Κινητήρες-Κιβώτια: Από 1,3 λτ. με έως και πάνω από 400 PS

    31.392 Επισκέψεις στο άρθρο (18/4/2018)

    Σε ότι αφορά τους κινητήρες, για αρχή η A-Class διαθέτει δύο νέους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από τις σημερινές μονάδες. Στη βάση των νέων μηχανικών συνόλων βρίσκεται ο νέος βενζινοκινητήρας αλουμινίου M282 και για πρώτη φορά προσφερθεί σε μια έκδοση 1.332 κ.εκ. ισχύος 163 ίππων με 250 Nm ροπής και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (Cylinder Cutoff). Αυτή γίνεται μεταξύ 1.250 και 3.800 σ.α.λ. και ανάλογα με την απαίτηση ισχύος, κατά την οποία παύει η λειτουργία του δεύτερου και του τρίτου κυλίνδρου, με τους υπόλοιπους δύο να λειτουργούν με υψηλότερα φορτία.

    Συμφώνα με τη Mercedes τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι οι μικρές του διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και η υψηλή στατική και δυναμική ακαμψία, ενώ διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα Wastegate. Τέλος μια ακόμα καινοτομία του συγκεκριμένου κινητήρα είναι οι κυλινδροκεφαλές σε σχήμα «Δ», οι οποίες είναι πιο λεπτές και αρκετά ελαφρύτερες από τις παραδοσιακές κυκλικές. Οδηγώντας τη νέα Α-Class με αυτό το μοτέρ εντυπωσιαστήκαμε από τη δύναμη και τη λειτουργία του.Σε καμία περίπτωση δεν δείχνει τον χαμηλό του κυβισμό πέραν της κατανάλωσης, αφού τραβάει από χαμηλά και είναι γεμάτος παντού δείχνοντας και την ισχυρή απόδοσή του. Η χροιά του και πάλι σε υψηλές στροφές θυμίζει αντίστοιχο σύνολο πολύ ψηλότερου κυβισμού, ενώ τέλος συνδυάζεται ιδανικά με το νέο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας. Πάνω από αυτόν βρίσκεται ο 2,0 λίτρων βενζινοκινητήρας M260 με απόδοση 224 ίππων και 350 Nm ροπής, ο οποίος αποτελεί εξέλιξη του προκατόχου του, όντας πιο αποδοτικός. Το μπλοκ του είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με την Mercedes να εφαρμόζει στους κυλίνδρους ένα σοφιστικέ σχεδιασμό σε σχήμα κώνου, ο οποίος συνεισφέρει σε μειωμένες τριβές. 

    Περνώντας στα ντίζελ σύνολα συναντούμε τον OM608 turbo πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λτ. με ισχύ 116 ίππων και 265 Nm ροπής. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η φίρμα, το νέο αυτό σύνολο είναι πιο αποδοτικό σε σχέση με το σύνολο που αντικαθιστά, παράγει λιγότερους ρύπους και διαθέτει πιο ήσυχη λειτουργία. Αργότερα θα προστεθούν και άλλοι κινητήρες στη γκάμα σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercedes φτάνοντας βέβαια μέχρι τις κορυφαίες εκδόσεις AMG (2 τέτοιες θα διαθέτει η νέα A-Class) με απόδοση που θα ξεπερνάει στην κορυφαία έκδοση τους 400 ίππους.

    Η γκάμα των κινητήρων θα συνδυάζεται με δύο κιβώτια ταχυτήτων. Στις χειροκίνητες εκδόσεις θα συναντήσουμε ένα έξι σχέσεων, ενώ σε κάποιες εκδόσεις το «παρών» δηλώνει  και το εξελιγμένο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) της γερμανικής φίρμας, καθώς και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η Mercedes υπόσχεται πως για το 0-100 χλμ./ώρα η νέα A-Class χρειάζεται 8,0 δλ. στην βενζινοκίνητη έκδοση των 163 ίππων και 6,2 σε αυτή των 350. Αντίστοιχα η κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,6 και 6,0 λτ./100 χλμ. Η μοναδική diesel έκδοση είναι προσανατολισμένη προς την οικονομία, κάτι που επιβεβαιώνεται τόσο από τα 4,1 λτ./100 χλμ. καυσίμου που απαιτεί, όσο και από τα 10,5 δλ. που χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Mercedes
    test center