Έρημος γεμάτη VW: Το εμπορικό αεροδρόμιο του Victorville από αέρος. Η φωτογραφία είναι πριν από ένα χρόνο. Στο μεταξύ πολλά από τα αυτοκίνητα έχουν επιστρέψει στους εμπόρους.

Πιστοποιημένα από την VW μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σε αυτά υπάρχει η ένδειξη: Αυτό το όχημα έχει υποστεί τις σχετικές με τις εκπομπές ρύπων μετατροπές.

H VW πουλάει 8.000 έως 10.000 τροποποιημένα TDI σε μηναία βάση στους εμπόρους στην Αμερική. Αυτοί με τη σειρά τους τα προωθούν σε πελάτες, οι οποίοι αναζητούν αυτοκίνητα σε τιμή ευκαιρίας.

Αυτοκόλλητο κάτω από το καπό της μηχανής με την ένδειξη: η μετατροπή έγινε στις 25 Φεβρουαρίου.

Πουλημένα VW πάνω στο αυτοκινητοφόρο εγκαταλείπουν το Victorville για να πάρουν το δρόμο προς τους εμπόρους VW, προκειμένου να υποστούν τις σχετικές μετατροπές.

Σε τιμή προσφοράς στον έμπορο: εσχάτως επισκευασμένο Jetta του 2013 προς πώληση για 11.990 δολάρια.

Από αυτή την τεράστια πύλη εισέρχονται, αλλά και εξέρχονται σε καθημερινή βάση πολλά VW-TDI στις εγκαταστάσεις.

Ζώντας στο συρματόπλεγμα: Ο James Lewis ζει δίπλα από 14.000 VW.

Μέσα στο «νεκροταφείο» των VW του dieselgate

92.560 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2019)

Γύρω στα 400.000 ρυπογόνα diesel έπρεπε να αποσύρει η VW στις ΗΠΑ. Τι απέγιναν αυτά; H VW βρήκε τη χρυσή τομή και πουλάει 8.000 έως 10.000 τροποποιημένα TDI σε μηναία βάση στους εμπόρους στην Αμερική. Αυτοί με τη σειρά τους τα προωθούν σε πελάτες, οι οποίοι αναζητούν αυτοκίνητα σε τιμή ευκαιρίας.

Τέσσερα και πλέον χρόνια μετά το σκάνδαλο με τα πειραγμένα λογισμικά της VW, επιχειρούμε μια αυτοψία στο Victorville της Αμερικής, σε ένα τεράστιο και καλά προστατευόμενο -όπως αποδείχθηκε- χώρο. Σε ένα χώρο, ο οποίος εκ πρώτης όψεως φαντάζει ως ένα τεράστιο νεκροταφείο αυτοκινήτων, μόνο τέτοιο δεν είναι όμως. Όχι πως δεν το ξέραμε, απλά επιβεβαιωθήκαμε.

Κατά την άφιξη μας εκεί για το σχετικό ρεπορτάζ «σκόνταψα» πάνω στον James Lewis, ένα συμπαθητικό 68χρονο συνταξιούχο, ο οποίος μένει ακριβώς δίπλα από τον τεράστιο φράχτη με το μαύρο προστατευτικό, αδυνατώντας να κατανοήσει τι σημαίνουν όλα τα αυτοκίνητα πίσω από το φράχτη, τα οποία πάνε και έρχονται, καθώς αυτά μοιάζουν σαν καινούργια, όπως μου αναφέρει σχετικά. Όταν του εξηγώ ότι αυτά είναι ρυπογόνα diesel αυτοκίνητα της Audi και της VW, των οποίων η κυκλοφορία έχει απαγορευτεί στην Αμερική, αρκείται σε ένα απλό νεύμα με το κεφάλι και αποχωρεί, χωρίς να είμναι σίγουρος ότι κατάλαβε τι εννοούσα.

Κινούμενος κατά μήκος του φράχτη με κατεύθυνση την κεντρική πύλη, διακρίνω μέσα από το φθαρμένο ανά διαστήματα πλαστικό κάποια Golf, Jetta και Q3. Κάποια από αυτά με ανοιχτά τα καπό της μηχανής, τους κάποια με ανοιχτό τον χώρο αποσκευών. Αυτοκίνητα και μόνο αυτοκίνητα, άνθρωποι πουθενά. Αυτό νόμιζα τουλάχιστον έως ότου εμφανιστεί ένα Jeep Renegade με δύο επιβάτες, οι οποίοι και με προέτρεψαν, όχι και τόσο ευγενικά είναι η αλήθεια, με χειρονομίες να συνεχίσω την πορεία μου. Από τη μισάνοιχτη πύλη διακρίνω βαριεστημένους ανθρώπους. Στην ερώτηση μου για το αν μπορώ να δω από κοντά τα αυτοκίνητα η απάντηση δεν επιδέχεται παρερμηνείας: «Ξέχασε το!»

Ανθρωποι με κίτρινα γιλέκα πηγαινοέρχονται ανάμεσα στα σταθμευμένα αυτοκίνητα και γονατίζουν κάτω από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, σαν να ψάχνουν κάτι. Δύσκολο να διακρίνει κανείς από τέτοια απόσταση. Παρατηρώ από απόσταση το αεροδρόμιο Califorina Logistics Airport, από το οποίο και μεταφέρονται αεροπορικώς, μεταξύ άλλων, τα προς τροποποίηση οχήματα. Σύμφωνα με τη Volkswagen, τα αυτοκίνητα συντηρούνται εδώ και αποκτούν μια «δεύτερη ζωή». Αυτό δεν συμβαίνει όμως μόνο εδώ, αλλά και σε άλλους 36 ακόμη παρόμοιους χώρους στις ΗΠΑ, στους οποίους «φιλοξενούνται» εκείνα τα 400.000 2λιτρα και 3λιτρα μοντέλα, τα οποία υποτίθεται πως ανακλήθηκαν λόγω του «πειραγμένου» λογισμικού τους.

Σε αυτούς τους χώρους, υπόκεινται στις σχετικές μετατροπές πριν αποσταλούν στους εμπόρους για να διοχετευθούν εν συνεχεία στους υποψήφιους αγοραστές. Στη συνέχεια της αναζήτησης μου «σκοντάφτω» στον Eric, ένα οδηγό αυτοκινητοφόρου, ο οποίος ετοιμάζεται να αναχωρήσει. Μετά κόπων και βασάνων του αποσπώ δύο κουβέντες, εννοείται πως απαγορεύονται οι φωτογραφίες. Ο Eric μου αποκαλύπτει, ότι στο χώρο υπάρχουν περί τα 14.000 αυτοκίνητα, στα οποία προστίθενται κάθε μέρα και άλλα. «Ανθρωποι δουλεύουν σε αυτά, τι ακριβώς κάνουν δεν ξέρω» τα λόγια του Eric.

Προς τι αυτή η μυστικοπάθεια; Κατόπιν της σχετικής ερώτησης στην Volkswagen πήραμε την εξής απάντηση: «Έως το τέλος Ιανουαρίου ήταν σταθμευμένα 149.788 μεταχειρισμένα οχήματα TDI. Πουλάμε τη δεδομένη στιγμή σε μηναία βάση 8.000 έως 10.000 τα οποία έχουν τροποποιηθεί υπό την τεχνική μας εποπτεία. Πέραν τούτων έχουμε ανακυκλώσει άλλα 150.000 οχήματα λόγω παλαιότητας ή επειδή η τροποποίηση αυτών δεν θα είχε νόημα λόγω της συνολικής τους κατάστασης». Αυτή ήταν η θέση της γερμανικής εταιρείας.

Η μετατροπή γίνεται γρήγορα, ενώ το λογισμικό το προμηθεύει η VW. Η ζήτηση για αυτά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι μεγάλη σύμφωνα με τον Emir, ένα Βόσνιο έμπορο, καθώς αυτά πωλούνται μεταξύ άλλων και σε online δημοπρασίες. Ενδεικτικά μας ανέφερε, ότι ένα Jetta Sportwagon του 2013 με 83.300 χλμ. κοστίζει 11.990 δολάρια.

Τι σημασία έχει αν το αυτοκίνητο καίει μετά τη μετατροπή 1 λίτρο περισσότερο και αν «έχασε» 15 ίππους από την ιπποδύναμη του; Η γερμανική εταιρεία φαίνεται ότι μετά την αρχική κατακραυγή βρήκε τον τρόπο να περιορίσει τις ζημιές της με την μετατροπή των ρυπογόνων αυτοκινήτων σε πιο «καθαρά». Είναι όμως όντως έτσι;

Mercedes
moto