ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μικρή ή μεγάλη μπαταρία; Ποια η σημασία σε ένα ηλεκτρικό;

 Σχολιάστε 
1.271 Επισκέψεις στο άρθρο (8/5/2025)
Μικρή ή μεγάλη μπαταρία; Ποια η σημασία σε ένα ηλεκτρικό;
2 Φωτογραφίες »

Μικρή μπαταρία έχουν τα αυτοκίνητα πόλης και έχουν αυτονομία 400 χλμ. στην πόλη,
αυτά κοστίζουν κάτω από 20 χιλιάρικα, καίνε λίγο, φορτίζουν 3 φορές τον μήνα.
Μεγάλη μπαταρία έχουν τα οικογενειακά. Στο ταξίδι βγάζουν 400 χλμ. (600 χλμ. στην πόλη),
κοστίζουν από 35 χιλιάρικα, φορτίζουν 2 φορές τον μήνα, και αυτά καίνε ελάχιστα

autotriti team

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών μοντέλων είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας τους, η οποία συνήθως πάει και με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Μικρή μπαταρία (κάτω από 50 KWh) έχουν τα αυτοκίνητα πόλης, ενώ μεγάλη (άνω των 70 KWh) θα συναντήσουμε σε οικογενειακά και μεγαλύτερα μοντέλα. Τι ανάγκες καλύπτει το καθένα όμως και που διαφέρουν; Ας το δούμε με το παράδειγμα των Hyundai Inster και Nissan Ariya, δύο μοντέλων που είχαμε στη διάθεσή μας για το Mega Test «Electric in the City».

Τα αυτοκίνητα πόλης έχουν αυτονομία 400 χλμ. και τα φορτίζεις 3 φορές τον μήνα

Το Hyundai Inster (διαβάστε τη δοκιμή του) ήταν το μικρότερο μοντέλο του Mega Test μας, όντας ένα αυτοκίνητο πόλης με compact διαστάσεις (μήκος 3,8 μ.) και μπαταρία 49 kWh. To Inster παρά τη μικρή του μπαταρία σε συνθήκες έντονης κίνησης (χρειαστήκαμε 4 ώρες για 100 χλμ.), μπορεί να βγάλει 480 χλμ. με μία φόρτιση. Ο λόγος είναι οι μικρές ενεργειακές ανάγκες του Inster, κυρίως λόγω μικρού βάρους, με την κατανάλωση του, εντός πόλης να πέφτει ακόμα και κάτω από 10 KWh/100 χλμ.. Γενικότερα σε πιο χαλαρούς αστικούς ρυθμούς το Inster, όπως και τα περισσότερα ηλεκτρικά πόλης που έχουν μικρή μπαταρία μπορούν να βγάλουν 400 χλμ. με μία φόρτιση. Δηλαδή για κάποιον που κάνει 1.000 χλμ. το μήνα, σημαίνει πως θα το φορτίζει 3 φόρες . Από την άλλη πάντως, στο ταξίδι, ανά 200-250 χλμ. θα πρέπει να τα φορτίζετε.

Μεγάλη μπαταρία έχουν τα οικογενειακά. Στο ταξίδι βγάζουν 400 χλμ. (600 χλμ. στην πόλη)

Στο ταξίδι είναι που παίζει ρόλο η μεγάλη μπαταρία, την οποία συναντάμε συνήθως σε οικογενειακά μοντέλα, όπως το Nissan Ariya (διαβάστε τη δοκιμή του) που είχαμε στο  test μας. Το SUV της Nissan μπορεί να βγάλει μέχρι 400 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο με μία φόρτιση, σχεδόν τη διπλάσια δηλαδή σε σχέση με ένα ηλεκτρικό πόλης. Από την άλλη μέσα στην συμφόρηση της πόλης, η αυτονομία του Ariya μπορεί να φτάσει έως και τα 600 χλμ. (δηλαδή το φορτίζεις δύο φορές το μήνα), μεγαλύτερη μεν σε σχέση με ένα ηλεκτρικό πόλης που έχει μικρή μπαταρία, όχι τόσο όσο στο ταξίδι δε.

Τα ηλεκτρικά πόλης κοστίζουν κάτω από 20 χιλιάρικα, ενώ τα ηλεκτρικά με μεγάλη μπαταρία πάνω από 30-35.000

Τέλος υπάρχει και ο παράγοντας τιμή. Ένα μικρό πόλης όπως το Inster κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ, το ίδιο το Inster π.χ. ξεκινάει από 16.900 ευρώ. Τα οικογενειακά SUV από την άλλη, στις εκδόσεις με πιο μεγάλη μπαταρία ξεκινούν από τις 30-35.000 ευρώ. Πάνω-κάτω, ότι ισχύει και για τα βενζινοκίνητα μοντέλα δηλαδή, δεν αλλάζουν και πολλά.

ford
KUMHO ECSTA PS71