Πρωταθλητής κατανάλωσης στα μικρά, με διαφορά από τον δεύτερο, είναι το υβριδικό Toyota Yaris με κατανάλωση 4,5 λτ./ 100 χλμ.

To Renault Clio με τον 1,5 dCi κινητήρα της Renault με κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. είναι το οικονομικότερο από όλα τα μοντέλα που έχουμε μετρήσει.

Το VW Polo 1,0 TSI 90 ίππων με κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλ. είναι το πιο οικονομικό αποκλειστικά βενζινοκίνητο μοντέλο.

Μικρά μοντέλα: Με μέσο όρο τα 5 και 6 λτ./100 χλμ. για βενζίνη και diesel αντίστοιχα

162.725 Επισκέψεις στο άρθρο

Είναι με διαφορά η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, με το μερίδιο της φέτος (μέχρι και τον Ιούλιο) να βρίσκεται στο 37,7% των συνολικών ταξινομήσεων με 22.140 μονάδες. Αναμφισβήτητα η μεγάλη εξέλιξη των μικρών μοντέλων τα έχουν μετατρέψει σε ολοκληρωμένες λύσεις, ενώ προσθέστε δε, πως σε όλα αυτά διατηρούν και χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου. 

Συγκεκριμένα έχουμε μετρήσει την πραγματική κατανάλωση 57 μοντέλων, 36 βενζίνης και 21 diesel, με τα αποτελέσματα να δείχνουν πως τα βενζινοκίνητα μοντέλα απαιτούν περίπου 6 λτ./100 χλμ. και τα αντίστοιχα πετρελαίου περίπου 1 λίτρο λιγότερο. 

Το τελευταίο στοιχείο μάλιστα δηλαδή η μικρή απόκλιση στην κατανάλωση των δύο καυσίμων, σε συνδυασμό με τις εκπομπές ρύπων, κάνει ασύμφορη την εξέλιξη των μικρών πετρελαιοκινητήρων, οι οποίοι έχουν ακόμα νόημα μόνο αν κάνετε πάνω από 20-25.000 χιλιόμετρα ετησίως και αυτά εκτός πόλης.

Πρωταθλητές τα Toyota Yaris, VW Polo και Renault Clio
Στις μετρήσεις μας λοιπόν από τα βενζινοκίνητα μοντέλα το πιο οικονομικό, με διαφορά από το δεύτερο, είναι το υβριδικό Toyota Yaris, που χάρη στο συνδυασμό βενζινοκινητήρα και μπαταριών καταφέρνει να καταναλώνει μόλις 4,5 λτ. βενζίνης κάθε 100 χλμ. Συγχρόνως το μικρό της Toyota αποτελεί εδώ και χρόνια το best seller της ελληνικής αγοράς, τίτλο που σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα θα διατηρήσει και φέτος. Στα αποκλειστικά βενζινοκίνητα το λιγότερο απαιτητικό σε καύσιμο στην πράξη είναι το VW Polo 1,0 TSI 90 ίππων με κατανάλωση 5,1 λτ. και ακολουθεί το Suzuki Swift με τον 1.000άρη Boosterjet κινητήρα των 112 ίππων που καίει 5,3 λτ./100 χλμ.

Όσον αφορά στα diesel μοντέλα εκεί η πρώτη θέση ανήκει στο Clio με τον 1,5 dCi κινητήρα της Renault να απαιτεί 4,3 λτ./100 χλμ., γεγονός που το κατατάσσει το οικονομικότερο από όλα τα μοντέλα που έχουμε μετρήσει (πλην των ηλεκτρικών και διπλού καυσίμου). Αρκετά κοντά σε κατανάλωση και το Opel Corsa (νο. 3 σε πωλήσεις), το Peugeot 208 (νο.4 σε πωλήσεις) και το Toyota Yaris με 4,4, 4,5 και 4,6 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. Τέλος το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της κατηγορίας, το Nissan Micra καίει 6,4 λτ. βενζίνης (0,9 λτ. TCe) και 5,4 λτ. πετρελαίου (1,5 dCi) αντίστοιχα ανά 100 χλμ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ELASTIKA 2024
moto