Παρά την όχι αμελητέα κλίση, με το MX-5 σύντομα κτίζεται μια αμοιβαία σχέση οδηγικής εμπιστοσύνης, την οποία επικουρεί τόσο η γραμμικότητα  του πλαισίου, όσο και η ξεχωριστή χάρη του σπαρταριστού ηλεκ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Παρά την όχι αμελητέα κλίση, με το MX-5 σύντομα κτίζεται μια αμοιβαία σχέση οδηγικής εμπιστοσύνης, την οποία επικουρεί τόσο η γραμμικότητα του πλαισίου, όσο και η ξεχωριστή χάρη του σπαρταριστού ηλεκτρικού τιμονιού

Στο δρόμο: Big toys for big boys

69.578 Επισκέψεις στο άρθρο (11/7/2019)

Ανέκαθεν το Mazda MX-5 εξέφραζε το πάθος για οδήγηση και την αντίστοιχη ευχαρίστηση, αλλά με το νέο οι Ιάπωνες το… τερμάτισαν. Καθισμένος χαμηλά με τον επιλογέα-ποίημα και το τιμόνι προεκτάσεις των χεριών σου νιώθεις να το «φοράς» και το μόνο που θέλεις είναι κάνεις την τέλεια διαδρομή. Μόνο που με το μικρό ανοιχτό διθέσιο μοντέλο κάθε διαδρομή μπορεί να γίνει τέλεια. Ακόμη και μέσα στην πόλη με την απίστευτη ευελιξία, το απίθανα μικρό κύκλο στροφής και τη μαγική λειτουργία της ανάρτησης, που φιλτράρει τέλεια τις ανωμαλίες, που συναντούν τα 16άρια Yokohama Advan Sport V105 χωρίς θορύβους και χωρίς τραντάγματα.

Η μεταφορά βάρους ή το trail braking στο MX-5 θα ελαφρύνει ευχάριστα την ουρά και θα μεγαλώσει ανάλογα το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού.

Η μεταφορά βάρους ή το trail braking στο MX-5 θα ελαφρύνει ευχάριστα την ουρά και θα μεγαλώσει ανάλογα το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ευθύβολο και σταθερό στον ανοιχτό δρόμο με κλειστή οροφή ταξιδεύει υπέροχα, ενώ ακόμα και αν αποφασίσεις την Targa επιλογή, η κόμμωση των επιβατών παραμένει απόλυτα προστατευμένη από τον αέρα ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από 150 χλμ./ωρα. Το πραγματικό οδηγικό μεγαλείο όμως του Μazda MX-5 θα φανεί σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές. Εκεί είναι που θα εξαργυρώσεις με πολλά χαμόγελα ανά ώρα το στιβαρό πλαίσιο, την ευρεία χρήση αλουμινίου και το χαμηλό βάρος, το ιδανικό ζύγισμα των μαζών, τις άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις των χεριών και την ηδονική ρυθμισιμότητα του συνόλου.

Σίγουρα πρέπει να ξεχάσεις το βόλεμα με την πλούσια ροπή των turbo και για να πας αέρα πρέπει να μαστιγώνεις τον κινητήρα συνεχώς μεταξύ 5.000 και 7.000 σ.α.λ με μια σχέση κάτω, αλλά από την άλλη αυτό το πραγματάκι σου δίνει τα εφόδια για να μεταφέρεις πολλή ταχύτητα μέσα στη στροφή. Παρά την όχι αμελητέα κλίση σύντομα κτίζεται μια αμοιβαία σχέση οδηγικής εμπιστοσύνης, την οποία επικουρεί τόσο η γραμμικότητα του πλαισίου, όσο η ξεχωριστή χάρη του σπαρταριστού ηλεκτρικού τιμονιού και τα εξαιρετικά φρένα. Από εκεί και πέρα τα δρώμενα έχουν να κάνουν με τη διάθεση του οδηγού. Υπερστροφή ισχύος δύσκολα θα δεις και αν την επιδιώξεις μόνο με γκάζι το πιο πιθανό είναι το φλέρτ με την υποστροφή. Η μεταφορά βάρους ή το trail braking θα ελαφρύνει ευχάριστα την ουρά και θα μεγαλώσει ανάλογα το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού παρά την απουσία μπλοκέ διαφορικού, που δεν γίνεται αισθητή.

Ώρα για... Fiesta
Περνώντας το κατώφλι του Ford Fiesta ST μπαίνεις σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Σίγουρα κάθεσαι πιο ψηλά, αλλά ακόμα πιο σίγουρα κινείσαι πιο γρήγορα. Πολύ πιο γρήγορα! Και όσο περισσότερο «στύβεις» τον κινητήρα, τόσο περισσότερο βγάζεις το καπέλο στο Fiesta ST, που ανεβάζει με ενθουσιασμό τις στροφές του έχοντας «βάθος» και ουσιαστική δύναμη. Ειδικά στην επιλογή Track, όπου η απόκριση ξυρίζει και το κλαπέτο της εξάτμισης προσφέρει ένα πωρωτικό soundtrack, το Fiesta ST είναι πάντα έτοιμο να περάσει άμεσα τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο και να τον ανταμείψει με σοκαριστική αποτελεσματικότητα. Mε κορυφαίο turn in και ελάχιστη κλίση, το Fiesta ST έχει το δικό του ξεχωριστό τρόπο να ενώνει τις συνεχόμενες στροφές αρκεί να κάνεις οικονομία στο γκάζι μιας και η απουσία του μπλοκέ διαφορικού είναι πιο αισθητή σε ένα προσθιοκίνητο. Δεν ψαρεύει έντονα το τιμόνι, αλλά αν το παρακάνεις και ξεπεράσεις τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που χαρίζουν τα Michelin Pilot Super Sport, η υποστροφή ισχύος θα σου χτυπήσει την πόρτα, ευτυχώς όχι απροειδοποίητα. Για να την προλάβεις μπορείς απλά να αποσταθεροποιήσεις το πίσω μέρος πριν την στροφή και να τοποθετηθείς όπως θες στο apex. Το γκάζι όμως πρέπει να το φυλάξεις για την έξοδο με ίσιους τους τροχούς.

Το καλό με το Fiesta ST είναι πως κάθε στιγμή έχεις την αίσθηση ισορροπίας και πως γνωρίζεις που βρίσκεσαι σε σχέση με το όριο. Το πλαίσιο σου «μιλάει» όντας παράλληλα πρόθυμο να «ακούσει» σε διορθώσεις με το γκάζι ή το απίθανο τιμόνι μέσα στη στροφή. Σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση, ακόμη και όταν στρίβεις με τον πίσω εσωτερικό τροχό αρκετά εκατοστά στον αέρα. Κορυφαία και τα φρένα τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα. Ο επιλογέας έχει μια ευχάριστη μηχανική αίσθηση, μικρές διαδρομές και ακρίβεια (εντάξει δεν είναι και ΜΧ5), ενώ σε συνδυασμό με την σφιχτή του κλιμάκωση το κιβώτιο κρατά χωρίς κόπο το μοτέρ μέσα στο ωφέλιμο φάσμα. Εδώ υπάρχουν και προγράμματα λειτουργίας, αλλά ουσιαστικές διαφορές δεν βλέπεις, εκτός ίσως από το Normal, όπου η απόκριση είναι πιο ράθυμη και το τιμόνι πιο ελαφρύ. Ειδικά σε αυτή τη ρύθμιση το νέο Ford Fiesta ST είναι αρκούντως άνετο στην καθημερινότητα, αν και τα 11 μέτρα κύκλου στροφής δεν είναι ότι καλύτερο για την αστική ευελιξία. Δεν κοπανάει, δεν τερματίζει την σφιχτή ανάρτησή του στις λακκούβες (σίγουρα οι 17άρες ζάντες ταιριάζουν περισσότερο στο ελληνικό, βομβαρδισμένο θαρρείς, οδικό δίκτυο από τις 18άρες). Ένα ολοκληρωμένο μικρό GTi, που τιμά τον όρο…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green