Πρωτότυπο μπαταρίας στερεάς καταστάσεως της BMW.

Η Fisker έχει κατοχυρώσει πατέντα για μπαταρία στερεάς κατάστασης με χρόνο φόρτισης 1 λεπτό!

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης

30.271 Επισκέψεις στο άρθρο

Ένα από τα προβλήματα των μπαταριών λιθίου είναι η ευφλεκτότητα λόγω των υγρών ηλεκτρολυτών που χρησιμοποιούν. Αυτή η ευφλεκτότητα αυξάνει και το κόστος και το μέγεθος της μπαταρίας λόγω του ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί ιδιαίτερες διατάξεις. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τους υγρούς και εύφλεκτους ηλεκτρολύτες με μεταλλικά ή κεραμικά υλικά με αποτέλεσμα η μπαταρία να είναι πολύ ασφαλέστερη. Επιπρόσθετο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι υπόσχονται 2,5 φορές περισσότερη ειδική ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και πολύ χαμηλούς χρόνους φόρτισης. Το μεγάλο μειονέκτημα προς το παρόν, είναι η μικρότερη διάρκεια ζωής από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, ωστόσο μέχρι να βγει στην παραγωγή, αυτό αναμένεται να έχει λυθεί. Κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας που ασχολούνται με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (Toyota, ΒΜW, Honda κ.α.) τις πιστεύουν πολύ και εξελίσσουν ήδη μπαταρίες του τύπου με τις πρώτες εφαρμογές να αναμένονται στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Αποτελούν τον νούμερο ένα υποψήφιο για την αντικατάσταση των μπαταριών ιόντων λιθίου. 

Ειδική ενέργεια (Wh/κιλό μπαταρίας)    ≈260
Κύκλοι φόρτισης    Λιγότεροι από των ιόντων λιθίου
Κόστος μπαταρίας/kWh (¤)    Αγνωστο
Συνήθεις χωρητικότητες (kWh)    Αγνωστο
Απαιτούμενο βάρος μπαταριών για Αθήνα-Θεσσαλονίκη (κιλά) για μέση ταχύτητα 115 χλμ/ώρα    ≈415
Απαιτούμενη χωρητικότητα για Αθήνα-Θεσσαλονίκη (kWh) για μέση ταχύτητα 115 χλμ/ώρα    ≈108

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
moto