To Toyota C-HR αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover/SUV για την αιχμηρή σχεδίαση και την ανάλογη οδική του συμπεριφορά.

To Nissan Qashqai ήταν ουσιαστικά ο προπομπός των σύγχρονων μικρομεσαίων crossover/SUV.

Το Peugeot 3008 αποτελεί μια δυναμική από κάθε άποψη πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία των crossover/SUV. Έχει και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 520 λτ.

To φαρδύτερο πίσω κάθισμα προσφέρει το εντυπωσιακό Peugeot 3008.

Το Skoda Karoq έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών ανάμεσα στα mainstream μικρομεσαία crossover με 521 λτ. (χωρίς το σύστημα πίσω καθισμάτων Varioflex).

Μικρομεσαία Crossover-SUV: Στο κυνήγι της περιπέτειας μαζί με την οικογένεια

59.098 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2018)

Η Nissan έδειξε το δρόμο, όταν το 2006 τόλμησε να αντικαταστήσει την παρουσία του μικρομεσαίου χάτσμπακ Almera στη γκάμα της με το Qashqai, ένα κλασικό μικρομεσαίο crossover/SUV μοντέλο. Σήμερα τα crossover γνωρίζουν στιγμές δόξας όντας η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίων στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά. Τα μικρομεσαία crossover βασίζονται στα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα και όπως συμβαίνει στην ανάλογη αντιστοιχία μικρών-μικρών crossover έχουν αυξημένο μήκος (κοντά στα 4,4 μ.). Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε μεγαλύτερο κυρίως πορτ μπαγκάζ (τo Peugeot 3008 έχει το μεγαλύτερο), αλλά και σε περισσότερο «αέρα» για τους επιβάτες. Το αυξημένο ύψος του αμαξώματος δίνει ξεκάθαρο πλεονέκτημα στον «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών.

Τα μικρομεσαία crossover/SUV λοιπόν θα βολέψουν ακόμη περισσότερο τη μέση οικογένεια. Από την άλλη, όμως το αυξημένο ύψος δεν ευνοεί την αεροδυναμική και έτσι σε συνδυασμό με το περισσότερο βάρος (λόγω διαστάσεων) κάνει τα μικρομεσαία crossover/SUV να καίνε παραπάνω από τα συμβατικά μικρομεσαία. Το ακόμη μεγαλύτερο βάρος και οι αυξημένες τριβές κάνουν τις τετρακίνητες εκδόσεις να καίνε ακόμη περισσότερο. Το αγοραστικό κοινό δίνει και εδώ ψήφο εμπιστοσύνης στο diesel λόγω της ροπής, αλλά και της οικονομίας, που προσφέρει.

Σχεδιαστικά τα μικρομεσαία crossover/SUV ακολουθούν τη κατά κανόνα «συγκρατημένη» εικόνα των μικρομεσαίων μοντέλων στα οποία βασίζονται με τα Peugeot 3008 και Toyota C-HR να αποτελούν τις εντυπωσιακές εξαιρέσεις.

Το αυξημένο ύψος από το έδαφος και οι ανάλογες διαδρομές της ανάρτησης  κάνουν τα μικρομεσαία crossover/SUV να γέρνουν παραπάνω στις στροφές και να μην ακολουθούν απόλυτα το ρυθμό ενός αντίστοιχου μικρομεσαίου χάτσμπακ. Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει την κανόνα είναι το Toyota C-HR, που βασισμένο σε νεότερη πλατφόρμα (TNGA) από ότι το Auris, στρίβει καλύτερα και είναι πιο οδηγοκεντρικό από το τελευταίο. Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA αποτελούν τις premium προτάσεις, με το Peugeot 3008 να φλερτάρει έντονα μια θέση ανάμεσά τους.

Τα μικρομεσαία crossover είναι πιο «αλμυρά» από τα αντίστοιχα μικρομεσαία χάτσμπακ με τις τιμές για τις δικίνητες εκδόσεις βενζίνης ή πετρελαίου να είναι ανάμεσα στις 20.000-30.000 ευρώ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
citroen