτίστηκε» έτσι από την γερμανική λέξη Sonderklasse (σημαίνει ιδιαίτερο, σπέσιαλ, ξεχωριστό). Σημαντικότερη από τις καινοτομίες αυτής της γενιάς ήταν η υιοθέτηση ABS (το 1975 στην 450 SEL 6.9, το 1978 στις υπόλοιπες), ενώ ξεχωρίζει η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ πάνω από τον πίσω άξονα, οι πλήρως ανεξάρτητες αναρτήσεις και η υδροπνευματική ανάρτηση της κορυφαίας έκδοσης 450 SEL 6.9. Παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 1980.

To 1979 ήταν η σειρά της δεύτερης γενιάς (W126) να βάλει νέα στάνταρ στην ασφάλεια με αερόσακο για τον οδηγό και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας. Η αεροδυναμική απόδοση προσέχθηκε ιδιαίτερα με συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,36, ενώ τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σύστημα ASR (Anti Spin Regulation) από το 1989 μέχρι το τέλος της παραγωγής το 1991. Η δεύτερη γενιά της S-Class ήταν και η μακροβιότερη και η πιο πετυχημένη εμπορικά με συνολικές πωλήσεις 892.123 οχημάτων. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών αφορούσε στην λιμουζίνα μιας και σε αυτή την γενιά υπήρχε και coupé εκδοχή.

Η τρίτης γενιάς S-Class (W140) του 1991 χαρακτηρίστηκε από μια μίνι επανάσταση στα συστήματα ασφαλείας με την υιοθέτηση για πρώτη φορά ESP (1995) και συστήματος υποβοήθησης πέδησης (BAS). Η παθητική ασφάλεια επίσης βελτιώθηκε με την υιοθέτηση πλευρικών αερόσακων, ενώ τοποθετήθηκαν και φώτα υψηλής εντάσεως εκκένωσης (xenon) στην μεσαία σκάλα βελτιώνοντας συγκλονιστικά την ενεργητική ασφάλεια κατά την νυχτερινή οδήγηση. Περιφερειακές τεχνολογίες στα συστήματα άνεσης περιλαμβάνουν την τοποθέτηση αισθητήρων βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενων και θερμαινόμενων καθρεπτών, αισθητήρες υπερήχων για την υποβοήθηση στο παρκάρισμα, διζωνικού και τετραζωνικού κλιματισμού για standard και μακρύ μεταξόνιο αντίστοιχα, τηλέφωνο με φωνητικές εντολές κ.α.. O V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας είχε σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων για οικονομία.

Το 1998 η 4η γενιά της S-Class (W220) έφερε στα αυτοκίνητα το προσαρμοζόμενο CruiseControl, τα καθίσματα με μασάζ και κλιματισμό, κυρίως όμως την απόλυτη εξέλιξη στις αναρτήσεις, το ABC (Active Body Control). Χάρη σε έναν εγκέφαλο ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος και επέμβασης μέσω υδραυλικών σερβομηχανισμών, η S-Class εξουδετέρωνε τις κλίσεις στροφές και τις βυθίσεις κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στην CL-Class, που αποτελούσε την coupé έκδοση της S-Class. ¶λλες καινοτομίες αυτής της γενιάς, που έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2005, περιλαμβάνουν προβολείς bi-xenon (xenon σε μεσαία και μεγάλη σκάλα) και σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση φωνής.

Η πέμπτη γενιά της S-Class (W221) ήρθε το 2005 και έκανε την υπέρβαση βάζοντας και υβριδική τεχνολογία σε αυτή την κλάση. Εφοδιαζόταν με σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, το γνωστό μας σήμερα LaneAssist και Night View Assist. Το τελευταίο μέσω δύο υπέρυθρων αισθητήρων στα φανάρια και της κάμερας υπερύθρων του μεσαίου καθρέπτη προβάλλεται μια εικόνα του δρόμου στον πίνακα οργάνων βελτιώνοντας πολύ την χωρική αντίληψη του οδηγού την νύχτα εντοπίζοντας ακόμη και πεζούς. Περαιτέρω καινοτομίες περιλαμβάνουν άμεσο σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, καθίσματα με ενεργή πλευρική στήριξη και προληπτικό σύστημα προστασίας (PRE SAFE PLUS) το οποίο αντιλαμβάνεται επικείμενο τρακάρισμα και ως αποτέλεσμα κλείνει την ηλιοροφή, τα παράθυρα, αυξάνει την προένταση στις ζώνες και ρυθμίζει καθίσματα και προσκέφαλα προκειμένου να μειωθούν οι συνέπειες του επικείμενου ατυχήματος.
 
Η έκτη γενιά της S-Class (W222) ήρθε το 2013 για να παραδώσει τη σκυτάλη φέτος στη νέα γενιά (W223). Xάρη στο Magic Body Control «σκάναρε» το δρόμο εμπρός της για να προσφέρει την μέγιστη άνεση ρυθμίζοντας ανάλογα την ανάρτηση. Ωστόσο, η βασικότερη καινοτομία αυτής της γενιάς είναι πως βρέθηκε ένα βήμα πριν την αυτόνομη οδήγηση. Πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδηγού υφίστανται κάτω από την ομπρέλα που ο Γερμανός κατασκευαστής ονομάζει Intelligent Drive, μερικά από τα οποία είναι η ενεργή διατήρηση λωρίδας, η ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση αδράνειας του οδηγού, προληπτικό cruise control που ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματος ανάλογα με τα δεδομένα που λαμβάνονται από το GPS, παρκάρισμα του αυτοκινήτου μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο κ.α. Είχε plug-in υβριδική έκδοση και λάνσαρε το ηλεκτρικό turbo σε κινητήρα βενζίνης.

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

FORD E-TRANSIT
NISSAN