Σχέδιο νόμου που θα αφορά το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει το φθινόπωρο το υπουργείο Μεταφορών. Ο νέος ΚΟΚ φαίνεται πως θα προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 σε 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές, την καταβολή προστίμων μέσω e-banking και τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βάση την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
Θα δοθεί έμφαση στις πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ
Σκοπός του υπουργείου είναι να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία που υπάρχει στην άσφαλτο και στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές και για αυτό θα δοθεί έμφαση στις πέντε πιο συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους σε ένα τροχαίο ατύχημα: υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης από όλους τους επιβαίνοντες, μη χρήση κράνους από οδηγό και συνοδηγό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και χρήση κινητού τηλεφώνου.
Κυρώσεις ανάλογες με το είδος της παράβασης
Ακόμη, θα γίνει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων με βάση το βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας, αλλά θα υπάρξει και διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση οχήματος με ληγμένο ΚΤΕΟ ή οχήματος που δεν λειτουργούν οι φανοί ή κυκλοφορεί με σπασμένους καθρέφτες, θα «τιμωρείται» το αυτοκίνητο με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Αντίθετα, αν υπάρχουν παραβάσεις οι οποίες αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά, οι κυρώσεις θα επιβάλλονται στον οδηγό.
Point system θα καταγράφει τις παραβάσεις κάθε οδηγού
Παράλληλα, θα καθιερωθεί το point system, μέσω του οποίου οι οδηγοί θα μπορούν να γνωρίζουν τις παραβάσεις που έχουν κάνει. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο σύστημα.