• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε γίνονται... στο δρόμο και ανταποκρίνονται περισσότερο στις σύγχρονες συνθήκες κίνησης. Ό,τι δηλαδή ισχύει από 1 Σεπτεμβρίου 2017...

Η μέση κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης. Εμείς στο AutoΤρίτη προσομειώνουμε έναν μέσο τυπικό οδηγό.

Οι μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε γίνονται... στο δρόμο και ανταποκρίνονται περισσότερο στις σύγχρονες συνθήκες κίνησης. Ό,τι δηλαδή ισχύει από 1 Σεπτεμβρίου 2017...

Πραγματικές καταναλώσεις 280 μοντέλων

Διαβάστηκε από 83950 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/1/2018

Ξεχάστε τις εργοστασιακές καταναλώσεις! Δείτε τις αληθινές και όχι τις μούφα που ανακοινώνονται, για 280 μοντέλα. Ποια καίνε λιγότερο και ποια σε... «καίνε»;

 
Η κατανάλωση θα είναι το επόμενο μεγάλο θέμα της αυτοκίνησης που θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα. Ο λόγος; Πλέον οι κατασκευαστές για να μπορούν να ομολογκάρουν τα νέα τους μοντέλα και να πάρουν έγκριση τύπου (σ.σ. πρακτικά να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο), θα πρέπει να κάνουν τις μετρήσεις κατανάλωσης, καθώς και εκπομπών ρύπων με βάση πραγματικές συνθήκες, «δρόμου» δηλαδή και όχι σε εργαστηριακά περιβάλλοντα. Αυτό προφανώς σημαίνει πως τα αποτελέσματα που θα ανακοινώνονται πλέον, θα είναι ασφαλώς αυξημένα σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Εξάλλου γνωρίζετε και εσείς πολύ καλά πως ουδέποτε είδατε στο trip computer τα νούμερα της κατανάλωσης που ανακοίνωνε η φίρμα του αυτοκινήτου σας. ΓιΆ αυτό και εμείς φροντίζουμε να πραγματοποιούμε τις δικές μας μετρήσεις που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ο παλιός τρόπος μέτρησης κατανάλωσης (NEDC)
Μέχρι τώρα οι μετρήσεις της κατανάλωσης γινόντουσαν βάσει κύκλου NEDC (New European Driving Circle) και πραγματοποιούνταν  από τις ίδιες τις εταιρείες σε εργαστήρια. Με απλά λόγια οι μετρήσεις γίνονται ανεξέλεγκτα και κατά το δοκούν, με τα αποτελέσματα να έχουν αξία μόνο ως μέσο σύγκρισης μεταξύ των μοντέλων. Αλλωστε ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές οι οποίοι ακολουθούν αυτές τις τυποποιημένες μετρήσεις παραδέχονται πως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο σύγκρισης. Η τυποποιημένη μέτρηση της κατανάλωσης κατά NEDC την οποία ακολουθούν οι κατασκευαστές διαφέρει από την πραγματικότητα. Όχι μόνο λόγω του ότι οι μετρήσεις κατά NEDC γίνονται σε εργαστηριακές συνθήκες και υπάρχουν «παραθυράκια» που μπορούν να ακολουθηθούν για να μειωθεί η κατανάλωση, αλλά και επειδή η ίδια η μέτρηση εξομοιώνει οδηγικές συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ενδεικτικό είναι πως ο κύκλος NEDC τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1997, έχει διάρκεια 20 λεπτών ενώ η μέση ταχύτητα δοκιμής του είναι τα 33,6 χλμ./ώρα, νούμερο υψηλότερο από το σημερινό (η μέση ταχύτητα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είναι από 25 έως 30 χλμ./ώρα). Όσον αφορά στα παραθυράκια που υπάρχουν; Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική μπορούν να μπουν χαρτοταινίες στις ενώσεις ή στη μάσκα, να χρησιμοποιηθούν λιπαντικά χαμηλής τριβής, να αυξηθεί η πίεση των ελαστικών, να γίνουν οι μετρήσεις σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και ου τω καθεξής. 

Μετρήσεις πραγματικής κατανάλωσης σε 280 μοντέλα
Έτσι λοιπόν στις δοκιμές των μοντέλων που πραγματοποιούμε πέρα από τις επιδόσεις, έχουμε καθιερώσει και μια δική μας μέτρηση κατανάλωσης στην οποία προσπαθούμε να εξομοιώσουμε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και ακολουθούμε μια τυποποιημένη διαδικασία, την οποία μπορείτε να διαβάσετε στις επόμενες σελίδες. Έτσι σε κάθε δοκιμή ενός μοντέλου ανακοινώνουμε και μια μέση πραγματική κατανάλωση, η οποία όπως έχει αποδειχθεί είναι εξαιρετικά αξιόπιστη και ανταποκρίνεται στην ελληνική πραγματικότητα. Φυσικά μην ξεχνάμε πως σημαντικό ρόλο παίζει και το οδηγικό μας στυλ, αφού για παράδειγμα οι συνεχείς αυξομειώσεις της ταχύτητας και η επιθετική οδήγηση ανεβάζουν κατακόρυφα την κατανάλωση. 

Καλωσορίζοντας τον νέο τρόπο (WLTP)
Αρχικά να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worlwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), σύμφωνα με τον οποίο γίνονται πλέον οι μετρήσεις κατανάλωσης, αλλά και εκπομπών ρύπων. Ο WLTP σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με δεδομένα πραγματικής οδήγησης, συγκεντρωμένα από όλο τον κόσμο. Επομένως, αντιπροσωπεύει καλύτερα τα καθημερινά προφίλ οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε 4 φάσεις, η καθεμιά από τις οποίες αφορά διαφορετική μέση ταχύτητα, χαμηλή, μέση, υψηλή και εξαιρετικά υψηλή και λαμβάνει χώρα στο δρόμο: Κάθε φάση λοιπόν περιλαμβάνει διάφορες συνθήκες οδήγησης, στάσεις και εκκινήσεις, φρεναρίσματα και επιτάχυνση. Για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, κάθε διαφορετικό κινητήρα σύνολο δοκιμάζεται με τον κύκλο WLTP για να διαπιστωθούν οι χαμηλότερες και υψηλότερες απαιτήσεις σε καύσιμο, σε κάθε έκδοση του αυτοκινήτου.

Από Σεπτέμβρη σε ισχύ 
Ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP που αναφέραμε παραπάνω, τέθηκε σε εφαρμογή για όλα τα νέα μοντέλα από τον Σεπτέμβριο του 2017 και θεωρείται απαραίτητος, ώστε ένα νέο μοντέλο να λάβει έγκριση κυκλοφορίας στην Ε.Ε. Παράλληλα όσα μοντέλα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν έχουν περιθώριο ενός έτους, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018, ώστε να ανακοινώσουν τις νέες μετρήσεις κατανάλωσης.
Μοναδική εξαίρεση σε αυτό θα αποτελέσουν τα μοντέλα που πρόκειται να αντικατασταθούν άμεσα, τα οποία θα μπορέσουν να διαθέσουν το υπάρχον στοκ εκείνης της στιγμής μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019.

Πως γίνεται η μέτρηση μας;
Στην τυποποιημένη μέτρηση που διεξάγουμε στον τόπο των μετρήσεων των επιδόσεων εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομειώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι στα πλαίσια του κύκλου αυτού κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας... πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει… πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε... κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (επί πέντε φορές). Μετά ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξο-μειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρα. Στο τέλος βάζουμε στο παιχνίδι και κίνηση σε ανοικτό δρόμο (π.χ. Λεωφόρος Κηφισού, Παραλιακή) κινούμενοι για 3 χλμ, με σταθερή ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Ακολουθεί και άλλο σετ μετρήσεων για κατανάλωση στην εθνική με 80,100,120 και 140 χλμ./ώρα (3 σετ και εύρεση του μέσου όρου) για να προκύψουν μέσα από αυτή τη διαδικασία στοιχεία, όπως η ελάχιστη κατανάλωση, αλλά και η ταχύτητα κίνησης με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. (ή 6,0 λτ./100 χλμ. για τα crossover), μια μέτρηση που καθιέρωσε το ΑutoΤρίτη.

Συνεπώς έχουμε καταφέρει και δημιουργήσει μια τεράστια βάση δεδομένων με τις πραγματικές καταναλώσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • pas

    Οι πραγματικες καταναλωσεις ειναι σχετικες.Οι δικες σας δινουν μια εικονα κοντα στην πραγματικοτητα αλλα παιζουν πολλα ρολο οπως το φορτιο,οι καιρικες συνθηκες,η συντηρηση του αυτοκινητου,το ποσο βαρυ δεξι ποδι εχει ο καθενας,σε τι δρομους γινονται τα χλμ(πολη,επαρχια) κ.α. Εδω και 4 χρονια εχω το I20 1.1 CRDI και ποτε δεν ξεπερασα σε πραγματικα νουμερα τα 5 λιτρα.Το καλοκαιρι ειμαι στα 4,2 με 4,5 και το χειμωνα στα 4,7 με 5.Βεβαια η πλειοψηφια των χλμ ειναι επαρχιακα και τα 120 τα περναω ελαχιστες φορες.Οποτε ολα ειναι σχετικα.Επισης φιλος πωλητης με υπηρεσιακο αυτοκινητο megane 1.5dci με ηπια οδηγηση και αρκετα ταξιδια με ταχυτητα 130-140 σπανια βλεπει πανω απο 5 λιτρα.

      9
  • Dimitris

    Smart Forfour 0,9T 90ps με οδήγηση καθαρά εντός πόλης κάτω από 9λτ./100χλμ δε μου έχει πέσει! Το καλοκαίρι με κλιματισμό μπορεί να φτάσει και στα 12 λίτρα!

      3
  • Stavros

    Τα υβριδικά θέλουν "προπόνηση" για να μάθει κάποιος να οδηγεί γρήγορα και με μικρή κατανάλωση. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι βγάζουν καταναλώσεις μεγαλύτερες από αυτές που επιτυγχάνει ο κάτοχος.

      3

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα