• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε γίνονται... στο δρόμο και ανταποκρίνονται περισσότερο στις σύγχρονες συνθήκες κίνησης. Ό,τι δηλαδή ισχύει από 1 Σεπτεμβρίου 2017...

Η μέση κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης. Εμείς στο AutoΤρίτη προσομειώνουμε έναν μέσο τυπικό οδηγό.

Οι μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε γίνονται... στο δρόμο και ανταποκρίνονται περισσότερο στις σύγχρονες συνθήκες κίνησης. Ό,τι δηλαδή ισχύει από 1 Σεπτεμβρίου 2017...

Πραγματικές καταναλώσεις 280 μοντέλων

Διαβάστηκε από 49987 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/10/2017

Ξεχάστε τις εργοστασιακές καταναλώσεις! Πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανακοινώνουν τις καταναλώσεις των οχημάτων τους βάσει πραγματικών συνθηκών οδήγησης και όχι σε συνθήκες εργαστηρίου. Εμείς σας παρουσιάζουμε το αρχείο μας, με τις πραγματικές καταναλώσεις 280 μοντέλων για να ξέρετε τι πραγματικά ισχύει για τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

 
Η κατανάλωση θα είναι το επόμενο μεγάλο θέμα της αυτοκίνησης που θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα. Ο λόγος; Πλέον οι κατασκευαστές για να μπορούν να ομολογκάρουν τα νέα τους μοντέλα και να πάρουν έγκριση τύπου (σ.σ. πρακτικά να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο), θα πρέπει να κάνουν τις μετρήσεις κατανάλωσης, καθώς και εκπομπών ρύπων με βάση πραγματικές συνθήκες, «δρόμου» δηλαδή και όχι σε εργαστηριακά περιβάλλοντα. Αυτό προφανώς σημαίνει πως τα αποτελέσματα που θα ανακοινώνονται πλέον, θα είναι ασφαλώς αυξημένα σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Εξάλλου γνωρίζετε και εσείς πολύ καλά πως ουδέποτε είδατε στο trip computer τα νούμερα της κατανάλωσης που ανακοίνωνε η φίρμα του αυτοκινήτου σας. ΓιΆ αυτό και εμείς φροντίζουμε να πραγματοποιούμε τις δικές μας μετρήσεις που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ο παλιός τρόπος μέτρησης κατανάλωσης (NEDC)
Μέχρι τώρα οι μετρήσεις της κατανάλωσης γινόντουσαν βάσει κύκλου NEDC (New European Driving Circle) και πραγματοποιούνταν  από τις ίδιες τις εταιρείες σε εργαστήρια. Με απλά λόγια οι μετρήσεις γίνονται ανεξέλεγκτα και κατά το δοκούν, με τα αποτελέσματα να έχουν αξία μόνο ως μέσο σύγκρισης μεταξύ των μοντέλων. Αλλωστε ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές οι οποίοι ακολουθούν αυτές τις τυποποιημένες μετρήσεις παραδέχονται πως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο σύγκρισης. Η τυποποιημένη μέτρηση της κατανάλωσης κατά NEDC την οποία ακολουθούν οι κατασκευαστές διαφέρει από την πραγματικότητα. Όχι μόνο λόγω του ότι οι μετρήσεις κατά NEDC γίνονται σε εργαστηριακές συνθήκες και υπάρχουν «παραθυράκια» που μπορούν να ακολουθηθούν για να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και επειδή η ίδια η μέτρηση εξομοιώνει οδηγικές συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος NEDC τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1997, έχει διάρκεια 20 λεπτών ενώ η μέση ταχύτητα δοκιμής του είναι τα 33,6 χλμ./ώρα, νούμερο υψηλότερο από το σημερινό (η μέση ταχύτητα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι από 25 έως 30 χλμ./ώρα). Όσον αφορά στα παραθυράκια που υπάρχουν; Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική μπορούν να μπουν χαρτοταινίες στις ενώσεις ή στη μάσκα, να χρησιμοποιηθούν λιπαντικά χαμηλής τριβής, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών, να γίνουν οι μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και ου τω καθεξής. 

Μετρήσεις πραγματικής κατανάλωσης σε 280 μοντέλα
Έτσι λοιπόν στις δοκιμές των μοντέλων που πραγματοποιούμε πέρα από τις επιδόσεις, έχουμε καθιερώσει και μια δική μας μέτρηση κατανάλωσης στην οποία προσπαθούμε να εξομοιώσουμε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και ακολουθούμε μια τυποποιημένη διαδικασία, την οποία μπορείτε να διαβάσετε στις επόμενες σελίδες. Έτσι σε κάθε δοκιμή ενός μοντέλου ανακοινώνουμε και μια μέση πραγματική κατανάλωση, η οποία όπως έχει αποδειχθεί είναι εξαιρετικά αξιόπιστη και ανταποκρίνεται στην ελληνική πραγματικότητα. Φυσικά μην ξεχνάμε πως σημαντικό ρόλο παίζει και το οδηγικό μας στυλ, αφού για παράδειγμα οι συνεχείς αυξομειώσεις της ταχύτητας και η επιθετική οδήγηση ανεβάζουν κατακόρυφα την κατανάλωση. 

Καλωσορίζοντας τον νέο τρόπο (WLTP)
Αρχικά να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worlwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), σύμφωνα με τον οποίο γίνονται πλέον οι μετρήσεις κατανάλωσης, αλλά και εκπομπών ρύπων. Ο WLTP σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με δεδομένα πραγματικής οδήγησης, συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε 4 φάσεις, η καθεμιά από τις οποίες αφορά διαφορετική μέση ταχύτητα, χαμηλή, μέση, υψηλή και εξαιρετικά υψηλή και λαμβάνει χώρα στο δρόμο: Κάθε φάση λοιπόν περιλαμβάνει διάφορες συνθήκες οδήγησης, στάσεις και εκκινήσεις, φρεναρίσματα και επιτάχυνση. Για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, κάθε διαφορετικό κινητήρα σύνολο δοκιμάζεται με τον κύκλο WLTP για να διαπιστωθούν οι χαμηλότερες και υψηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμο, σε κάθε έκδοση του αυτοκινήτου.

Από Σεπτέμβρη σε ισχύ 
Ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP που αναφέραμε παραπάνω, τέθηκε σε εφαρμογή για όλα τα νέα μοντέλα από τον Σεπτέμβριο του 2017 και θεωρείται απαραίτητος, ώστε ένα νέο μοντέλο να λάβει έγκριση κυκλοφορίας στην Ε.Ε. Παράλληλα όσα μοντέλα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν έχουν περιθώριο ενός έτους, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018, ώστε να ανακοινώσουν τις νέες μετρήσεις κατανάλωσης.
Μοναδική εξαίρεση σε αυτό θα αποτελέσουν τα μοντέλα που πρόκειται να αντικατασταθούν άμεσα, τα οποία θα μπορέσουν να διαθέσουν το υπάρχον στοκ εκείνης της στιγμής μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019.

Πως γίνεται η μέτρηση μας;
Στην τυποποιημένη μέτρηση που διεξάγουμε στον τόπο των μετρήσεων των επιδόσεων εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομειώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι στα πλαίσια του κύκλου αυτού κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας... πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει… πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε... κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (επί πέντε φορές). Μετά ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξο-μειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα. Στο τέλος βάζουμε στο παιχνίδι και κίνηση σε ανοικτό δρόμο (π.χ. Λεωφόρος Κηφισού, Παραλιακή) κινούμενοι για 3 χλμ, με σταθερή ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Ακολουθεί και άλλο σετ μετρήσεων για κατανάλωση στην εθνική με 80,100,120 και 140 χλμ./ώρα (3 σετ και εύρεση του μέσου όρου) για να προκύψουν μέσα από αυτή τη διαδικασία στοιχεία, όπως η ελάχιστη κατανάλωση, αλλά και η ταχύτητα κίνησης με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. (ή 6,0 λτ./100 χλμ. για τα crossover), μια μέτρηση που καθιέρωσε το ΑutoΤρίτη.

Συνεπώς έχουμε καταφέρει και δημιουργήσει μια τεράστια βάση δεδομένων με τις πραγματικές καταναλώσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Stavros

    Κάτοχος Toyota Auris από το 2013 με πραγματική μέση κατανάλωση 4.3 lt/100km και όχι 5.4 lt/110km που αναφέρεται στο άρθρο.

      44
  • Code

    Μπραβο για την προσπαθεια! Με την σειρα μου και'γω να πω οτι οι μετρησεις ειναι πραγματικες (πρωην κατοχος Panda 1.3 MTJ και κατοχος Juke 1.5dci). Να τονισω μονο στους αναγνωστες οτι ειναι πραγματικες καταναλωσεις και οχι πραγματικες-οικονομικες γι'αυτο ισως σε καποιους σας φαινονται τσιμπημενες. Ας πουμε το Panda το ειχα φτασει και 3.9-4.0 αλλα ημουν ενα βημα πριν τον ψυχιατρο, δεν μπορω να οδηγω ετσι. Το ιδιο και με το Juke τωρα, το εχω παει 4.8-4.9 αλλα θα πρεπει να χτυπησω 2 Ζαναξ για να το καταφερω ξανα. Ελπιζω να βοηθησα.

      16
  • GiorisFullThrottle

    t@kis ολα καλα κ σωστα αυτα που εγραψες,το μονο λαθος ειναι οτι οταν πλησιαζουμε στο φαναρι καλυτερα να χουμε ταχυτητα μεσα για μεγαλυτερη οικονομια κ οχι νεκρα

      11
  • t@kis

    Stavros, μου φαίνεται απίθανο να καίς 4,3 με Toyota auris. Είναι υβριδικό; Γιατί σε αυτά υπάρχει μεγαλύτερη απόκλιση στην πραγματική από την εργοστασιακή. Αν προσέξεις θα δείσ ότι και η ίδια η Toyota δίνει στα μοντέλα της μεγαλύτερη εργοστασιακή κατανάλωση από αντιλστοιχου μεγέθους και βάρους ευρωπαϊκά, άρα μεγαλύτερη θα είναι και η πραγματική.

      7
  • pan

    Να πω και εγώ πως σωστές και αντικειμενικές τις βρίσκω τις μετρήσεις !!!Έχω το Cactus bluhdi 100 και όντως δεν ξεπερνάει τα 4.8-5 λιτ/100χλμ χωρίς να κάνεις οικονομία και να το σκέφτεσαι!!!!Αλλά φίλος με Yaris καίει 5λιτ/100χλμ, πως εσύ ρε φίλε Stayros καίς 4,3 με μεγαλύτερο και βαρύτερο όχημα της ίδια Μάρκας!!!!????Εκτός αν μετράς την κατανάλωση στις κατηφόρες!!!!

      5
  • Φίλιππος

    Πόλη σωστές οι μετρήσεις σας! Έχω PANDA 4x4 1.3MTJ 3 μήνες τώρα κάπου στα 6.2lt/100km βγάζω. Με εξαιρετική προσπάθεια στους άδειους δρόμους του Αυγούστου έπεσα σε ένα ντεπόζιτο στα 5.6lt/100km, αλλά στο ταξίδι ψηλοφορτωμένος με βαρύ πόδι 7.5+

      5
  • t@kis

    Ομολογώ ότι οι μετρήσεις που αναφέρονται είναι πραγματικές! Ομως πρέπει να λάβουμε υπ όψιν τις συνθήκες που οδηγείται ένα όχημα, τον τρόπο οδήγησης και να προσπαθήσουμε όσο και αν αυτό είναι αγχωτικό να ακούμε τις υποδείξεις του οχήματος. Οταν δηλαδή ζητάει αλλαγή ταχύτητας να αλάζουμε έγγαιρα! Τα σύγχρονα οχήματα έχουν συνήθως εκτός από τα βελάκια και χρωματική ειδοποίηση π.χ κόκινο πράσινο! Το δικό μου όχημα (diesel)δίνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,7 λίτρα. Η πραγματική βάσει της μέτρησης που παρουσιάζεται εδώ αναφέρεται σε 5,3. Θα μου πείτε μεγάλη διαφορά! Οχι δεν είναι Στην πράξη με διάφορους τρόπους οδήγησής μου βλέπω πραγματική κατανάλωση με διακύμανση από 4,2 έως 5,5. Η διακύμανση είναι ανλογα με τον τρόπο οδήγησης-τον δρόμο (ανηφορικά κλπ) τις συνθήκες οδήγησης π.χ με βροχή αέρα κλπ. Είναι λοιπόν λογικό το 5,3, όσο αντίστοιχη είναι και η εργοστασιακή μέτρηση σε συνθήκες εργαστηρίου. Αρα λοιπόν μπορούμε να πετύχουμε να έρθουμε πολύ κοντά στην εργοστασιακή και να συνηθίσουμε στον οικονομικό τον τρόπο οδήγησης! Π.χ βάζουμε νεκρά από μακριά στο φανάρι, επιταχύνουμε σταδιακά, σβήνουμε τον κινητήρα σε πολύωρη αναμονή ή ενεργοποιούμε το start stop και βασικό είναι να αλάζουμε έγκαιρα ταχύτητα. Ειδικά στα diesel δεν χρειάζεται να ανεβάσει στροφές για αλλαγή αφού τραβάνε από χαμηλά! Και μην ξεχνάμε ότι όπως συνηθίσει να οδηγάει κάποιος έτσι θα συνεχίσει για όλη του την ζωή!!!

      5
  • t@kis

    GiorisFullThrottle Δεν είναι φίλε λάθος, όταν το φανάρι ανάψει κόκκινο τότε βάζουμε νεκρά και αφήνουμε το αυτοκίνητο να κυλήσει μέχρι να ακινητοποιηλσουμε με το φρένο στο σημείο του φαναριού, ακόμα και στις οδηγίες των αυτοκινηλτων αναφέρεται μάλον άλλο πράγμα εννοείς εσύ

      3
  • t@kis

    Νικος, 7,6 λίτρα είναι σε κάθε περίπτωση πολλά για το χιλιαράκι kia, η εργοστασιακή είναι αν δεν κάνω λάθος 4,2. Ίσως να μην έχει στρώσει ακόμα ή να μην ήταν αντικειμενική η μέτρηση.(πχ σε άσχημο δρόμο κλπ) Αν το μετρήσεις σε καλή διαδρομή-ες με 2 το πολύ άτομα μέσα αέρα κανονικό στα λάστιχα και καλές καιρικές συνθήκες χωρίς aircontition, θα σου καίει 5,5 έως 6 περίπου, τώρα αν είναι καινούργιο μπορεί να καίει τόσο μέχρι να στρώσει (να πάει 5.000 χλμ)

      2
  • t@kis

    Κωστας, Πιστεύω όλοι ενοούν μια μέση κατανάλωση που θα περιέχει και κίνηση στην πόλη και εκτός πόλεως κλπ. Αν ενοείς μια συγκεκριμένη διαδρομή, πατώντας λίγο το γκάζι σε ευθεία,δεν λέει τίποτα αυτό. Εγώ αν πρόσεξες γράφω ότι το δικό μου (crossover) και δεν γράφω καν ποιό είναι για να μην νομιστεί ότι το διαφημίζω, γράφω ότι καίει από 4,3 έως 5,5 αν το ζορίσεις ( η δε εργοστασιακή μέση είναι 3,7) δηλαδή μέσο όρο γύρω στα 5 λίτρα Απλά είπα ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν καίει τόσο λίγο, αφού και η εργοστασιακή του τιμή κατανάλωσης είναι μεγαλύτερη από άλλα οχήματα ίδιας κατηγορίας 4,8 και 3,7 στο υβριδικό. Αρα δεν μπορεί μέσο όρο να καίει 4,3! Ακόμα και το υβριδικό να είναι θα καίει γύρω στα 5 τουλάχιστον.

      2
  • Κων/νος

    Πράγματι,αγαπητοί μου, οι καταναλώσεις είναι σωστές.Στο δικό μου Qashqai 1.5 και στα 22.500 χλμ. που έχω κάνει η κατανάλωση είναι 5.8 λίτρα .

      2
  • Κωστας

    T@kis εχεις δικιο οσον αφορα την μικτη καταναλωση (γιαυτο διευκρινησα σε ταξιδι). Εντος αστικου κυκλου ειναι σχεδον αδυνατο να πεσεις κατω απο 6lt. Εδω το υβριδικο και δεν παει κατω απο 4,5 lt. Δεν ξερω η νεα γενια υβριδικων τι κανει βεβαια,οπου λογω TNGA,εχει αλλη αρχη λειτουργιας (κυρια κινηση η ηλεκτρικη εως τα 60χλμ).

      1
  • t@kis

    Νικος, οπωσδήποτε στην ανηφόρα καις περισσότερη βενζίνη, όμως αντίστοιχα στην...κατηφόρα λιγότερη(απλά βρίσκεις το μέσο όρο) Σημειώνεις τα χιλιόμετρα φουλαρισμένο και στο επόμενο φουλάρισμα βλέπεις πόσα λίτρα έκαψες σε πόσα χιλιόμετρα! Αυτός είναι ο πιό απλός τρόπος! Τώρα βέβαια στην επαρχία είναι λίγο μεγαλύτερη η κατανάλωση! Λόγω στροφών κλπ Αλλά και εκεί έχει κάποιο καλό δρόμο για να τεστάρεις! Πάντως παίζει ρόλο και ο τρόπος οδήγησης που θα συνιθήσεις. Αλλοι οδηγούν με τέρμα τα γκάζια στα φανάρια και άλοι πετυχαίνουν οικονομία στην βενζίνη οδηγώντας όπως οι ταξιτζήδες Όταν δεν βιάζομαι προτιμώ την οδήγηση των ταξιτζήδων!

      1
  • ioakou

    Πραγματικά συγχαρητήρια για το άρθρο!! Εγώ μόλις αγόρασα ένα seat ibiza (1.000 - 95ps) και η κατανάλωση με δυσκολία πέφτει κάτω από το 6.0 l/100. Μου ήταν παράξενο το πως γίνεται τόσο έντονη διαφορά με τις μετρήσεις την ίδια στιγμή που προσπαθούσα να έχω χαμηλές καταναλώσεις (διότι αλλιώς τα 8.0-9.0 l/100 τα έχει για πρωινό!). Πολύ σημαντική έρευνα!

      1
  • Petros

    κάτοχος του suzuki baleno 1.0 μέση κατανάλωση με περισσότερη μετακίνηση μέσα στην πόλη 5,5 λίτρα

      1
  • GiorisFullThrottle

    Φοβερη δουλεια πραγματικα!!!Πλεον ειναι ολα συγκεντρωμενα κ βοηθαει πολυ.Εχω καποιες ενστασεις σχετικα με τη καταναλωση σε καποια αυτοκινητα αλλα δε μιλαω για τρελες διαφορες,περιπου στο μισο λιτρο.Σιγουρα παιζουν ρολο αρκετοι παραγοντες οπως τους αναφερετε κ σεις οποτε μια μικρη αποκλιση ειναι λογικο να υπαρχει.

      1
  • Nikos Lamia

    H αλήθεια είναι πως το οδηγάω λίγο καιρό. Τώρα το πήραμε, μέχρι τώρα οδηγούσα Nissan Almera και αγροτικό το Mitsubishi L200 που δεν καταλαβαίναν από ανηφοριές και βάρη. Τώρα προσπαθώ να το συνηθίσω και κυρίως να καταλάβω ότι έχω 1000αράκι στο τιμόνι άρα θέλει λίγο παραπάνω πάτημα το γκάζι και όταν πάει υπόστροφα δεν δίνει με την καμία. Είναι και που σε αρκετές ανηφοριές η δευτέρα πάει τσίτα αλλά η τρίτη είναι σαν μπουκωμένη άρα θέλει λίγο παραπάνω γκάζι για να πάρει χιλιόμετρα, αλλιώς η λύση είναι πιο αργά και υπομονετικά!

     
  • Nikos Lamia

    Θα ήθελα να διευκρινίσετε τι τύπου βενζίνη χρησιμοποιήθηκε (95άρα, 100άρα;). και θα ήθελα να έβλεπα κ μια δοκιμασία σε ανηφόρες (έστω και με κλίση 5%). Ειδικά για τα mini, μικρά-μεσαία οι διαφορές θα είναι μεγάλες! Εδώ στην πόλη μου τη Λαμία το ΚΙΑ picanto το έχω στα 7,6 λίτρα ανά 100 χλμ γτ είναι πόλη με ανηφόρες (πιο πολλά μαρσαρίσματα) με 95άρα αμόλυβδη.

     
  • Κωστας

    T@kis το Auris με τον D4D φτανει και τα 4lt αν δεν το πατας σε ταξιδι. Εγω εχω το auris 1.6 του 2007. Εντως πολης παιζω απο 7,5 εως 8,3 και εκτος απο 6,4 εως 7,5.

     
  • Iordanis

    Κατοχος toyota chr υβριδικο εχω να πω πως 5.2 καταναλωση σε ταξιδι ειναι αρκετα οικονομικο κ ευκοκο στην οδηγηση κ ειμαι παρα πολυ ευχαρηστημενος.στην πολη δε τα νουμερα ειναι 2 λιτρα κατω

     
  • Tasos

    Κάτοχος Mercedes C180 08 μοντ κατανάλωση μέσα στη πόλη κάτω από 9 lt με τπτα στα Γιάννενα που πήγα 6,4 φυσικά άμα βαραινε πολύ το πόδι σου εύκολα πήγαινες στα 8 με 8,5lt.