
Τι άποψη έχετε για τις οθόνες αφής στα αυτοκίνητα και πόσο τις θέλετε στο δικό σας;
Οθόνες αφής αντί για κουμπιά στην καμπίνα: Λογική εξέλιξη ή περιττή τεχνολογία;
4.944 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2014)
Αν μάθαμε να ακουμπάμε μία οθόνη για να λειτουργήσουμε μία συσκευή, μήπως είναι καιρός να περάσει αυτή η τεχνολογία και στο αυτοκίνητο;
autotriti team
Με τις τεχνολογίες αφής να έχουν γίνει φθηνές αλλά και δημοφιλείς, δε θα μπορούσε το αυτοκίνητο να μην πλησιάσει και ενσωματώσει συνήθειες που ήδη έχουμε αποκτήσει. Οι κατασκευαστές επενδύουν εκατομμύρια για να σφυγμομετρούν τις απαιτήσεις, τις ανάγκες αλλά και τις ορέξεις του κοινού ώστε να δουν τι θα «βάλουν» στα αυτοκίνητά τους.
Και η οθόνη αφής έχει τώρα την τιμητική της. Γενικότερα η οθόνη δεσπόζει εκεί που παλιότερα είχαμε όργανα αναλογικά. Το νέο Audi TT λανσάρεται κατευθείαν με μία τεράστια οθόνη στον πίνακα οργάνων που αντικαθιστά ότι ξέραμε να βρίσκεται σε αυτή τη θέση.
Τεχνολογίες που έρχονται πλέον από τα πολύ ακριβά στα αυτοκίνητα που επιλέγουν οι περισσότεροι. Η οθόνη αφής επιτρέπει στους κατασκευαστές να επανασχεδιάσουν, ή, όπως λένε, να ξαναλανσάρουν την καμπίνα των αυτοκινήτων. Δηλαδή να αναθεωρήσουν ότι ξέραμε μέχρι σήμερα και να δώσουν τις ίδιες λειτουργίες σε ένα «πακέτο» που θυμίζει πλέον τις άλλες μας νέες συνήθειες: τα κινητά, και τα τάμπλετ.
Είναι όμως καλύτερα; Είναι οι οθόνες αφής για χρήση σε αυτοκίνητο; Σίγουρα δείχνουν υπέροχες και τα σαλόνια που τις ενσωματώνουν, όπως αυτά που είδαμε στην Audi, τη Mercedes, την Hyundai και άλλους, είναι καταπληκτικά. Από εργονομία όμως;
Η βασική διαφορά στη λειτουργία όταν είσαι στο αυτοκίνητο, έχει να κάνει με το ότι συχνά δεν κοιτάς που πατάς. Μέχρι τώρα δίναμε πόντους στην εργονομία ενός κατασκευαστή, όταν τα κουμπία μπορούσε να τα «μαντέψει» ο οδηγός χωρίς να τα κοιτάζει, αν είχαν δηλαδή μία λακκουβίτσα, ή άλλο αισθητό τρόπο, αρκετά μεγάλο μέγεθος για να μην τα «ψάχνεις» και σαφή αίσθηση ότι πατήθηκαν.
Με τις οθόνες αφής αυτό δεν είναι τόσο εφικτό. Όποιος έχει χρησιμοποιήσει κινητό αφής ξέρει. Τα «κουμπιά» δεν είναι περιορισμένα στο χώρο τους και χρειάζεται σίγουρα να κοιτάξεις που βάζεις το δάχτυλό σου. Δεν υπάρχει καμία συναίσθηση του τι κάνεις αν δε δεις.
Πως είναι δυνατόν μία τεχνολογία που απευθύνεται σε συσκευές που είναι σχεδιασμένες να απαιτούν την πλήρη προσοχή σου να περάσουν στο αυτοκίνητο όπου η προσοχή σου πρέπει να είναι στο δρόμο;
Τι λέτε λοιπόν; Πως βλέπετε το μέλλον της καμπίνας του αυτοκίνητου όπως φάνηκε στη Γενεύη; Τι άποψη έχετε για τις οθόνες αφής στα αυτοκίνητα και πόσο τις θέλετε στο δικό σας;
Μόλις πήρα αυτοκίνητο με κουμπιά (focus) και όχι οθόνη αφής και ανακοινώθηκε λίγο διάστημα μετά το facelift του με οθόνη αφής. Απο ομορφιά δεν συζητάμε η αφής είναι πανέμορφη. Τώρα αναφορικά με την ασφάλεια είτε κουμπιά είτε αφής, όταν θέλουμε να πατήσουμε κάτι αυτό το κάνουμε όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αλλίως χρησιμοποιούμε τα χειριστήρια που είναι στο τιμόνι.
Κακη εως κακιστη η αντικατασταση των χειριστηριων απο μια οθονη, θα θελω να αναψω το καλοριφερ εν κινησει και θα πρεπει δηλαδη να σταματησω η να βρω φαναρι γιατι δεν γινεται και να οδηγω και να κοιτω μια οθονη.. Θα θελω να αλλαξω σταθμο στο ραδιο και θα πρεπει παλι να κοιταζω την οθονη..Καλες κηδειες θα εχουμε!
Τελείως περιττή πολυτέλεια για μένα!
Κουμπιά και πάλι κουμπιά! Και μάλιστα να έχουν θετική αίσθηση και να κάνουν κλικ! Τα μενού και οι οθόνες αφής είναι καλές μόνο για πρόσβαση σε ορισμένες παραμέτρους που δεν χρειάζεται να αλλάζουν συχνά. Ούτε οι φωνητικές αλλαγές είναι λύση, εκτός από το κινητό τηλέφωνο.
Τα κουμπιά, πέρα από το feedback που προσφέρουν ότι η εντολή δόθηκε, μπορούν να ανιχνευτούν με τα δάκτυλα χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, με την προυπόθεση ότι έχουν προσεγμένη εργονομία και κατάλληλο μέγεθος.
Το θετικότερο πάντως με τα κουμπιά, είναι ότι αναγκάζουν τους κατασκευαστές να περιορίσουν τις επιλογές "εντολών" που μπορούν να δοθούν στις πραγματικά απαραίτητες, ώστε να μην υπερφορτώνεται ο οδηγός.
Επίσης, οι "αναλογικές" αλλαγές τιμών (πχ ένταση ήχου στο ηχοσύστημα, θερμοκρασία χώρου κλπ), είναι καλύτερο να παραμείνουν σε περιστροφικά κουμπιά και όχι σε πλήκτρα. Τέλος, όχι υπερβολές με τα κουμπιά στο τιμόνι!
Ωραία τα καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς. Θα αγοράζονται με τον τόνο από την Κινά θα κερδίσουν εκατομμύρια οι κατασκευαστές αυτοκίνητων από την μείωση του κόστους παράγωγης και μόλις χαλάσουν θα περιμένουν στην γωνία.
Υ.Γ Σε αυτό το site http://toyotaclub.forumup.gr/ ένας κάτοχος AURIS 1.6 Dual VVTi 124hp ζήτησε το στεγνωτικό δαχτυλίδι της βάσης κεραίας και του πουλάνε την βάση στην Toyota 260€ με έκπτωση αλλιώς 330€. Τι να λέμε τώρα. Ελπίζω να δημοσιευθεί το σχόλιο και να μην πνίγει.
Πολύ ωραία η έκθεση της Γενεύης, αλλά ας είμαστε πραγματιστές.Το καλύτερο είναι να υπάρχει η συνδυαστική τεχνολογία, και κουμπιά και οθόνη αφής.Στα της ασφάλειας πρέπει να προέχει η ασφάλεια και ειδικά στο όχημα.Στα υπόλοιπα μπορούμε να ωραιοποιήσουμε τα πάντα, ανάλογα με την ευαρέσκεια των ιδιοκτητών.
Θέλω οθόνη αφής, αλλά όχι μόνη της.
Όπως λέτε και εσείς, όταν οδηγείς δεν πρέπει να αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο ούτε για μια στιγμή. Επομένως η εφαρμογή των οθονών αφής, θα αυξήσει τα τροχαία δυστυχήματα. Ακόμη όσο προχωράει η τεχνολογία και αυξάνουν τα όργανα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά, στο αυτοκίνητο, τόσο πιο ευαίσθητα γίνονται και τόσο πιο εύκολα παθαίνουν βλάβες. Αυτό φαίνεται πιό άμεσα στα ραδιοcd των αυτοκινήτων μας, όπου χαλάνε πολύ συχνά. Άλλο κουμπί πατάς και άλλο βγαίνει. Π.χ. πατάς την ένταση του ήχου και αλλάζει η συχνότητα.