• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Νέα απόφαση για γυρισμένα χιλιόμετρα & ΚΤΕΟ

Διαβάστηκε από 39754 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/10/2019
 

Νέα υπουργική απόφαση «παίρνει πίσω» όσα ξεκίνησαν να ισχύουν πρόσφατα για τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα που ελέγχονται στα ΚΤΕΟ της χώρας. Τέλος στη διόρθωση του μετρητή με την «ποινή» των τεκμαρτών χιλιομέτρων και στην ένδειξη σοβαρής έλλειψης.

Το μείζον ζήτημα των γυρισμένων χιλιομέτρων σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπαίνει ξανά στο τραπέζι μετά τις πληροφορίες για τη νέα υπουργική απόφαση που βρίσκεται προ των πυλών και πρόκειται να αφαιρέσει τις αυστηρές ρυθμίσεις που ίσχυαν μέχρι πρότινος. Καταρχάς θυμίζουμε πως, με την έως τώρα ισχύουσα νομοθεσία ο υπεύθυνος διωκόταν αυτεπαγγέλτως, στο δελτίο τεχνικού ελέγχου του όχηματος σημειωνόταν η ένδειξη «σοβαρή έλλειψη», ο έλεγχος στο ΚΤΕΟ «πάγωνε», ενώ για την ολοκλήρωση του ελέγχου και τη λήψη του δελτίου ΚΤΕΟ απαιτούνταν η διόρθωση του χιλιομετρητή και η προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων ώστε να προσεγγίζονται τα πραγματικά, που υπολογιζόταν ως εξής:
  • 500 χλμ./μήνα για τις μοτοσικλέτες
  • 1.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Ι.Χ.
  • 3.000 χλμ./μήνα για φορτηγά και λεωφορεία
  • 5.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Δ.Χ.
Αυτή η κίνηση μπορεί να έμοιαζε λογική για κάποιους ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών -όπως και το autotriti.gr-, δέχθηκε πλήθος παραπόνων από κατόχους αυτοκινήτων με παραποιημένα χιλιόμετρα που το διαπίστωναν στον τεχνικό έλεγχο και τα αυτοκίνητά τους επωμίζονταν δεκάδες χιλιάδες «πλασματικά» χιλιόμετρα τα οποία δεν είχαν διανύσει οι ίδιοι ρίχνοντας παράλληλα την μεταπωλητική αξία του οχήματός τους.

Εκτός αυτού, υπήρξε πλήθος εισηγήσεων από ανθρώπους του κλάδου των ΚΤΕΟ και έτσι αρχικά προχώρησε στην άρση της αυτεπάγγελτης δίωξης. Η πρόσφατη εγκύκλιος του υφυπουργού Μεταφορών ξεκαθάριζε ότι εφόσον παρατηρείται ανακολουθία στην ένδειξη του χιλιομετρητή θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση στο ΚΤΕΟ στην οποία ο ιδιοκτήτης θα δηλώνει εάν επιθυμεί ή όχι να εκκινήσουν οι διαδικασίες για τις ποινικές κυρώσεις που αφορούν στην παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση που δεν έχει περάσει 5ετία καθώς μετά τα 5 χρόνια το αδίκημα παραγράφεται. Σε άλλη περίπτωση, εάν ο ιδιοκτήτης θέλει να κυνηγήσει τον υπεύθυνο για την παραποίηση των χλμ. του αυτοκινήτου του (έμπορος, προηγούμενος ιδιοκτήτης κ.ο.κ.), το ΚΤΕΟ θα πρέπει να στείλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας την προαναφερθείσα υπεύθυνη δήλωση, μαζί με ενημερωτικό σημείωμα και αντίγραφο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, ώστε να ξεκινήσουν οι νομικές ενέργειες.

Σήμερα, όμως, έχουμε περαιτέρω εξελίξεις καθώς υπάρχει νέα υπουργική απόφαση, η οποία έχει ήδη πάρει το δρόμο προς το Εθνικό Τυπογραφείο και η σχετική εγκύκλιος καταργεί τόσο την ένδειξη της σοβαρής έλλειψης όσο και τη διόρθωση του χιλιομετρητή.

Συγκεκριμένα με τη νέα τροποποιητική υπουργική απόφαση αντικαθίσταται η «διόρθωση ένδειξης μετρητη διανυθέντων χιλιομέτρων» σε «έλεγχος ιστορικού καταγραφής μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων». Επιπλέον ορίζεται ρητά ότι «καταργείται η έκδοση βεβαίωσης διόρθωσης ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων καθώς και η διαδικασία προσθήκης τεκμαρτών χιλιομέτρων». Επίσης προβλέπεται ότι «όταν διαπιστώνεται ανακολουθία (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε χρονικά έχει αυτή συμβεί, αναγράφεται επί του δελτίου τεχνικού ελέγχου η παρατήρηση «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ../../….και ../../…» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχικών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία)».

 
Σχολιάστε την είδηση 5 σχόλια