• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αν μια λέξη είναι αρκετή για να περιγράψει το νέο look του Mazda MX-5 αυτή είναι το «sexy». Με το RF ειδικά, χρειάζεσαι προστασία για το… μάτι.

Τι κοινό μπορεί να ένα έχει μια μικρή προσθιοκίνητη φωτοβολίδα όπως το Ford Fiesta ST με ένα «ανοιχτό», πισωκίνητο, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όπως το Mazda MX-5;

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του νέου MX-5.

Ξεχωριστό στην παραμικρή του λεπτομέρεια το Mazda MX-5. Ειδικά η ψαγμένη έκδοση RF, που δίνει χαρακτηριστικά Targa μοντέλου, κυριολεκτικά τα… «σπάει».

Ζουμ στις λεπτομέρειες του Ford Fiesta ST.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του Ford Fiesta ST.

Ζουμ στις λεπτομέρειες του Ford Fiesta ST.

Χαρακτηριστικές σπορτίφ λεπτόμερειες και λογότυπα κάνουν την αισθητική διαφορά στο πιο «καυτό» Ford Fiesta. Το SΤ έχει 200 άλογα και επιταχύνει σαν δαιμονισμένο!

Παραλληλη δοκιμή: Ford Fiesta ST & Mazda MX-5 RF

Διαβάστηκε από 54124 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/7/2019
 

Ευτυχισμένος έτσι και αλλιώς: Δεν μπορείς να αγοράσεις την ευτυχία, αλλά μπορείς να αγοράσεις ένα εκρηκτικό Ford Fiesta ST ή ένα συναρπαστικό Mazda MX-5, τα οποία είναι πολύ κοντά σε αυτή. Την οδηγική τουλάχιστον...


Τι κοινό μπορεί να ένα έχει μια μικρή προσθιοκίνητη φωτοβολίδα όπως το Ford Fiesta ST με ένα «ανοιχτό», πισωκίνητο, διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όπως το Mazda MX-5; Εκ πρώτης όψεως καμία για αυτό και οι σελίδες που ακολουθούν δεν είναι ένα τυπικό συγκριτικό. Πως θα μπορούσε άλλωστε; Είναι περισσότερο μια διαδικασία συγκέντρωσης απολαυστικών οδηγικών εμπειριών από δύο εντελώς διαφορετικά σε φιλοσοφία και υλοποίηση μοντέλα, που έχουν όμως σχετικά προσιτές τιμές κτήσης και κοινό στόχο: Την οδηγική απόλαυση.

Βγάζει μάτι το Mazda MX-5
Το Mazda MX-5 δεν είναι απλά ένα ακόμα διθέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο. Είναι  θρύλος, ετών 30 . Είναι το μοντέλο, που με την πρώτη του γενιά το 1989 έδωσε ξανά πνοή στην ιδέα του προσιτού διθέσιου roadster.

Σήμερα υφίσταται η 4η γενιά του, την οποία μπορούμε να χαρούμε στην Ελλάδα χάρη στην νέα εποχή Mazda, που ξεκίνησε με την αντιπροσώπευση της ξεχωριστής ιαπωνικής φίρμας από τον Όμιλο Συγγελίδη. Το μοντέλο της δοκιμής είναι η ανανεωμένη εκδοχή της τρέχουσας γενιάς, που δεν έχει αλλάξει τίποτα σχεδιαστικά, έχει όμως αναβαθμιστεί σε τεχνολογίες. Από την αρχή όμως το MX-5 ND έχει αποκτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία τηλεσκοπικό τιμόνι. Α, και έκδοση RF, σαν αυτή που βλέπεις στις φωτογραφίες με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, αλλά σταθερές πίσω κολώνες με το τελικό αποτέλεσμα ουσιαστικά να είναι μια έκδοση Targa. Αν μια λέξη είναι αρκετή για να περιγράψει το νέο look του MX-5 αυτή είναι το «sexy». Με το RF ειδικά, χρειάζεσαι προστασία για το… μάτι.

Το λιλιπούτειο σπορ μοντέλο (με 3.915 χλστ. είναι πιο «μαζεμένο» ακόμη και από το αρχέτυπο του 1989) είναι και δύο σε ένα! Με κλειστή την οροφή έχει τις τέλειες αναλογίες για ένα μικρό κουπέ: Τονισμένα πίσω καπούλια, έντονοι ώμοι και χαμηλό, μακρύ καπό, στοιχεία που δικαιώνουν απόλυτα τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo», η οποία σε ελεύθερη μετάφραση αποτυπώνει τη στιγμή που το αρπακτικό ορμάει προς τη λεία του. Με την οροφή μαγικά αποθηκευμένη στο πίσω μέρος (η διαδικασία γίνεται ηλεκτρικά σε μόλις 13 δλ ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα), το MX-5 συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις. Όπως και να το κάνεις είναι ένα bijoux. Kανονικό και όχι faux κάτι που δικαιολογεί την διαφορά τιμής με το απλό MX-5: Όταν το συμβατικό  MX-5 με την υφασμάτινη οροφή  και τον 1,5 Skyactiv-G κινητήρα των 132 ίππων έχει ως βάση τα 24.997 ευρώ (έκδοση Εmotion), το αντίστοιχο RF ανεβαίνει στα 32.251 ευρώ, αλλά στην πιο πλούσια έκδοση Attraction.

Aπό την άλλη το Ford Fiesta ST πέρα από πιο πληθωρικό σε διαστάσεις είναι σαφώς λιγότερο ξεχωριστό. Οι μυημένοι θα πιάσουν αμέσως τα vibes του, οι περισσότεροι ίσως και να δυσκολευτούν να το ξεχωρίσουν από τις πιο καθημερινές εκδόσεις. Σε σχέση με τις τελευταίες υπάρχει νέα γρίλια στη μάσκα, με διαφορετικό πλέγμα, ενώ τα άκρα είναι τραβηγμένα προς τα κάτω. Την εικόνα από μπροστά συμπληρώνουν οι τονισμένοι πλαϊνοί «αεραγωγοί» (θυμίζουν λίγο αυτούς του Focus RS), με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης τα (έξτρα) LED φώτα και φυσικά το λογότυπο ST στη μάσκα. Την συνολική εικόνα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τα τονισμένα πλευρικά μαρσπιέ, ο αεροδυναμικός πίσω προφυλακτήρας, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η αεροτομή.

Το Fiesta ST είναι διαθέσιμο σε 3θυρο ή πιο πρακτικό 5θυρο αμάξωμα σε εκδόσεις ST2 και ST3 με τις τιμές για το τελευταίο να είναι 22.196 και 27.308 ευρώ αντίστοιχα. Οι τιμές για το 3θυρο είναι 22.567 και 26.737 ευρώ με την κορυφαία να προσφέρει στάνταρ το Performance πακέτο με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (για πρώτη φορά) της Quaife και Launch Control.  Για να παραμείνει χαμηλά η τιμή της έκδοσης ST2, το πακέτο Performance προσφέρεται ξεχωριστά με κόστος περί τα 900 ευρώ (η τοποθέτησή του από την αρχή θα σήμαινε αλλαγή κλίμακας φορολόγησης και εκτόξευση της τιμής).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

25 χρόνια Audi RS με R8, TT RS & RS3

Έρχεται νέο μικρό SUV από τη Lancia

Old Vs New: Hyundai i10

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1,3 λτ. 140 PS

Η κίνηση στους δρόμους

Video: «Τέρας» που δε μασάει πουθενά

Υπάρχει ακόμη εκτός δρόμου φιλοσοφία;

Νέο «καυτό» Yaris προ των πυλών

Δοκιμή: Jeep Renegade με 180 PS

Θα πλήρωνες για αυτόματο σε μικρό;

Νέα όρια ρύπων: Όλα τα μοντέλα έως 95 γρ. CO2

Mazda Skyactiv-X: Μοτέρ βενζίνης που «καίει» σαν diesel

Video: Γλίτωσε από του χάρου τα δόντια

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

SUZUKI: Υβριδικό για οικονομία, πιο εύκολα από ποτέ!

FORDAdvertisement: Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

HONDA: Μπες πίσω από το τιμόνι όλων των μοντέλων!

SUZUKI: Δωρεάν χειμερινός έλεγχος

Δες: Τα ελαστικά της Γιουβέντους !

Σφακιανάκης επιλογές: 1.000€ επιδότηση ανταλλαγής

περισσότερα »