Mεταχειρισμένα λάστιχα: Θα δεχτείς να φοράς τα απομεινάρια των ξένων;

Mεταχειρισμένα λάστιχα: Θα δεχτείς να φοράς τα απομεινάρια των ξένων;

5.040 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2024)

- Εισάγονται από το εξωτερικό όπου τα αλλάζουν πριν φαγωθούν πολύ
- Είναι φθηνότερα από τα καινούργια, αλλά σαν να αγοράζεις μεταχειρισμένο χαρτομάντιλο
- Βγάζουν λιγότερα χιλιόμετρα από τα καινούργια και αυτά με κακό κράτημα
- Aγνωστη η κατάσταση, η ποιότητα και η απόδοσή τους

Εισάγονται από το εξωτερικό όπου τα αλλάζουν πριν φαγωθούν πολύ

Το ερώτημα με τα μεταχειρισμένα λάστιχα είναι πάντα το ίδιο: αν ο Γερμανός τα έχει για τα σκουπίδια, εσύ θα βουτήξεις στον κάδο να τα πάρεις; Είναι όμως ακριβώς έτσι, περίπου έτσι ή καθόλου έτσι;
 
Τα λάστιχα αυτά εισάγονται κυρίως από τη Γερμανία όπου τα αλλάζουν πολύ πριν το ελάχιστο όριο του 1,6 χιλ. βάθους πέλματος. Κάποια μπορεί να έχουν μέχρι και το 80% του αρχικού βάθους πέλματος, αν και αυτά θα είναι κυρίως χιονολάστιχα, που κρατάνε περισσότερο στις χαμηλές θερμοκρασίες. Όμως, τα χιονολάστιχα δεν κάνουν για το ελληνικό κλίμα εκτός αν μένει κανείς σε ορεινή περιοχή με χιόνια, αλλιώς σε νορμάλ συνθήκες έχουν κατά πολύ χειρότερες επιδόσεις από τα θερινά ή τα all season.
 

Είναι φθηνότερα από τα καινούργια, αλλά σαν να αγοράζεις μεταχειρισμένο χαρτομάντιλο

Σε αντιθεση με άλλα μεταχειρισμένα αγαθά, τα λάστιχα είναι αναλώσιμα. Σαν να αγοράζεις μεταχειρισμένα χαρτομάντιλα επειδή ο πρώτος ιδιοκτήτης τους φυσούσε τη μύτη του μόνο σε μία άκρη. Και έτσι είναι φθηνά. Πολύ πιο φθηνά από κάθε άλλη εναλλακτική σε καινούργιο. Ισχύει επίσης το ότι υπάρχει και ένα οικολογικό όφελος από την επιμήκυνση της ζωής και χρήσης τους, αν και η μεταφορά κατά την εξαγωγή τους μάλλον το μηδενίζει (σ.σ. σκέψου πόσο ρυπαίνει μια νταλίκα για να έρθει από τη Γερμανία ως την Ελλάδα)
 

Βγάζουν λιγότερα χιλιόμετρα από τα καινούργια και αυτά με κακό κράτημα

Φυσικά, αφού είναι λάστιχα με το μισό διαθέσιμο πέλμα θα «βγάζουν» και τα μισά χιλιόμετρα. Όμως στην πράξη φαίνεται πως τα χιλιόμετρα είναι ακόμη λιγότερα από τα κατ΄ αναλογία χιλιόμετρα που τους αντιστοιχούν. Η απόδοση των ελαστικών δεν είναι γραμμική, δηλαδή δεν παραμένει ίδια με τη χρήση, αλλά πέφτει όσο το λάστιχο χάνει βάθος πέλματος και όσο παλιώνει και σκληραίνει η γόμμα. Που σημαίνει πως μπορεί να έχει ακόμη «ψωμί» το λάστιχο, αλλά να είναι «ξύλινο», ειδικά στη βροχή ή στα ελληνικά καλοκαιρινά «σαπούνια».

Aγνωστη τόσο η ποιότητα όσο και η απόδοσή τους

Μπορεί δηλαδή να βλέπει κάποιος την ευκαιρία να αγοράσει ένα λάστιχο επώνυμο, όμως αυτό που θα πάρει δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα έχει και την απόδοση που περιμένει. Από τη μία, πολλοί επιλέγουν μεταχειρισμένα με βάση τη μάρκα, αγνοώντας πως το συγκεκριμένο μοντέλο που αγοράζουν τελικά είναι χειμερινό και μάλλον ακατάλληλο για τους ελληνικούς δρόμους. Και πολλά μεταχειρισμένα είναι χειμερινά λάστιχα γιατί κρατάνε το πέλμα τους. Από την άλλη δεν ξέρεις και τι πρώτη «ζωή» είχαν αυτά τα λάστιχα, αν έχουν μπαλώματα, μάγουλα, επισκευές που δεν φαίνονται όταν έχουν τοποθετηθεί. Ακόμη χειρότερα, δεν ξέρεις ακόμη και η μάρκα και το μοντέλο που αποζητάς να αγοράσεις έστω και μεταχειρισμένο, τι απόδοση έχει όταν δεν είναι καινούργιο και πως η απόδοσή του πέφτει με τη χρήση. Όλα τα τεστ εξάλλου είναι με ολοκαίνουργιες γόμμες.
 
Εσύ όμως τι θα κάνεις; Για να γλιτώσεις σήμερα 100-200 ευρώ, θα πας να βάλεις λάστιχα που δεν κάνουν ούτε ως καινούργια για τη ζεστή Ελλάδα και που έχουν άγνωστη χρήση και φθορά; Θα δεχτείς δηλαδή να πάρεις τα απομεινάρια των ξένων;

Toyota
KIA