Οι πρώτες δοκιμές συστημάτων υποβοήθησης του Euro NCAP
1.754 Επισκέψεις στο άρθρο (2/10/2020)
Tελικά, πόσο εξελιγμένα είναι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με τα οποία εξοπλίζονται τα καινούρια μοντέλα που βλέπουμε στους δρόμους; O Euro NCAP έκανε τις δοκιμές του σε 10 από αυτά και ανακοίνωσε την βαθμολογία τους.
Tα αποτελέσματα της νέας αξιολόγησης που διενήργησε για τις τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης έκανε γνωστά ο Euro NCAP. Το νέο πρόγραμμα δοκιμών του Euro NCAP με την ονομασία Assisted Driving αξιολογεί συστήματα που μοιράζονται τον έλεγχο του οχήματος με τον οδηγό, ο οποίος εξακολουθεί να έχει όλη την ευθύνη. Τα εν λόγω συστήματα βοηθούν στην ανίχνευση εμποδίων και κινδύνων, καθώς και στην αντιμετώπισή τους, αναβαθμίζοντας τη συνολική οδηγική εμπειρία.
Τo νέο τεστ αξιολόγησης του Euro NCAP εστιάζεται σε δύο κύριους τομείς: Την ικανότητα υποβοήθησης, εξετάζοντας την ισορροπία μεταξύ των τεχνικών ικανοτήτων του συστήματος (Vehicle Assistance) και το κατά πόσο αυτό διατηρεί τον οδηγό σε εγρήγορση (Driver Engagement)και τον τομέα Safety Backup, σε ποιο βαθμό δηλαδή το αυτοκίνητο προσφέρει δίχτυ ασφαλείας σε κρίσιμες καταστάσεις. Κάθε αυτοκίνητο λαμβάνει μία από τις τέσσερις παρακάτω βαθμολογίες από 1 έως 4 αστέρια: Εntry (Βάση), Μέτρια, Καλή και Πολύ καλή.
Τρία αυτοκίνητα στην κατηγορία premium - η Mercedes-Benz GLE, η BMW Σειρά 3 και το Audi Q8 – πέτυχαν την κορυφαία βαθμολογία με 4 αστέρια επιτυγχάνοντας μια καλή ισορροπία μεταξύ προσφοράς υψηλού επιπέδου συστημάτων υποβοήθησης και καταφέρνοντας παράλληλα να διατηρήσουν την προσοχή του οδηγού στον δρόμο. Παρέχουν επίσης ένα καλό σύστημα υποβοήθησης σε περιπτώσεις επικείμενης σύγκρουσης και εξοπλίζονται με συστήματα που αντιδρούν εάν καταλάβουν πως ο οδηγός δεν βρίσκεται σε θέση να οδηγήσει.
Με 3 αστέρια βαθμολογήθηκε το νέο Ford Kuga, αποδεικνύοντας ότι καλά, ισορροπημένα και προηγμένα συστήματα είναι επίσης διαθέσιμα σε κύρια οχήματα μεσαίας κατηγορίας.
Το Volkswagen Passat, το Nissan Juke και το Volvo V60 βαθμολογήθηκαν με 2 αστέρια όπως επίσης και το Tesla Model 3. Ο πρωτοπόρος ρόλος της Tesla στην ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης αντικατοπτρίζεται στις κορυφαίες βαθμολογίες που λαμβάνει στην υποβοήθηση οδήγησης, ωστόσο, το σύστημα "Αutopilot" δεν έχει στην φαρέτρα του καμία λειτουργία για να διατηρήσει την προσοχή του οδηγού στον δρόμο. Μάλιστα, ο Euro NCAP χαρακτηρίζει το σύστημα Autopilot «περισσότερο αυταρχικό παρά συνεργατικό» θέλοντας να αναδείξει πως το σύστημα δεν λαμβάνει υπόψη του κατά πόσο ο οδηγός έχει την προσοχή του στην δρόμο. Σαν αποτέλεσμα, η επίδοση του Model 3 στον τομέα Driver Engagement και λαμβάνει μόνο 2 αστέρια.
Τέλος, τα Renault Clio και Peugeot 2008 βαθμολογήθηκαν με 1 αστέρι. Τα δύο αυτά μοντέλα δεν προσφέρουν υψηλής τεχνολογίας συστήματα αλλά παρέχουν «τα απαραίτητα», διασφαλίζοντας όμως ότι ο οδηγός θα κρατήσει την προσοχή του στο τι συμβαίνει στον δρόμο σε κάθε περίπτωση και συνθήκη.