Το Toyota Yaris αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στη μικρή κατηγορία με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα της καμπίνας του να αποτελούν σημεία αναφοράς.

Το Ford Fiesta, BEST CAR 2018 by AutoΤρίτη και ελληνικό Car of the Year, διαθέτει συναρπαστικά οδικά χαρακτηριστικά.

Το Citroen C3 και το Nissan Micra διαθέτουν ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιασμό στοιχείο που κάνει ένα σύγχρονο μικρό να ξεχωρίζει.

Το Citroen C3 και το Nissan Micra διαθέτουν ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιασμό στοιχείο που κάνει ένα σύγχρονο μικρό να ξεχωρίζει.

Το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό είναι πλέον ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στην μικρή κατηγορία. Το VW Polo αποτελεί σημείο αναφοράς για την ποιότητα της κατασκευής του.

Το εικονιζόμενο πορτ μπαγκάζ του SEAT Ibiza είναι το μεγαλύτερο στην μικρή κατηγορία με 355 λτ. μαζί με το «αδελφό» VW Polo.

Η σύγχρονη τάση στα μικρά απαιτεί 3κύλινδρους κινητήρες turbo 1,0-1,2 λτ. Εδώ ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1,0 Ecoboost της Ford, που δίνει μέχρι 140 άλογα!

Πλέον όλα τα μοντέλα στη μικρή κατηγορία έχουν οθόνες αφής για τον έλεγχο των συστημάτων infotainment, αλλά και κάποιων βασικών λειτουργιών. Εδώ η εντυπωσιακή οθόνη του νέου Ford Fiesta.

Το Renault Clio έχει το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία των μικρών φτάνοντας στα 4.062 χλστ. αρκετά πάνω από το μέσο όρο των 4.002 χλστ. Όπως και το Nissan Micra έχει κρυμμένες τις χειρολαβές των πίσω θυρών δίνοντας την εντύπωση 3θυρου.

Το Toyota Yaris είναι το μοναδικό μικρό που προσφέρεται και σε high-tech υβριδική έκδοση.

Το Yaris προσφέρει «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών ο οποίος αντιστοιχεί σε μοντέλο της μεγαλύτερης (μικρομεσαίας) κατηγορίας. Έχει και το μεγαλύτερο πλάτος, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας.

Το Honda Jazz έχει χαρακτηριστικά μικρού πολυχρηστικού όντας ίσως το πιο ευρύχωρο μοντέλο της κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι κορυφαίος και μεγαλύτερος ακόμη και από μοντέλα της επόμενης κατηγορίας.

Το Honda Jazz έχει χαρακτηριστικά μικρού πολυχρηστικού όντας ίσως το πιο ευρύχωρο μοντέλο της κατηγορίας. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι κορυφαίος και μεγαλύτερος ακόμη και από μοντέλα της επόμενης κατηγορίας.

Μικρά: Μεγάλωσαν καλύπτοντας και μια μικρή οικογένεια

59.064 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2018)

Τα μικρά (κατηγορία B) αυτοκίνητα κάποτε αποτελούσαν επιλογές για το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει κυρίως λόγω της αύξησης των διαστάσεων τους, αλλά και της εξελικτικής διαδικασίας. Τα μικρά, τα περισσότερα από τα οποία προσφέρονται τόσο σε νεανική 3θυρη, όσο και πρακτική 5θυρη έκδοση, έχουν πλέον μεγαλώσει αισθητά και το μήκος τους γυροφέρνει τα 4 μέτρα με το Clio να έχει το μεγαλύτερο (4.062 χλστ.). Σαν αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη αύξηση των μεταξονίων, τα μικρά προσφέρουν χώρους, που μπορούν να καλύψουν όχι απλά ένα νέο ζευγάρι, αλλά και ένα τουλάχιστον παιδί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Toyota Yaris η ευρυχωρία της καμπίνας του οποίου μπορεί να συγκριθεί με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Μεγαλύτερο μήκος σημαίνει και δυνατότητα για μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με τον μέσο όρο της πλέον να είναι στα 300 λτ. δίνοντας την δυνατότητα για μεταφορά αποσκευών ακόμη για μια μικρή απόδραση. Οι αυξημένες διαστάσεις, αλλά και η δυνατότητα για αξιοπρεπή ταξίδια των «μικρών», έκανε τους κατασκευαστές να τα εξοπλίζουν πλέον με κινητήρες βενζίνης με 100+ άλογα. Επίσης  όλα σχεδόν τα μικρά έχουν και diesel επιλογή με το Yaris να είναι το μόνο και υβριδικό. Πλέον το αγοραστικό κοινό δείχνει προτίμηση στη βενζίνη με τους 3κύλινδρους turbo κινητήρες στα 1,0-1,2 λτ. να αποτελούν προτάσεις, που συνδυάζουν δύναμη, αλλά και οικονομία καυσίμου.

Τα μικρά έχουν αναβαθμιστεί και ποιοτικά με τα περισσότερα μοντέλα να έχουν μαλακό πλαστικό στο ταμπλό (το VW Polo είναι η πιο ποιοτική πρόταση), ενώ τεχνολογικά λίγα έχουν να ζηλέψουν από μεγαλύτερα μοντέλα στοιχεία που γίνεται έκδηλο από οθόνες αφής (εδώ πλέον έχουν και τα μίνι) για τον χειρισμό των συστημάτων infotainment μέχρι εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και μάλιστα στον στάνταρ εξοπλισμό.

Δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο, χωρίς να χάνουν το πλεονέκτημα των compact διαστάσεων για χρήση στον αστικό κλοιό. Σχεδιαστικά τα μικρά θέλοντας να τραβήξουν την προσοχή είναι μοντέρνα σχεδιασμένα με τα Citroen C3 και Nissan Micra να αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα. Το εύρος τιμών για ένα σύγχρονο mainstream μοντέλο της μικρής κατηγορίας είναι 12.000-14.000 ευρώ. Για premium επιλογές, όπως το Audi A1, το Μini και το DS3 οι τιμές είναι αισθητά υψηλότερες, όπως φυσικά και για τις «καυτές» περιπτώσεις των μικρών GTi. 

Δεν είναι τυχαίο που τα μικρά αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα μιας και παρά το compact μέγεθος διαθέτουν επαρκείς χώρους και μπορούν να κινηθούν άνετα και με ασφάλεια και εκτός πόλης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
moto