Το Ford Ecosport ανανεώθηκε πρόσφατα και αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των μικρών crossover. Πλέον προσφέρεται και σε έκδοση 4Χ4.

Το Peugeot 2008 αποτελεί μια από τις πιο κομψές προτάσεις στην κατηγορία των μικρών crossover.

Iδιαίτερα πρακτικό είναι στην καθημερινότητα το Renault Captur, το οποίο διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα.

Το Honda HR-V τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρών crossover μιας και το μήκος του φτάνει τα 4.293 χλστ.

Το HR-V με 470 λτ. έχει και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας.

Εδώ βλέπετε το συρόμενο πίσω κάθισμα του Citroen C3 Aircross, που απογειώνει την πρακτικότητα του μικρού γαλλικού crossover μιας και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 410 – 520 λτ. ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες. Ανάλογο σύστημα έχει το Renault Captur (377-455 λτ.) και το Opel Crossland (410-520 λτ.)

To Audi Q2 είναι μια premium πρόταση στην κατηγορία και το εσωτερικό του διαθέτει ανάλογα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Το Kia Soul εκτός από κορυφαίο «αέρα» για τα κεφάλια έχει και το μεγαλύτερο πίσω πλάτος στην κατηγορία βολεύοντας πιο άνετα έναν τρίτο επιβάτη.

Το Kia Stonic είναι μια από τις πιο φρέσκες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών crossover.

To Citroen C3 Aircross διαθέτει ξεχωριστό στυλ και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Το Opel Crossland έχει compact διαστάσεις και ευρυχωρία σαν του Astra.

Μικρά Crossover-SUV: Η νέα τρέλα των κατασκευαστών

59.062 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2018)

Βασισμένα στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη μικρών μοντέλων, τα μικρά crossover/SUV είναι η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Η κατηγορία αυτή παρουσιάζει ραγδαία αύξηση του μεριδίου της στην αγορά και συνέβαλε ώστε τα crossover/SUV συνολικά να πάρουν τα πανευρωπαϊκά ηνία στις πωλήσεις. Τα μικρά crossover/SUV έχουν γίνει δημοφιλή χάρη στο συνδυασμό compact διαστάσεων και υιοθέτηση χαρακτηριστικών, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η πανοραμική θέση οδήγησης. Το μήκος τους είναι στα 4,2 μ. λίγο παραπάνω από τα συμβατικά μικρά. Αυτό οφείλεται στο ότι επειδή τα μοντέλα αυτά λατρεύονται από τους χομπίστες και τους εραστές της light περιπέτειας επιβάλλεται να έχουν μεγαλύτερο (συγκριτικά με τα μικρά αδέρφια τους) χώρο αποσκευών. Το Honda HR-V έχει τα πρωτεία με 470 λτ., τιμή μεγαλύτερη ακόμη και από ένα μικρομεσαίο μοντέλο. Μοντέλα όπως το Renault Captur ή το Citroen C3 Aircross προσφέρουν συρόμενο πίσω κάθισμα, που απογειώνει την πρακτικότητα.

Το παραπάνω μήκος όμως προσφέρει και χώρους επιβατών, που αγγίζουν αυτούς των μικρομεσαίων μοντέλων. Με τιμή μικρομεσαίου παίρνει λοιπόν κανείς ένα compact crossover/SUV το οποίο προσφέρει ανάλογη ευρυχωρία συνοδευόμενη από ευελιξία στην πόλη και για μπόνους την αυξημένη απόσταση, την υψηλή θέση οδήγησης και την δυνατότητα για light περιπέτεια. Αρκετά μοντέλα προσφέρουν και 4Χ4 επιλογή, που έχει σαφώς πλεονέκτημα σε εκτός δρόμου περιηγήσεις ή κίνηση σε χιονισμένα, γεμάτα λάσπη ή βρεγμένα τερέν. 

Aπό την άλλη, τα  4X2 crossover δεν ξεχωρίζουν από τα τετρακίνητα SUV, τη στιγμή που στοιχίζουν αρκετά φθηνότερα, δεν επηρεάζονται από τα κινούμενα μέρη της τετρακίνησης και άρα προσφέρoυν καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση… Καταλαβαίνει κανείς γιατί τα μικρά crossover/SUV απειλούν στα ίσια την ύπαρξη των κλασσικών μικρομεσαίων μοντέλων. Λόγω αυξημένου βάρους τα μικρά τζιπάκια είναι συνήθως λίγο πιο ισχυρά από τα μικρά μοντέλα στα οποία βασίζονται, ενώ το αγοραστικό κοινό λόγω ροπής και χαμηλής κατανάλωσης προτιμά τα diesel. Oι turbo κινητήρες βενζίνης ξεκινούν από μόλις 0,9 λτ. (Renault Captur), ενώ τα 1.000άρι φτάνουν και τα 140 άλογα (Ford Ecosport). Οι τιμές για τα mainstream μοντέλα κυμαίνονται από 16.500 μέχρι και 25.000 ευρώ ανάλογα το μοντέλο και φυσικά την ύπαρξη ή όχι τετρακίνησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
moto