Γίνεται να «παίζουν» ζημιάρικες μάρκες στα ηλεκτρικά;

14.106 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2020)

Πόση σημασία έχουν οι προκαταλήψεις μας απέναντι σε κάθε μάρκα, όταν πλέον μιλάμε για ηλεκτρικά;


Τα γερμανικά βγάζουν ακριβές ζημιές, τα γαλλικά χαλάνε συχνά, τα ιταλικά σε αφήνουν στο δρόμο, τα γιαπωνέζικα δεν έχουν ποιότητα και τα κορεάτικα είναι φτηνά. Αλήθεια, όλες αυτές οι προκαταλήψεις του παρελθόντος που ακούμε κυρίως από τους «παλιούς» και μας κρατάνε μακριά από καταπληκτικά αυτοκίνητα, θα μας κρατήσουν μακριά και όταν μιλάμε για ηλεκτρικά;
 
Τι σχέση έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ένα συμβατικό; Πόση μηχανολογική συγγένεια έχουν όταν όλο το σύστημα παραγωγής ισχύος και μετάδοσης είναι τελείως διαφορετικό; Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μεταμορφώνουν μόνο το τοπίο σε ότι έχει σχέση με τον τρόπο που κινούνται τα αυτοκίνητα, αλλά και με τον τρόπο που βλέπουμε τις μάρκες που τα παράγουν.
 
Τα τελευταία 100 χρόνια, οι μάρκες έχουν αποκτήσει την ιστορία τους, έχουν κατακτήσει την αξία τους, έχουν όμως φορτωθεί και με διάφορες προκαταλήψεις που είτε δίκαια είτε άδικα, τις επηρεάζουν έως ένα βαθμό.
 
Για πολύ κόσμο αυτές οι προκαταλήψεις είναι τόσο έντονες που τους κρατάνε μακριά από μια μάρκα ή ακόμη μια ολόκληρη αυτοκινητοβιομηχανία μιας χώρας. Όμως πόση σημασία έχουν όλα αυτά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Όταν ολόκληρος ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας κάνει επανεκκίνηση, είναι δυνατόν εμείς να περιγράφουμε τις μάρκες με τέτοια κλισέ και ιστορίες γιΆ αγρίους;
 
Νομίζει κανείς πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που έχει στο κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης μόλις πέντε κινούμενα μέρη, όταν ένα συμβατικό έχει σχεδόν 1000, μπορεί να πάσχει από τα ίδια «κουσούρια» επειδή είναι της ίδιας μάρκας;
 
Μπορεί κανείς να λέει πως επειδή το 1981 η Alfasud έμενε από ντιστριμπιτέρ, καλό είναι να μην αγοράζεις ιταλικό ηλεκτροκίνητο όχημα γιατί «τα ιταλικά έχουν πρόβλημα στα ηλεκτρικά»;  Μπορεί κανείς να εξισώσει την αξιοπιστία του DSG πρώτης γενιάς με ένα σύστημα μετάδοσης που δεν έχει ούτε μία βίδα κοινή, και να πει πως τα ηλεκτρικά VW «θα μένουν από κιβώτιο»; Δεν μπορεί.
 
Μήπως λοιπόν είναι ώρα, αν μέχρι τώρα δεν το κάναμε, να ξεκολλήσουμε από τα κλισέ, γιατί τα ηλεκτρικά μοντέλα απλά δεν έχουν καμία σχέση με ότι άλλο ξέραμε μέχρι σήμερα; Ή μήπως θα κουβαλάμε όλες τις φήμες για τεχνολογίες 100 ετών και τα επόμενα 100 χρόνια; Τι λέτε; Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε και εσείς με λευκή κόλλα χαρτί;

Toyota
test center