ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μια εικόνα… χίλιες λέξεις

Διαβάστηκε από 3776 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/6/2014

Κρατικός υπάλληλος μας ρώτησε γιατί επιμένουμε να εξαιρεθούν από το αντικίνητρο του φόρου πολυτελείας τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα όταν όλοι γνωρίζουμε ότι επίκειται να εμφανισθούν στις αγορές πολυτελή τέτοια αυτοκίνητα, που απευθύνονται σε μικρό αριθμό πελατών που διαθέτουν την οικονομική άνεση αγοράς τους. Το ερώτημα είχε σαν αφετηρία του βέβαια τη σκέψη ότι αυτοί που έχουν να πληρώσουν για να αγοράσουν τέτοια αυτοκίνητα, ας πληρώσουν και φόρο πολυτελείας.  


Η καλύτερη απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνεται από τη φωτογραφία που δημοσιεύουμε. Ένα αυτοκίνητο, όπως το εικονιζόμενο, βάρους 2 και πλέον τόνων με επιτάχυνση και τελική ταχύτητα ενός
σπορ αυτοκινήτου παρουσιάζεται επίσημα ότι καταναλώνει 3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόνο 69 γραμμάρια αερίων του θερμοκηπίου για κάθε χιλιόμετρο διαδρομής, δηλαδή τρεις φορές λιγότερο από το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο. 

Τα στοιχεία που προκύπτουν από την φωτογραφία ξεπερνάνε τα κοινωνικά κριτήρια που προκάλεσαν το ερώτημα. Ξεπερνάνε ακόμα και τον ανθρώπινο υποκρυπτόμενο φθόνο απέναντι σε αυτούς που θα μπορέσουν να το αγοράσουν, σύμφωνα με το οποίο ας υποχρεωθούν, με την ευκαιρία, να πληρώσουν και φόρο πολυτελείας υπό την έννοια μιας επιπρόσθετης εισφοράς από τους κατέχοντες προς τους μη έχοντες. 

Η φωτογραφία αυτή πρέπει να μας κάνει να σκεφθούμε ότι τα καύσιμα που εισάγουμε σαν χώρα επιβαρύνουν το εθνικό μας ισοζύγιο πληρωμών γεγονός που αφορά κατέχοντες και μη έχοντες. Τα αέρια του θερμοκηπίου που επιβαρύνουν τα κλιματικά φαινόμενα επίσης επηρεάζουν όλους μας, κατέχοντες και μη έχοντες και μάλιστα τους τελευταίους κατά πολύ εντονότερο τρόπο.
Τέλος η δυνατότητα του αυτοκινήτου να κινείται σαν ηλεκτρικό μηδενικών εκπομπών ρύπων στα αστικά κέντρα περισσότερο βοηθάει στη δημόσια υγεία τους μη κατέχοντες που πεζοπορούν επί ώρες εισπνέοντας ρύπους και μικροσωματίδια.
Η κοινή λογική λοιπόν λέει ότι, αφού δεν επιλέξαμε να ζούμε σε μια κοινωνία γενικώς μη εχόντων, με την προσδοκία ότι όλοι μας κάποια στιγμή θα πρέπει να μπορούμε να περάσουμε στους έχοντες, τότε καλό θα είναι να μεριμνήσουμε ώστε αυτοί που μπορούν να αγοράσουν ακριβά αυτοκίνητα να προτιμήσουν εκείνα που προσφέρουν τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση και που ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τα άλλα. Κάτι τέτοιο αναντίρρητα μας ωφελεί όλους πολύ περισσότερο από την εφ  άπαξ είσπραξη φόρου πολυτελείας. 

Θα πρέπει επίσης να σκεφθούμε ότι η προτίμηση των καταναλωτών σε τέτοια αυτοκίνητα θα υποχρεώσει τους αυτοκινητοβιομήχανους να επικεντρωθούν στην κατασκευή τους περιορίζοντας την παραγωγή των ενεργοβόρων συμβατικών αυτοκινήτων και πάλι προς όφελος όλων μας.
Η τεχνολογία που προσβλέπει στην εξοικονόμηση καυσίμου, στη προστασία του περιβάλλοντος και στη βελτίωση της δημόσιας υγείας πρέπει να υποστηριχτεί με κάθε δυνατό τρόπο γιατί αφορά την κοινωνία στο σύνολό της.

Διονύσιος Νέγκας –ΕΛΙΝΗΟ

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: ΕΛΙΝΗΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ανασφάλιστα & με απλήρωτα τέλη ΙΧ: Στάλθηκαν 220.000 ραβασάκια

Η ΑΑΔΕ καταργεί την υποχρεωτική εκτύπωση απόδειξης στα διόδια

Διακοπή κυκλοφορίας στην παλαιά Λεωφ. Ποσειδώνος για 2 μήνες!

Ελλάδα: Πάνω από 590.000 ευρώ τα πρόστιμα για κράνος σε 1 εβδομάδα

Αθήνα: Χειροπέδες σε 8 οδηγούς, πάνω από 11.000 αλκοτέστ σε 5 ημέρες

Λιόσια: Σύλληψη 22χρονου με smart που είχε στη διαπασών τη μουσική!

Χάος στην Αττική Οδό: Καθυστερήσεις άνω των 45 λεπτών προς Αεροδρόμιο

ΒΟΑΚ: Πώς προχωρούν τα έργα οδικής ασφάλειας στα 7 τμήματα του δρόμου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις Σήραγγες Στυλίδας λόγω έργων συντήρησης στον Α.Θ.Ε.

Η Κίνα θέλει να κυριαρχήσει στην Ευρώπη και στην αυτόνομη οδήγηση!